Як українським дітям полюбити «українське» змалку

Як українським дітям полюбити «українське» змалку

1479
Ukrinform
Чи хотілося  нам, аби наші діти з ранніх літ з радістю приймали все «українське»? Певне, що так. Чи є у нас все, аби одягнути дітей стильно, нагодувати смачно та розважити змістовно? 

Певне, ще далеко до того. А відтак, погодьтесь, бізнес у сегменті дитячої продукції обіцяє українському підприємцеві неоране поле для креативу та добрі перспективи. Принаймні топ-позиції, які посідають дитячі вироби в ієрархії товарів, роблять індустрію для маленьких споживачів невимовно привабливою для інвестицій. До того ж, за будь-яких криз батьки ладні заощаджувати на чому завгодно, тільки не на одязі чи іграшках і вже тим більше  не на продуктах для своїх чад.

Чи готові вітчизняні виробники виправдати сподівання прискіпливих матусь і татусів, як завойовують їхню довіру і чого бракує самим підприємцям для створення конкурентоспроможної продукції? Про це розповіли під час «круглого столу» в Укрінформі представники провідних компаній — учасники виставки BABY EXPO, що відбудеться  3–6 квітня 2018 року в Києві, в Міжнародному Виставковому Центрі.

Правильний вибір — осмислений

Для багатьох учасників цікавої, позитивної й обнадійливої дискусії питання «Чи готові вітчизняні виробники забезпечувати якісними  і доступними виробами українських дітей?» було явно риторичним. Адже харчування від «Яготинського для дітей», іграшки від «Паритет Тойс», одяг торгової марки «Бембі» чи продукція інших, не менш успішних українських компаній, встигли здобути довіру у вітчизняних споживачів і сьогодні гідно конкурують з відомими іноземними брендами.

Ігор Мельник
Ігор Мельник

Про такі українські підприємства із величезним задоволенням і гордістю може годинами розповідати  Ігор Мельник  – генеральний директор виставкової компанії «АККО Інтернешнл», яка 22 роки тому започаткувала першу і до сьогодні єдину в Україні масштабну виставку товарів для дітей BABY EXPO.Цей потужний міжнародний форум дитячих товарів незабаром збере під своїм дахом майже 300 компаній з України, Туреччини, Китаю, Польщі, Італії, Росії, Білорусі, Естонії, Молдови.

Наталія Фідоренко
Наталія Фідоренко

 «На першій такій виставці, що відбулася в 1996 році, серед учасників був єдиний вітчизняний виробник — завод «Авіант», який випускав дитячі коляски «Мальвіна», з цього все і починалося. Тоді ринок складався по суті з кількох виробників і десятка імпортерів. Цьогоріч на виставці вже близько 300 учасників  представлять понад 500 торгових марок різноманітної дитячої продукції. Майже половина всіх учасників — вітчизняні виробники»,  — порівняла  масштаби ринку дитячих товарів кінця минулого століття з нинішніми директор виставки BABY EXPO Наталія Фідоренко.

Сьогодні українські виробники дитячих речей, без яких неможливо уявити світ сучасної дитини,  пропонують вельми різноманітний їх асортимент. Стильні, надійні, розумні, виготовлені з високоякісної сировини, вони у багатьох випадках нічим не поступаються імпортованим. І навіть якщо ціна видається зависокою, то, виробники нагадують: безпечне дитинство починається з осмисленого вибору дорослих.

«Молочна кухня» від Яготинського

Кому ж віддати перевагу і як розпізнати товар, що не зашкодить малюкові? Коли йдеться, приміром,  про харчові продукти, все частіше й частіше матері, які дбають про дитину, схиляються до рідного, українського. Вітчизняні підприємства, такі як  філія ПАТ «Яготинський маслозавод» «Яготинське для дітей», свій авторитет здобували вже не один рік, прагнучи не зраджувати кращим традиціям. І, врешті-решт, стали гідною альтернативою зарубіжним конкурентам. Імпортозаміщення відбувалося поступово. Якщо в 2011 році споживання зарубіжного харчування становило 40%, то в 2015 його споживали майже вдвічі менше — 22,3%, а минулого року співвідношення становило 16,77% імпорту до 83,23% власного виробництва.

