Тергромади Донеччини вчилися досліджувати легенди і підтримувати бренди

Тергромади Донеччини вчилися досліджувати легенди і підтримувати бренди

Децентралізація
827
Ukrinform
Громади Донеччини на тренінгу вчилися як досліджувати історії населеного пункту, розробляти концепцію, втілювати її та підтримувати бренд в подальшому.

Організатором заходу виступив Донецький Центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону.

«Бренд – спільний образ, набір уявлень та асоціацій в розумах людей. Це ідея, яка об’єднує мешканців та служить основою для спілкування із зовнішнім світом.  Брендінгом території починають цілеспрямовано займатись, щоб змінити та покращити образ громади”, - зазначив радник з питань регіонального розвитку Донецького ЦРМС Артем Колодезний.

Олександрівська селищна ОТГ – наймолодша серед усіх 10 громад, які функціонують у Донецькій області. Про нову громаду мало хто знає, отже, їй треба посилювати зовнішню комунікацію. 

Під час тренінгу на прикладі Олександрівської ОТГ усі учасники спробували провести SWOT-аналіз, визначити  сильні та слабкі сторони громади, можливості та загрози. 

З’ясувалося, що у Олександрівської громади є перспективи для розвитку, в тому числі сільського та зеленого туризму. Зариблені ставки, музей під відкритим небом, реальна легенда з козацьких часів, чудова природа – усе це може стати відправною точкою брендінгу території. 

«Добре, коли у громади є легенда, унікальна історія, яка вирізняє її серед інших територій. Навколо цієї історії можна вибудовувати ідентичність. Якщо легенди нема, її можна вигадати та самостійно виплекати», - підкреслила радник з питань комунікації Донецького ЦРМС Ольга Нікуліна.  

Так зробили в селі Олександро-Калинове Іллінівської ОТГ, де силами селян відкрито музей народного побуту. Історія з дитячою колискою, погойдавши яку молода жінка, яка хоче дитину, може завагітніти, - саме такий приклад придуманої легенди. 

За словами начальника відділу культури Іллінівської ОТГ Володимира Землянка, колиска в хаті-музеї – сучасна, на момент відкриття саме такого експонату не вистачало для повноцінної демонстрації селянського життя в українській хаті. Колиску зробив місцевий майстер і саме тоді придумали: колиска чарівна, якщо її погойдати, незабаром в родині народиться довгоочікувана дитина. Легенда почала працювати, як тільки перша дівчина, яка приїхала на екскурсію зі своїм чоловіком, дочекалась результату! Подальша людська слава зробила свою справу і колиска отримала таку легенду. 

Під час тренінгу його учасники разом з експертами проаналізувала етапи реалізації брендінгу територій, серед яких - дослідження, розробка концепції та її втілення, підтримка бренду. 

Читайте також: Волинські старости вчились бути лідерами і створювати команди

Колодезний наголосив: «Найскладніше розпочати.  Дослідження передбачає максимальне залучення громади, глибинні інтерв’ю з лідерами, добровільне опитування мешканців, аналіз шкільних творів, філологічне дослідження назви. Результатом має стати створення моделі ідентичності громади». 

Учасники заходу намагались пригадати та поділитись з іншими, звідки походить назва їх населеного пункту і чи можна це використати під час створення власного бренду. Наприклад, назва Олександрівка пішла від Олександра Невського, Лиман – від водоймища, Званівка – від церковних дзвонів, Іллінівка – замість Комуни Ілліча... До речі, Іллінівській громаді доведеться працювати над іміджем, тому що в сусідній Костянтинівці її досі сприймають як Комуну, а на автобусах, які курсують з міста до села, досі вживається стара назва. 

Говорячи про логотип, який може стати графічним втіленням бренду, учасники тренінгу подискутували стосовно офіційної символіки об’єднаної громади. Хтось цей процес уже пройшов, хтось тільки розпочинає роботу над прапором і гербом, але більшість зазначали низьку активність жителів - з одного боку і незадоволеність певної групи людей - з іншого. Аби не було незадоволених, треба шукати порозуміння всередині громади, залучати якомога більше людей до обговорення. 

“Коли в громаді з’явиться ідентичність, люди почнуть усвідомлювати, що це їх надбання, їх ідея та спільнота, незадоволених буде менше”, - зробили  експерти висновки, до яких прийшли учасники тренінгу.    

Програма “U-LEAD з Європою” спільно фінансується Європейським Союзом і його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Фото: Донецький ЦРМС 

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-