КВУ хоче заборонити партіям використовувати держкошти на рекламу

КВУ хоче заборонити партіям використовувати держкошти на рекламу

Укрінформ
Кошти, отримані з бюджету відповідно до закону про державне фінансування партій, політичні сили переважно використовують на телевізійну рекламу чи пряму агітацію.

Про це на прес-конференції поінформував генеральний директор Комітету виборців України Олексій Кошель, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«На першому етапі державного фінансування політичних партій ми побачили суттєві проблеми. Ключова проблема - партії масово використовують кошти на пряму агітацію або на пряму телевізійну рекламу», - сказав Кошель.

Він навів приклади масштабної телевізійної реклами у грудні минулого року Радикальної партії, «Народного фронту».

За словами директора КВУ, наразі лише «Самопоміч» оприлюднила звіт про використання державних коштів, де прописала, що із наданих понад 40 млн гривень більше 20 млн були витрачені на агітацію та рекламу.

Водночас Кошель зауважив, що, використовуючи державні кошти на рекламу, формально партії закон не порушують, адже він визначає, що кошти витрачаються на статутну діяльність партій, тобто «будь на що».

«І якщо зараз не внести змін до чинного законодавства, чітко не врегулювати, на які статті партії можуть витрачати кошти, то ми побачимо також приклади, коли партії будуть витрачати кошти на форми легального підкупу виборців - наприклад, надання транспортних послуг, надання інформаційних послуг тощо», - підкреслив Кошель.

Він зауважив, що вже розроблений проект закону щодо внесення змін до порядку державного фінансування партій, який чітко визначить статті, на які партії зможуть витрачати бюджетні кошти.

У свою чергу народний депутат від фракції БПП Вадим Денисенко пояснив, що новий законопроект передбачає внесення змін фактично до двох статей закону про державне фінансування партій. Зокрема, планується заборонити партіям використовувати ці кошти на рекламу в інтернеті й на телебаченні, натомість дозволити витрачати їх на проведення зустрічей з виборцями, функціонування громадських приймалень, діяльність партійних шкіл, оплату навчання членів партії у навчальних закладах 3-4 рівня акредитації, волонтерську допомогу військовим у зоні АТО тощо.

«Одна з найголовніших проблем полягає в тому, що не повинен платник податків платити за те, що партійна структура рекламувала саму себе. Це - абсолютний нонсенс, це абсолютно неправильно, і багато в чому це, очевидно, антиєвропейська норм», - наголосив Денисенко.

За його словами, відповідний законопроект планується зареєструвати у Верховній Раді наступного тижня.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-