Антиукраїнська підробка: роспроп під «маскою» закликає європейців не допомагати Україні

Антиукраїнська підробка: роспроп під «маскою» закликає європейців не допомагати Україні

Фактчек
Укрінформ
У рунеті поширюється фейкова «соціальна реклама» ніби від європейського дослідницького консорціуму

У російському пропагандистському Telegram-каналі, а також соцмережах Twitter та Reddit публікують соціальну рекламу від імені європейського дослідницького консорціуму European Social Survey (ESS, «Європейське соціальне дослідження»). Головним посилом відео є протиставлення будь-якої допомоги Україні та власного благополуччя європейців, наче це є взаємовиключним.

«Що для вас важливіше? Допомагати Україні чи купувати різдвяні подарунки дітям-сиротам? Оплачувати зброю та боєприпаси чи донатити гроші на притулок для собак? Збагачувати українських політиків чи лікувати хворих дітей? Відновлювати українську військову інфраструктуру чи купувати ліки для стареньких? Бути спонсором військових злочинів чи тепла в домівці? Мати проблеми з біженцями чи покращувати рівень життя? Оплачувати високі податки чи низькі чеки за покупку продуктів? Жити в злиднях чи насолоджуватися доступною медициною? Що оберете ви? Вибір за вами!» – йдеться в текстовому та аудіо супроводі відео.

Ця соціальна реклама є черговим фейком.

Відеоролик відсутній на офіційному сайті ESS, а також на офіційних сторінках європейського дослідницького консорціуму в соціальних мережах.

При виготовленні реклами були використані логотипи ESS. Водночас на відео емблема організації зображена на незвичному фоні. ESS використовує білий і червоний фон, а роспроп фоновим обрав колір морської раковини, що й підтверджує програма, яка визначає кольори.

Зворотній Google-пошук за картинкою видав лише кілька результатів. Серед них темі відповідає тільки перше посилання, що веде до користувача Venik (@venik44) у Twitter, який опублікував це відео у себе на сторінці, посилаючись на ESS.

Під даним відео в Twitter один із користувачів звернувся до користувача Venik, аби впевнитися, що соцрекламу справді поширив європейський дослідницький консорціум. На його питання відповіли безпосередньо з офіційного Twitter-акаунту ESS та спростували свою причетність до відео.

«Дякуємо, що звернули на це нашу увагу. Це не наше відео», – заявили в ESS у відповідь на коментар.

Що цікаво, наразі ця переписка на сторінці Venik відсутня, але її можна передивитися на офіційній сторінці ESS у розділі Tweets & replies. 

Дмитро Бадрак

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-