Майбутній уряд має продовжити реформу для збереження держави – експерт
Про це в коментарі Укрінформу сказав експерт Центрального офісу реформ при Мінрегіоні України, директор Інституту розвитку територій Юрій Ганущак на засіданні Клубу голів ОТГ «Майбутнє перспективного плану: наслідки його неприйняття та напрямки вирішення ситуації», організованого Вінницьким Центром розвитку місцевого самоврядування, створеним за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону.
«Якщо новий уряд настроєний взагалі зберегти державу, він буде зобов’язаний продовжити децентралізацію. Бо якщо ми у 2020 році, не дай Боже, не вийдемо на нову просторову організацію влади, почнеться абсолютний хаос. Тому що будуть території, де вже склалася нова система управління в об’єднаних громадах, і залишаться території, з якими не зрозуміло, що з ними робити. Тому ми мусимо на місцеві вибори в 2020 році йти з повністю сформованою новою просторовою організацією влади», - сказав Ганущак.
На думку Ганущака, наразі украй важливим завданням є забезпечення стабільності і правонаступності в реалізації реформ до появи нового парламенту і сформованого ним уряду попри політичну турбулентність в Україні.
«Я б не хотів завчасно передбачати, яким буде новий парламент. Тому що за півроку зміниться дуже багато. По-перше, спаде ажіотаж, який супроводжував президентські вибори, мовляв, усе погано і все пропало. Насправді по тій же децентралізації видно, що в країні йдуть зміни на краще, в економіці – теж, зокрема, будуються дороги тощо.
"У нас ще є півроку, і я думаю, що отверезіння настане. В країні йдуть реформи, причому позитиви від них вже відчуваються", - переконаний Ганущак.
Що ж стосується можливого впливу на долю реформи децентралізації зміни Президента, то Ганущак зазначає: «Децентралізація – це реформа, яку насамперед робить уряд. У цьому відношенні Президент є в системі зворотного зв’язку, і його завдання – не перешкоджати. Бо насправді територіальна організація … вона потрібна державі як такій і, за великим рахунком, у повноваженнях Президента прив’язки «до території» немає. Навіть формування держадміністрацій, я сподіваюся, або конституційно, або певним законом буде перероблено на те, щоб вони відійшли в оперативне управління уряду. Хоча б через те, що уряд є генератором реформ, а держадміністрації – інструментом їх упровадження. І вони повинні використовувати свої адміністративні важелі, щоб реформи йшли», - каже експерт.
Програма «U-LEAD з Європою» спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.