Більше половини вітчизняних стартапів орієнтовані на внутрішній ринок України

Більше половини вітчизняних стартапів орієнтовані на внутрішній ринок України

Дослідження
Укрінформ
На ринок всієї України орієнтовані 63% вітчизняних стартапів, тільки на локальний – 24%, а лише на зовнішній – 12% новостворених компаній.

Як повідомляє кореспондент Укрінформу, такі дані дослідження програми Polish-Ukrainian Startup Bridge про українську стартап-індустрію оприлюднив на пресконференції партнер програми в Україні Ярослав Харій.

Він поінформував, що з-поміж 158 опитаних стартапів три чверті працюють на ринку не більше трьох років. За кількістю реєстрацій з величезним відривом лідирує Київ – 53,2% всіх стартапів розташовані у столиці, за ним ідуть Харків та Львів.

"Глобальний ринок України є метою 63% стартапів, тільки на локальний зорієнтовані 24%, а тільки на зовнішній – 12%. Це досить позитивні дані, оскільки українські стартапи розглядають український ринок як потенційний ринок для тестування свого продукту і своєї ідеї", – сказав Харій.

Читайте також: ТОП-10 українських стартапів, які залучили найбільше інвестицій у 2021 році

Він повідомив, що для 84,2% учасників дослідження одним із джерел фінансування є власні кошти, а для 39,2% це єдине доступне джерело фінансування. Кожне третє підприємство – 31% – на момент дослідження скористалося також підтримкою Українського фонду стартапів. Ще 18,4% отримали фінансування з інших державних грантів.

Як засвідчило дослідження, найпоширенішими перешкодами на шляху до успішного розвитку стартапів є обмежений доступ до зовнішнього фінансування та брак коштів для розширення команди – на це вказали відповідно 39,2% та 48,% учасників опитування.

Більше половини стартапів наразі не генерують жодного доходу, і лише 10,8% мають дохід понад 50 тис. євро, поінформував Харій.

60% стартапів працюють за моделлю B2B (business-to-business), створюючи свої продукти та послуги для інших фірм – субʼєктів господарювання (мікро-, малих, середніх та великих підприємств). Близько третини (29%) опитаних компаній орієнтовані на обслуговування клієнтів у сегменті B2C (business-to-customer).

Як повідомив під час онлайн-включення керівник проєкту Polish-Ukrainian Startup Bridge Лукаш Вавак, це перше дослідження про українську стартап-індустрію, яке містить детальний аналіз, зокрема, проблем та викликів, з якими стикаються засновники з України.

"Українська стартап-сцена відносно молода і дуже динамічно розвивається. Це підтверджує, зокрема, ініціювання у 2019 році Українського фонду стартапів, розвиток бізнес-інкубаторів у великих ІТ-компаніях, таких як Sigma Software Labs, а також щорічна динаміка зросту кількості стартапів на ринку", - сказав Лукаш.

За його словами, такі дослідження українського ринку стартапів планується проводити протягом наступних двох років.

Опитування проводилося у листопаді та грудні 2021 року за методом опитування CAWI. Під час реалізації були отримані відповіді від 158 представників українських стартапів.

Партнерами програми Polish-Ukrainian Startup Bridge (PUSB) є Український фонд стартапів (USF) та Варшавська фондова біржа (WSE).

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-