Місію місцевих бюджетів ОТГ та їх резерви обговорили у Рівному

Місію місцевих бюджетів ОТГ та їх резерви обговорили у Рівному

Децентралізація
909
Ukrinform
Місію місцевих бюджетів, збільшення їх доходів, резерви та ефективне використання коштів об’єднаних територіальних громад (ОТГ) обговорили у Рівному під час семінару. 

У заході взяли участь керівники ОТГ та представники органів виконавчої влади.

Семінар організований Рівненським Центром розвитку місцевого самоврядування, створеним за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіонбуду, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Отримати вигоду більшу ніж затрачено – ось у чому полягає мистецтво створення бюджету громади», – сказав доцент кафедри фінансів Тернопільського національного університету Богдан Малиняк, ведучи мову про раціональне використання бюджетних ресурсів.

За його словами, роль бюджету повинна полягати тільки у: фінансуванні суспільних благ, які не можливо придбати у підприємця, а також тих послуг, що мають дуже велике значення для людей; у фінансуванні трансфертів (допомога людям, котрі через незалежні від них обставини не можуть забезпечити своїх мінімальних потреб).

«Для інших цілей бюджет не потрібен!» – вважає він.

У зв’язку з цим, щоб не навантажувати бюджет утримуванням всіляких обслуговуючих структур, науковець пропонує широко впроваджувати аутсорсинг – укладання договору між ОТГ і організаціями, що професійно спеціалізуються у певній сфері. При цьому аутсорсинг має тривалий характер взаємодії на відміну від разових послуг.

Аутсорсинг, на переконання Б. Малиняка, дає змогу зменшити витрати бюджету, скоротити штатний персонал у комунальних структурах, які малоефективні, вивільнювати внутрішні ресурси організації для виконання важливіших функцій, гарантовано одержати бажаний результат завдяки використанню фірмою аутсорсингу висококласних фахівців, спеціалізованого професійного обладнання та сучасних технологій.

«Але аутсорсинг не працює в організаціях, де погано побудовані економічні відносини», – підкреслив фахівець.

Читайте також: Вознесенська ОТГ на Миколаївщині – вигода і селу, і місту

На його думку, виконавчий орган місцевого самоврядування, що є розпорядником бюджетних коштів та на який покладено обов’язок з організації надання соціальних послуг чи виконання соціальних програм, має широко практикувати і соціальне замовлення. Адже дешевше не мати на балансі структури для такої роботи (скажімо, допомога фізичним особам, які перебувають у складних життєвих обставинах), а залучати недержавні суб’єкти, які можуть це зробити на підставі договору. Звісно, при умові, що вони відповідають критеріям соціальної діяльності. Українське законодавство це дозволяє.

«Такий метод можна взяти і для дошкільного виховання у місцях, де немає дитячих садків, а возити дітей у сусіднє село не вигідно – для бюджету ОТГ це обтяжливо, – продовжив Б. Малиняк. – То чому б не найняти вихователя, якій надаватиме послуги в сім’ях?»

Він коментує, що успіх раціонально складеного всеохоплюючого бюджетного документа громади базується на конкретності розрахунків, реальному виконанні робіт, наданні послуг і плануванні не ефемерної перспективи – треба, аби люди були впевнені, що все буде зроблене і щоб не виникало ні в кого скепсису.

«Проблема ефективності бюджету ОТГ безпосередньо пов’язана із механізмами контролю за ним громадян», – зазначив Б. Малиняк, презентуючи спеціально ним розроблену разом із доцентом кафедри фінансів Тернопільського національного економічного університету Володимиром Гориним брошуру «Бюджет для громадян», створену для Смизької ОТГ Рівненської області.

Мета такого просвітницького видання – пояснити кожному мешканцеві Смизької ОТГ зрозуміти базові засади формування доходів і здійснення видатків бюджету, оволодіти найважливішою інформацією про нього. Саме це дає можливість сельчанам бути рівноправними учасниками бюджетного процесу, сприяли кращому його наповненню, розуміти, чому і за якими напрямами ведеться сплата податків.

У своєрідному проспекті бюджетна атрибутика детально описана, тут названо суми, якими фінансуються освітні та медичні заклади, сфера соціального захисту, будинки культури, благоустрій, утримання доріг тощо. Весь матеріал подано в дохідливій формі за допомогою діаграм і таблиць, які є легкими для сприйняття.

«Закінчиться рік і громадяни на підставі викладеної інформації у цьому виданні, запитають у влади, що зроблено», – впевнений Малиняк.

Програма «U-LEAD з Європою» фінансується спільно Європейським Союзом і державами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Фото: Віктор Мазаний

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>