Шоу маст гоу он: експерти розповіли, чим кандидати

Шоу маст гоу он: експерти розповіли, чим кандидати "брали" виборців

Укрінформ
Українці почали звертати увагу на передвиборчі програми кандидатів у Президенти. Водночас штаби намагалися перетворити виборчу кампанію на шоу.

Про це експерти Міжнародного центру перспективних досліджень сказали під час дискусії на тему: "Вибори Президента України 2019: що нового за лаштунками шоу?" в Укрінформі в понеділок, повідомляє кореспондент агентства.

“Все-таки, суспільство мало досить серйозний відгук на ті події, які відбувалися. Це показувала і явка. Деякі люди почали звертати увагу на програми. Не всі їх, на жаль, прочитали, але все ж таки, для аргументації в суперечках у соціальних мережах зверталися і говорили в кого з кандидатів що є, а чого немає. Це теж певний невеликий позитив”, - зазначив директор департаменту внутрішньої політики Міжнародного центру перспективних досліджень Ігор Петренко.

Однією з характерних рис цьогорічної кампанії він також відзначив велику кількість кандидатів і участь у виборах осіб, які раніше не асоціювалися з політикою.

Ще однією особливістю кампанії, за словами Петренка, можна назвати непередбачуваність, оскільки до оголошення екзит-полів було складно прогнозувати, хто вийде в другий тур виборів.

“Більшого відгуку в суспільства знайшли технології, базовані на емоціях, і ми мали досить значну емоційну прив’язку. Мова йде і про використання розважальних технологій з метою здобуття електоральних симпатій громадян”, - зазначив Ігор Петренко.

Він також відзначає високий рівень поляризації суспільства.

“Також варто говорити про “шоузацію” політики, оскільки дійсно ми багато говорили про форму, але дуже мало говорили безпосередньо про зміст і системоутворюючі елементи. Штаби кандидатів усе намагалися перетворити на шоу”, - сказав експерт.

Водночас, він визнає високий рівень конкурентності і демократичність виборів попри загрози, про які застерігали напередодні.

“Правоохоронні органи, особливо Міністерство внутрішніх справ, відповідним чином спрацювали, провели профілактичну роботу і, в принципі, ми не мали тих порушень, які б системно могли вплинути на результат кампанії”, - підкреслив Ігор Петренко.

Також він зазначив, що Володимир Зеленський у своїй кампанії, зокрема, успішно використав розважальний контент і соцмережі й акумулював значну частину протестного електорату.

За словами Петренка, у виборчій кампанії Петра Порошенка червоною ниткою проходить мета вступу до ЄС і НАТО. Також чинний Президент визнає невиконані обіцянки і усвідомлює помилки.

Експерт з питань внутрішньої політики Міжнародного центру перспективних досліджень Максим Степаненко зазначив, що трендом цьогорічної кампанії стали заклики кандидатів взяти участь у дебатах.

За результатами аналізу програм і заяв кандидатів експерт зазначив, що Володимиру Зеленському, зокрема, слід пояснити, як саме він планує досягнути розширення нормандського формату до будапештського, як законодавчо розв'язувати питання застосування референдумів, яке наразі не врегульоване. Також Степаненко відзначив відсутність згадки у програмі кандидата щодо судової реформи, хоча Зеленський наголошує на запровадженні інституту мирових суддів. Також немає чіткого плану заходів, завдяки чому буде розбудовано професійну армію. Також експерт зазначив, що кандидат не пояснює, як змусить народних депутатів зняти з себе недоторканність.

Читайте також: Дебати потрібні, щоб включити голову — Бекешкіна

“Реалізація програми Володимира Зеленського неможлива без розуміння чіткого плану їх виконання, тому ми підготували свої питання по програмі Володимира Зеленського”, - зауважив Максим Степаненко.

Він також сказав, що Петро Порошенко у своїй програмі акцентує на тих досягненнях, яких йому вже вдалося досягти. Як зауважив експерт водночас із програми чинного Президента незрозуміло, які саме кроки мають змусити Росію виконувати Мінські угоди.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-