Через блокаду портів Україна щомісяця недоотримує $420 мільйонів від експорту продукції ГМК – експерт

Через блокаду портів Україна щомісяця недоотримує $420 мільйонів від експорту продукції ГМК – експерт

Укрінформ
Блокування морських портів коштує Україні 420 млн доларів щомісяця через недоотримання доходів від експорту металургійної та гірничорудної продукції.

Про це під час дискусії «Що з металургією?» повідомив директор аналітичної компанії GMK Center Станіслав Зінченко, передає Укрінформ.

«Блокування портів з точки зору фізичних обсягів виробництва та експорту – одна з найбільших проблем гірничо-металургійної галузі. Воно щомісячно коштує Україні $420 мільйонів недоотриманих доходів від експорту», - зазначив Зінченко.

За його словами, якби не було блокування портів, навіть за існуючих проблем у ГМК, галузь могла би виробляти та експортувати 1,3 млн тонн залізної руди, 150 тис. тонн чавуну, 200 тис. тонн напівфабрикатів, 220 тис. тонн готової металопродукції.

Читайте також: Українські підприємства гірничо-металургійного сектору завантажені на 15-20%

На думку Зінченка, відновлення експорту морським шляхом дозволить повернутися до літніх обсягів завантаження галузевих підприємств на рівні 30-45% залежно від типу підприємства, продукції, яку воно виготовляє, споживачів, ринку, на який воно орієнтоване.

Наразі ж, підкреслив експерт, в Україні працюють лише близько 50% гірничо-збагачувальних комбінатів із завантаженістю на рівні 20%.

Ще одним фактором впливу на обсяги експорту є пропускна здатність Укрзалізниці і значні строки доставки продукції.

За підрахунками експертів, АТ «Укрзалізниця» здатне обробити та відправити через західні прикордонні та транзитні переходи не більше 1 800 вагонів на день при заявлених УЗ 3 400 вагонів.

Наші західні прикордонні та транзитні переходи виявилися не готовими до сировинного експорту, так само, як і Європа, стверджує Зінченко.

Читайте також: Експорт товарів до ЄС торік становив $28 мільярдів

"Я ще додам, що і Європа виявилася не готовою до сировинного експорту залізничним транспортом. У більшості європейських країн дуже висока частка контейнеризації вантажоперевезень; переважну більшість вантажів там або приймають через порти, або це мультимодальні перевезення контейнерів. А з України пішла суттєва доля сировинного експорту у вагонах, і вони, зі свого боку, не змогли підтримати нас на достатньому рівні, що також обмежує експорт продукції ГМК», - зазначив Зінченко.

Як повідомлялося, металурги змушені знижувати обсяги виробництва через проблеми з логістикою. Обсяги виробництва чавуну, сталі та прокату в Україні у 2022 році становили лише третину від показників 2021 року. На початку жовтня Мінекономіки спільно з представниками металургійних підприємств обговорили ситуацію в галузі та нагальні питання, які потребують оперативного вирішення.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-