Державна інформаційна політика: регіональний аспект. Результати соціологічного дослідження громадської думки

Державна інформаційна політика: регіональний аспект. Результати соціологічного дослідження громадської думки

1678
Ukrinform
6 вересня 15:00 - Державна інформаційна політика в умовах російської агресії: регіональний аспект

Організатор:  ГО «Донецький інститут інформації».

Учасники: Віктор Литвінов - завідувач сектору інформаційної реінтеграції Криму та Донбасу;  Андрій Діхтяренко - головний редактор онлайн-видання «Реальная газета», шеф-редактор проекту «Донбас. Реалії» на Радіо Свобода Україна;  Оксана Романюк - виконавча директорка Інституту масової інформації;  Тетяна Попова - експертка зі стратегічних  комунікацій ГО «Інформаційна безпека»; Олексій Мацука - журналіст, голова ГО «Громадське телебачення Донбасу»;  Віталій Сизов - аналітик, голова ГО «Донецький інститут інформації»;  Марія Золкіна - аналітикиня, Фонд «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва;   Наталія Веселова - народна депутатка України; Катерина Сергацкова - співзасновниця та головний редактор проекту «Заборона»; Олександр Левченко - радник міністра з питань тимчасово окупованих територій та ВПО, колишній посол України в Хорватї;  Леся Ганжа - заступник редактору порталу «Детектор медіа»;  Наталка Соколенко - журналістка  «Громадського радіо»; Енріке Менендес - відповідальний громадянин;  Юрій  Золкін - голова Станично-Луганської РДА.

Коротко. Учасники «круглого столу» презентують  результати третьої хвилі Всеукраїнського соціологічного дослідження громадської думки, проведеного компанією «GfK - Ukraine» на замовлення «Кальміуської групи»  з 4 по 20 червня 2018 року. 

В опитуванні піднімалися питання щодо подій, історичних постатей та країн, що об'єднують громадян України та сприйняття мешканцями різних регіонів один одного.

Метод опитування - телефонні інтерв'ю з дзвінками на мобільні телефони та випадковим генеруванням номера телефону.

Вибірка склала 1966 респондентів, з них 540 - з Донецької та Луганської областей. Дослідження проводилось в усіх областях України за винятком непідконтрольної частини Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим.

Підсумкові матеріали:

В ІМІ заявили, що кількість політичної "джинси" є найбільшою починаючи із зими 2014-го

Кількість політичної “джинси” (прихованої реклами, поданої у вигляді новин, авторських текстів, аналітики тощо) в українських засобах масової інформації в мережі Інтернет є найбільшою починаючи із зими 2014 року.

Про це сказала виконавчий директор Інституту масової інформації /ІМІ/ Оксана Романюк під час засідання круглого столу в Укрінформі.

“Кількість політичної “джинси” станом на зараз є найбільшою починаючи із зими 2014 року. Вона удвічі більша, ніж була у січні цього року. Весь інформпростір заповнений порожніми месиджами. Як медіа-експерт бачу, що всі вони ідентичні: “Я рятую Україну, я знаю як це зробити”. Вони різняться тільки ідеологічно”, - сказала Романюк.

За її словами, ІМІ постійно проводить дослідження і бачить, що населення вже "сите" політичним контентом. Якщо раніше у ТОП-10 інтернет-ЗМІ за кількістю відвідувань були саме ті, які пропонують дійсно якісні матеріали й аналітику, то зараз ситуація змінилася: читачів дедалі більше цікавлять “жовті” публікації, зображення з оголеною натурою, "шоки" та "сенсації".

Водночас Романюк відзначила, що останнім часом значно зросла довіра до місцевих медіа, які розповідають про конкретні місцеві питання або про події, які відбувається у регіоні.

Раніше Оксана Романюк повідомляла, що у третьому кварталі 2018 року рівень замовних та неналежно маркованих рекламних матеріалів у Інтернет-ЗМІ зріс більш ніж удвічі. Якщо в другому кварталі цей показник становив 68 матеріалів, то вже в третьому їх кількість зросла до 159 матеріалів за тиждень моніторингу в десяти інтернет-ЗМІ.

Необхідно вжити заходи заради відмови від надмірної політизації контенту ЗМІ - експерти

Експерти, які входять до складу Кальміуської групи, радять владі у рамках реалізації Стратегії інформаційної реінтеграції Донбасу провести аудит контенту, який виробляється коштом державного бюджету, на предмет дотримання правил конфлікту чутливої журналістики та принципів не використання мови ворожнечі через впровадження національного моніторингу.

На цьому наголосив член цієї групи, аналітик, голова ГО «Донецький інститут інформації» Віталій Сизов на засіданні круглого столу в Укрінформі.

“У реалізації Стратегії інформаційної реінтеграції Донбасу ( напрацьовану Мінінформполітики та схвалену урядом — ред.) треба провести аудит контенту, який виробляється коштом державного бюджету, на предмет дотримання правил конфлікту чутливої журналістики та принципів не використання мови ворожнечі через впровадження національного моніторингу”, - сказав він.

Крім того, на переконання експерта, необхідно вжити заходи заради відмови від надмірної політизації контенту, що виробляється всіма учасниками медіа-ринку, через проведення галузевих заходів для працівників ЗМІ та впровадження принципів саморегуляції журналістів.

“Врахування місцевих, регіональних особливостей та традицій під час вироблення контенту як медійного, так і риторики державних службовців. Побудова комунікації держава - громадянин відповідно до наявних даних соціологічних досліджень із врахуванням громадської думки, а не “партійної доцільності” також важлива”, - додав Сизов.

Він зазначив, що експерти Кальміуської групи переконані в тому, що побудова “повідомлення" в ЗМІ про національну єдність на базі соціальних послуг, громадянської активності та належного державного управління є головними принципами демократії.

У свою чергу, журналіст, голова ГО «Громадське телебачення Донбасу» Олексій Мацука підкреслив, що Кальміуська група - це об’єднання українських аналітиків, метою якого є відновлення державного суверенітету на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей. 

Фокус роботи групи – ефективно і професійно сприяти відновленню територіальної цілісності країни.

Як повідомляв Укрінформ, 26 липня уряд схвалив стратегію інформаційної реінтеграції Донецької та Луганської областей, підготовлену Міністерством інформаційної політики.

Мета документу - це повноцінний доступ громадян України на окупованих територіях до загального національного українського інформаційного простору.

Відео з круглого столу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>