АМКУ визнав ринковими тарифи Укрзалізниці на оренду вагонів

АМКУ визнав ринковими тарифи Укрзалізниці на оренду вагонів

628
Ukrinform
Антимонопольний комітет України визнав ринковими тарифи Укрзалізниці на оренду вагонів і підтвердив існування конкуренції між компанією і приватними операторами.

Таке рішення АМКУ прийняв за результатами дослідження щодо ринку вантажних перевезень залізницею. Його попередні висновки презентували 5 грудня у Києві, повідомляє прес-служба АТ "Укрзалізниця".

"На ринку послуг з перевезення у вантажних вагонах існує конкуренція між Укрзалізницею та приватними операторами. Це констатує Антимонопольний комітет України за результатами дослідження щодо ринку вантажних перевезень залізницею", - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що грунтовне дослідження здійснено АМКУ у відповідь на заяви вантажовідправників щодо розподілу вагонів на ринку. У ньому, зокрема, вказується, що частка Укрзалізниці у робочому парку піввагонів складає 43%, а приватного парку – 57%. І це, зауважують фахівці Укрзалізниці, без урахування вагонів іноземної власності, які використовуються для перевізного процесу в Україні. «АМКУ висловив зважену позицію. Дослідження ще раз підтверджує, що Укрзалізниця – не монополіст на ринку вагонів. До розрахунку ще мають бути включені іноземні вагони, які здійснюють перевезення на території України. Тоді видно, що реальна частка УЗ на ринку лише 28,9%», - прокоментував директор економіки і фінансів Укрзалізниці Андрій Рязанцев.

Читайте також: В Укрзалізниці заявляють, що сервіс онлайн-продажу квитків працює у штатному режимі

Крім того, у своєму рішенні АМКУ зазначає, що плата за користування вагонами державної компанії розраховується за єдиною для всіх суб’єктів господарювання формулою, складові якої не викликають заперечень з точки зору економічного аналізу. При цьому вартість перевезення приватними піввагонами вища, ніж вагонами Укрзалізниці. 

Таким чином, підкреслив Рязанцев, вкотре засвідчено, що формула розрахунку вагонної складової, розроблена в Укрзалізниці, відповідає принципам економічної доцільності.

Рязанцев також нагадав, що запропонована товариством плата за користування вагонами національного перевізника розрахована на основі зрозумілої формули в рамках дерегуляції послуг. Вона враховує окупність вагона протягом терміну експлуатації. А це від 15 до 35 років. Формула, за якою розрахована плата за користування вагонами, враховує також вартість ремонтів упродовж терміну експлуатації вагона конкретного типу, рентабельність на рівні індексу цін виробників промислової продукції, дисконтування грошових потоків у часі та вартість нового вагону на ринку.

Як повідомлялося,  в кінці листопада 2017 року АМКУ оголосив про проведення дослідження ринку перевезення вантажів залізничним транспортом (в тому числі піввагонами). Його метою було названо перевірку дій Укрзалізниці при забезпеченні вантажовідправників піввагонами на дотримання законодавства про захист економічної конкуренції.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-