«Сірий» імпорт електроніки і побутової техніки скоротився на чверть

«Сірий» імпорт електроніки і побутової техніки скоротився на чверть

Дослідження
Укрінформ
Упродовж першого року пандемії (з квітня 2020 року по березень 2021 року) частка “сірого” імпорту побутової техніки й електроніки зменшилася з 23% до 16%.

Такі результати дослідження оприлюднила консультант GfK Тетяна Ситник під час пресконференції "Ринок електроніки в умовах COVID-19: обсяги ринку, рівень "сірості", очікування", повідомляє кореспондент Укрінформу.

За словами експертки, ринок електроніки й побутової техніки в пандемічний рік зростав — загалом на 24% (у грошовому вираженні) й на 10% за обсягами проданого товару.

“Найінтенсивніше зростання зафіксовано в категорії “комп’ютери й ноутбуки”. Також швидко росли продажі у товарних категоріях для дому — зокрема, пилососів і дрібної побутової техніки. Лише показники продажу фототехніки залишалися близькими до колишнього рівня”, - деталізувала Ситник.

За її даними, частка продажів товарів через інтернет у цей період збільшилася з 24% (до пандемії) до 32%.

Щодо “сірого” імпорту, то його частка скоротилася з 23% (за даними дослідження, проведеного GfK за підсумками 2019 року) до 16%.

“Проте є окремі категорії, де такий імпорт зростав. Це - аксесуари і фототехніка, - розповіла Ситник.

У грошовому вимірі найбільше збитків державі, як і раніше, завдають “сірі” постачання та продажі телевізорів і смартфонів. Далі — товари у категоріях “аксесуари” та “дрібна побутова техніка для кухні і дому”.

Загальне скорочення частки “сірого” імпорту учасники ринку пояснюють ефективними заходами, що вживалися в цей період виробниками та їхніми офіційними представниками в Україні.

“Також в умовах невизначеності у легальних гравців ринку був більший запас міцності. Нелегали ж мусили пристосовуватися до нової ситуації”, - додала Ситник.

Водночас експертка неодноразово наголошувала, що чинники, які позитивно вплинули на обсяги “сірого” імпорту електроніки й побутової техніки в Україну, були ситуативними. Тож цілком імовірно, що в разі нерозв’язання проблеми слабкого контролю державних органів і вірогідного зростання споживчого попиту частка “сірого” імпорту може швидко повернутися до рівня 2019 року.

Проведене GfK дослідження охоплює продаж електроніки й побутової у період з квітня 2020 року по березень 2021 року. Методологія дослідження полягає в експертному опитуванні учасників ринку. В ньому взяли участь представники компаній-виробників, імпортерів, дистриб’юторів і роздрібних торговельних мереж. На блок запитань щодо визначення частки “сірого” імпорту відповів 71 учасник ринку, а повністю анкети заповнили 59 респондентів. Оцінювали ситуацію в 14 категоріях, які охоплюють 80% продажу побутової техніки й електроніки в Україні.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-