Китай почав зберігати венесуельську нафту в морі на випадок тиску США на Каракас - Bloomberg

Китай почав зберігати венесуельську нафту в морі на випадок тиску США на Каракас - Bloomberg

Укрінформ
Великі запаси венесуельської нафти, які знаходяться на танкерах у морі, створюють підстраховку для китайських нафтопереробників на тлі посилення тиску США на Каракас і можливих перебоїв з експортом.

Про це повідомляє Bloomberg, передає Укрінформ.

Як зазначає видання, хоча офіційно Китай не імпортує нафту з Венесуели з березня, проте дані третіх сторін та дані про відстеження суден свідчать, що потоки до азійської країни цього року залишаються стабільними.

Так, згідно з даними Kpler, обсяг венесуельської нафти, яка зберігається на суднах, становить понад 20 мільйонів барелів, що є найвищим показником за останні три роки. Багато танкерів знаходяться в азійських водах, що полегшує доступ до них китайським НПЗ.

Венесуельська нафта доставляється кінцевим споживачам у Китаї нетрадиційним шляхом. Транспортування зазвичай займає понад два місяці і передбачає кілька перевантажень з судна на судно, щоб приховати походження вантажу. Згідно з даними про відстеження суден, зібраними Bloomberg, майже половина танкерів, що зберігають нафту Merey, знаходяться у водах біля Китаю та Південно-Східної Азії.

Однак нещодавнє захоплення танкера біля берегів Венесуели американськими військовими викликало питання щодо перспектив експорту. На думку старшого аналітика з питань нафти в Kpler Мую Сю, «Китай навряд чи зіткнеться з дефіцитом поставок до лютого або навіть березня» наступного року, якщо США обмежать експорт нафти з Венесуели. Проте китайським нафтопереробним заводам буде складно повністю замінити венесуельські поставки, додав Сю.

Незалежні нафтопереробні заводи Китаю є основними покупцями нафти Merey з Венесуели, яка зазвичай використовується для виробництва бітуму для будівництва доріг. Merey пропонується зі значною знижкою порівняно з аналогічними сортами, що робить її привабливою для переробників, які борються з мінімальною рентабельністю. Послаблення китайської економіки, і зокрема тривалий спад на ринку нерухомості, також є буфером. Ф'ючерси на бітум у Шанхаї знаходяться на найнижчому рівні за чотири роки, що свідчить про слабкий попит.

Для Китаю існують альтернативи у нафті, але вони коштують дорожче. Канадська нафта Access Western Blend є підходящим замінником, але вона коштує щонайменше на 10 доларів більше за барель. Іранські сорти нафти дещо дешевші за північноамериканські, хоча і не настільки вигідні, як Merey. За словами трейдерів, обізнаних з цим питанням, які попросили не називати їхніх імен, після захоплення танкера, китайським покупцям пропонували Merey зі знижкою 12 доларів за барель з урахуванням доставки.

Читайте також: Тринідад і Тобаго відкриє аеропорти для військових США на тлі посилення напруженості у Венесуелі

Як повідомляв Укрінформ, нафтовий танкер, затриманий Сполученими Штатами поблизу узбережжя Венесуели, перевозив нафту для підтримки кубинського режиму.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-