АМКУ почав розслідування проти ПриватБанку та Ощадбанку

АМКУ почав розслідування проти ПриватБанку та Ощадбанку

Укрінформ
Антимонопольний комітет України 15 квітня 2021 року розпочав справи проти АТ КБ «ПриватБанк» та АТ «Ощадбанк» за ознаками зловживання монопольним становищем на ринку послуг еквайрингу.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба АМКУ.

АМКУ вже певний час проводить детальне дослідження ринку еквайрингових послуг, в тому числі - в частині встановлення розміру однієї зі складових цих послуг - ставки інтерчендж. У ході цього дослідження комітетом виявлено, зокрема, невідповідність дій певних учасників ринку законодавству про захист економічної конкуренції шляхом встановлення завищеної комісії за послуги еквайрингу.

"Протягом 2018-2020 років послуги еквайрингу надавали близько 30 банків, тобто вітчизняний ринок є потенційно конкурентним. Однак саме АТ КБ «ПриватБанк» та АТ «Ощадбанк» мають можливість надавати послуги еквайрингу з територіальним покриттям по Україні у повному обсязі. Відтак, найбільші торговці зазвичай обирають послуги одного чи одразу двох цих банків. Таке становище АТ «Ощадбанк» та АТ КБ «ПриватБанк» має структурні ознаки монопольного (домінуючого) на ринку послуг еквайрингу", - йдеться в повідомленні.

Остаточне визначення комітетом становища відповідачів у справах (зокрема, це - одноосібна чи колективна монополія) буде визначено у ході відповідного розслідування.

В АМКУ зазначили, що АТ «Ощадбанк» та АТ КБ «ПриватБанк» встановлювали завищені комісії за операціями, які не несуть витрати на інтерчендж. Тобто, за відсутності необхідності сплачувати інтерчендж, банк-еквайр не змінював розмір комісії за еквайринг. Відповідно, торговець сплачував однаковий розмір комісії, незалежно від наповнення послуги.

"Вказане мало наслідком встановлення завищених тарифів за послуги, які здійснюються в межах однієї банківської установи. Такі дії суб’єктів, які мають структурні ознаки монопольного (домінуючого) становища були розцінені комітетом як можливе порушення конкурентного законодавства. Остаточні висновки - попереду", - зазначили в АМКУ.

Читайте також: АМКУ почав розслідування ймовірної змови на ринку цукру

Тим часом ПриватБанк заявив, що не отримував жодних документів від Антимонопольного комітету України про початок розгляду справи стосовно послуг еквайрингу.

Як передає Укрінформ, про це йдеться в пресрелізі банку, що є в розпорядженні агентства.

"На сьогоднішній день банк не отримував жодних документів від Антимонопольного комітету України про початок розгляду справи щодо послуг еквайрингу. Банк впевнений у своїй правовій позиції і вживає всіх необхідних заходів для захисту своїх прав та інтересів", - прокоментували у банку.

У ПриватБанку зауважили, що банк надає послуги своїм клієнтам виключно в рамках правового поля і нормативних вимог, у тому числі, і щодо вартості своїх послуг. Ринок безготівкових платежів в Україні є високо конкурентним, на ньому представлено більшість банківських установ, і торговельні підприємства можуть вибирати послуги еквайрингу, виходячи не тільки з вартості послуги, а й безлічі інших чинників - якості обслуговування, рівня сервісу і підтримки.

Як відомо, здійснювати безготівкові розрахунки за товари споживачам дозволяє послуга еквайрингу. При оплаті покупцем вартості товару з використанням електронних платіжних засобів, торговець надає йому таку можливість шляхом здійснення оплати через платіжні термінали, підключені до платіжної системи. З цією метою торговці співпрацюють з банками, які є учасниками платіжної системи та набули статусу еквайра.

Умовами договору між банком-еквайром і торговцем передбачено сплату останнім послуги еквайрингу. Банки-еквайри оплачують банкам-емітентам (випускають платіжні картки) міжбанківську комісію – інтерчендж, розмір якої встановлюється міжнародними платіжними системами (для всіх банків однаковий, але різний для типу картки, виду діяльності торговця тощо). Всю суму такої комісії отримує банк-емітент.

Якщо банк-емітент та банк-еквайр - один і той самий банк, при розрахунках не проходить міжбанківська операція, а тому не виникає підстав включати до тарифу з еквайрингу комісійну винагороду інтерчендж.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-