У Херсоні бізнесменів вчили шукати бізнес-партнерів в  ЄС

У Херсоні бізнесменів вчили шукати бізнес-партнерів в ЄС

Децентралізація
Укрінформ
Як українським бізнесменам знайти бізнес-партнера в Європейському Союзі? Якої саме продукції потребує зовнішній ринок? Як треба експортувати свої товари та послуги до ЄС і що треба знати і робити, щоб експорт був успішним?

Про це йшлося  в Херсоні  на  семінарі для представників бізнесу міста та області. Захід пройшов у Херсонському Центрі розвитку місцевого самоврядування, створеному за підтримки Програми "U-LEAD з Європою" та Мінрегіону України, повідомляє кореспондент Укрінформу. 

Угода "Україна - ЄС", зона вільної торгівлі працюють  не так давно, але  перші результати показують, що український експорт в Євросоюзі дуже затребуваний. Лише  2017 року український експорт до Європи зріс на 29%. Це досить багато. Зараз, за українською статистикою, приблизно 8 тис. 600 підприємств вже є експортерами своєї продукції на ринки ЄС",  - повідомила у виступі на семінарі  "Як знайти бізнес-партнера в Європейському Союзі?"  представник Департаменту економічної політики Представництва Європейського Союзу в Україні Оксана Попруга.

Як вона поінформувала, наразі українські підприємства експортують до ЄС різну продукцію, серед якої продовольчі товари, продукція сільського господарства,  машинобудування, інших галузей промисловості.

"Україна поступово включається в промисловий ланцюжок Європейського Союзу",  - підкреслила Попруга.

Представник Департаменту економічної політики Представництва ЄС  розповіла  про захист прав інтелектуальної власності в Європейському Союзі,  акцентувала на важливості цієї інформації для українських бізнесменів. І нагадала, зокрема, що перед тим, як почати експортувати в Європейський Союз свої товари, необхідно спочатку ознайомитись із вже наявними в ЄС торговими марками.

Більш докладно на експортній стратегії зупинилася у виступі на семінарі менеджер проекту Міжнародний торговий центр Олена Коломойцева. 

Читайте також: Ремонт доріг: Омелян попередив регіони про можливий перерозподіл коштів

"Ви повинні розуміти, що експортна стратегія - це частина розвитку  та стратегії вашого підприємства.  Ви повинні розуміти, де  хочете бути через 5,  10 років... Експорт - це те, що може стимулювати розвиток підприємства, допоможе йому бути в тренді",  - підкреслила Коломойцева.

Разом з тим, вона зазначила, що часто українські підприємства не присутні на європейських ринках не через те, що їм немає чого експортувати, і не через те, що їх не пускають на ці ринки. 

"Справа в тому, що це ще пов'язано з внутрішньою готовністю безпосередньо самого підприємства до експорту своєї продукції", - підкреслила менеджер проекту. 

За її словами, експортну стратегію підприємства не можна будувати за залишковим принципом - експортувати випадковим зовнішнім партнерам те, що не вдалося реалізувати на внутрішньому ринку. Адже такий хаотичний експорт за залишковим принципом дуже шкодить як іміджу країни, так і безпосередньо самому підприємству. Підприємцям також треба знати, якої саме продукції потребує зовнішній ринок. Зокрема, це стосується, наприклад, плодоовочевої продукції. 

"Дуже часто ми вирощуємо, м'яко кажучи, трохи не те, що хоче зовнішній ринок, трохи не те в плані сортів",  - наголосила фахівець.

Що ж до інструментів пошуку бізнес-партнерів за кордоном, то про це розповів на семінарі експерт Європейської мережі підприємств (Enterprise Europe Network) Андрій Яремкевич. Він, зокрема, презентував європейську програму підтримки малого та середнього підприємництва COSME,  програму ЄС  "Еразмус для молодих підприємців"  та можливості Європейської мережі підприємств для пошуку партнерів за кордоном. Як повідомив Яремкевич, Європейська мережа підприємств вже охоплює 65 країн світу (набагато більше ніж сам Євросоюз), понад 600 організацій і 2,5 млн клієнтів.

Відтак, бізнесменам треба не залишатися пасивними спостерігачами, а виробляти і втілювати в життя свою стратегію розвитку, формувати проекти, які позитивно впливатимуть на соціальне середовище регіону і змінюватимуть його. 

Семінар проведено Представництвом Європейського Союзу в Україні у співпраці з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Європейською мережею підприємств (EEN). Він є частиною серії інформаційно-просвітницьких заходів, які Представництво ЄС проводить по всій Україні.

Програма "U-LEAD з Європою" фінансується спільно Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Фото: Херсонський ЦРМС

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-