Другий тур: Чернівці у неділю обиратимуть мера

Другий тур: Чернівці у неділю обиратимуть мера

Укрінформ
У неділю, 29 листопада, у Чернівцях відбудеться повторне голосування на виборах міського голови. У ньому беруть участь кандидати Роман Клічук («Єдина альтернатива») та Віталій Михайлішин («Команда Михайлішина»).

Про це повідомляє Громадянська мережа ОПОРА, передає Укрінформ.

У день голосування 25 жовтня Клічук отримав 15 350 голосів виборців (27,29%), Михайлішин – 11 998 (21,33%). Активність виборців в Чернівецькій області склала 34,84%.

ОПОРА наголошує, що Чернівецька міська ТВК встановила результати виборів міського голови із значним порушенням строку, встановленого Виборчим кодексом - не до 6 листопада, а 12-го. Це вплинуло на дату проведення повторного голосування, яке проводиться пізніше, ніж у інших 17 містах України. Причиною затягування процесу стали рішення ТВК про повторний підрахунок голосів на великій кількості виборчих дільниць та інтенсивні судові оскарження.

Читайте також: На місцевих виборах бар’єр у 5% подолали п'ять партій — «Рейтинг»

На думку спостерігачів ОПОРИ, процес встановлення Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією результатів голосування 25 жовтня, що супроводжувався численними конфліктами, судовими спорами і вимушеним втручанням з боку ЦВК, похитнув довіру до комісії та її спроможності гарантувати якісне адміністрування виборів на етапі повторного голосування.

«Учасники виборів повинні докласти всіх зусиль для збереження балансу представництва та забезпечення в прозорий спосіб взаємного контролю за дотриманням комісією всіх законних процедур», - підкреслюється у звіті ОПОРИ.

Агітаційна кампанія обох кандидатів характеризувалася поширенням в інтернеті повідомлень з ознаками чорного піару та дезінформації.

Віталій Михайлішин протягом агітаційної кампанії значно активніше використовував політичну рекламу у соціальній мережі Facebook ніж його конкурент. За період з 26 жовтня по 24 листопада кандидат витратив 4902 долари США (близько 140 тис грн) на розміщення 16 агітаційних повідомлень.

Роман Клічук витратив на агітацію у соціальній мережі майже у 10 разів менше.

Найактивнішою сторінкою за цей період стала сторінка місцевого телеканалу Чернівецький промінь, яка опублікувала 22 оголошення вартістю 6 416 доларів США (180 тис грн). Усі рекламні сюжети телеканалу або ж дискредитували кандидата від партії “Єдина Альтернатива” Романа Клічука, або ж мали ознаки прихованої реклами на користь Віталія Михайлішина. Окрім цього, Романа Клічука дискредитували також 2 анонімні сторінки – “Stop Кл1чук” та “Стоп Клічук v.2.0”, а також сторінка “Тонкота любімого автора” які разом витратили ще 1 571 долари (45 тис. грн).

Значно менше рекламних дописів з ознаками чорного піару було опубліковано проти Віталія Михайлішина.

За даними "Чесно", Михайлішин має зв'язки з "Опозиційною платформою – За життя" (у 2019 році профінансував ОПЗЖ на 1,2 мільйони гривень і балотувався до Верховної Ради від неї по 201 округу), а Клічук – із "Самопоміччю" (у 2018 році профінансував "Самопоміч" на 900 гривень, а в 2019 році став членом цієї партії і балотувався до парламенту 89-м у її списку).

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-