Кремінь звернувся до Нацполіції через мовні скандали у Миколаєві та Одесі

Кремінь звернувся до Нацполіції через мовні скандали у Миколаєві та Одесі

Укрінформ
Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь просить Нацполіцію вжити заходів реагування щодо інцидентів на мовному ґрунті, які сталися в Миколаєві та Одесі 2 і 3 березня відповідно.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба Уповноваженого у Фейсбуці.

“Приниження продавців через те, що вони виконували норму Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” щодо обслуговування українською - неприпустиме. Такі дії повинні однозначно кваліфікуватися за статтею 161 Кримінального кодексу України як умисні дії, спрямовані на розпалювання національної ворожнечі, образу почуттів громадян за мовною ознакою. Ці дії в Миколаєві супроводжувалися приниженням честі та гідності персоналу закладу, а в Одесі - ще й публічним приниженням державної мови”, - сказав Кремінь.

За його словами, такі дії, відповідно до ККУ, караються штрафом від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

У подібних випадках Кремінь радить громадянам України невідкладно звертатися до поліції, завданням якої, відповідно до Закону України “Про Національну поліцію України”, є охорона прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави.

Раніше у Миколаєві та Одесі відвідувачі влаштували скандал, бо їх обслуговували українською мовою.

Як повідомляв Укрінформ, 16 січня 2021 року набули чинності норми статті 30 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", які регулюють використання державної мови у сфері обслуговування споживачів.

Читайте також: Кремінь назвав відмову у послугах українською порушенням прав людини

Відповідно до цієї статті, державною мовою мають звертатися до споживачів в усіх сферах обслуговування. Зокрема, підприємства, установи та організації усіх форм власності; фізичні особи-підприємці; суб'єкти господарювання, які обслуговують споживачів (у тому числі інтернет-магазини).

Вимога стосується також надання освітніх, соціальних, юридичних, транспортних та інших послуг, медичного обслуговування.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-