Батьки дедалі більше довіряють промисловому харчуванню, що підтверджує інформація, оприлюднена генеральним директором Національної асоціації виробників дитячого харчування, молочноконсервної та сокової продукції «Укрконсервмолоко» Тамарою Нагайцевою.

Тамара Нагайцева
Тамара Нагайцева

Якщо в минулому десятилітті промислове дитяче харчування своїм дітям давали 3–5% мам, то на сьогодні, згідно зі статистикою, його споживають 30–40% дітей. Саме завдяки вітчизняним виробникам  канули в лету архаїчні, радянського зразка, молочні кухні. Нині «Яготинське для дітей» і ті виробники дитячого харчування, які працюють на теренах України, їх повністю замінили.

Але чому тоді із великої кількості молочних підприємств у сегменті дитячого харчування, зокрема рідкого, працюють лише кілька виробників?

 Ігор Приліпко
Ігор Приліпко

«Це тому, що встановлена система контролю і законодавство, нинішні стандарти і вимоги до дитячого харчування набагато жорсткіші, ніж до дорослої продукції, — прокоментував ситуацію на ринку директор філії ПАТ «Яготинський маслозавод» «Яготинське для дітей» Ігор Приліпко. — Всі ми розуміємо: дитяче харчування — це  той фундамент здоров’я, який закладається на десятиліття і згодом дає свої результати. Від самого початку, коли велося будівництво заводу, ми задекларували, що хочемо досягти випуску якісної, а головне, безпечної продукції. І результатом, який маємо, завдячуємо довготривалій багаторічній співпраці з постачальниками молока. Адже з неякісної сировини ніколи не вийде якісний продукт. Це по-перше. По-друге, ми довіряємо своїм  партнерам і розуміємо, що вони ніколи не зрадять. Та незважаючи на таку довіру, додатковий контроль існує як на підприємстві, так і з боку Держпродспоживслужби, яка здійснює ретельний контроль. Наприкінці минулого року відомство відбирало сировину, воду, готову продукцію, і вони відповідали нормам якості.

 Минулого року нашу продукцію відправляли на аналізи в Європу, і ми не знали ані того, до якого центру вона поїде, не уявляли навіть, які параметри аналізуватимуть. Та отримали схвальні відгуки, що продукція відповідає як технічним умовам, прописаним у нашій документації, так і вимогам європейського законодавства. Це все дає розуміння того, що ми рухаємося у правильному напрямі, що наша продукція нічим не гірша за європейську».

Та виготовити безпечне дитяче харчування — лише половина справи. Не менш важливий етап — грамотно реалізувати продукцію. Філія ПАТ «Яготинський маслозавод» «Яготинське для дітей», якій уже п’ять років, забезпечує продукцією всі регіони України. Зберігання товару, особливо в літній період, залежить від забезпечення належних температурних режимів. На сьогодні дві великі торговельні мережі, «Сільпо» та «АТБ», реалізують до 60% харчування «Яготинського для дітей». Це посилює контроль за безпечністю продукції  і зміцнює постійні контакти з компаніями, кожна з яких, у свою чергу, вже має власні відділи контролю якості. Вони проводять дослідження, і якщо є рекламації — передають їх на підприємство, де вони уважно узагальнюються та вивчаються.

 «Для підтримки галузі дитячого харчування в Україні необхідно ухвалити стратегію виробництва дитячого харчування до 2025 року, а також внести зміни до чинного законодавства, зокрема щодо пільгової підтримки виробників. Пільги для виробників дитячого харчування свого часу були скасовані», — зауважила Тамара Нагайцева.

На думку експертів галузі, завдяки тому, що свого часу була запроваджена  державна програма з розвитку дитячого харчування, в Україні запрацювали високотехнологічні підприємства, і українські діти тепер можуть споживати високоякісні рідкі та пастоподібні кисломолочні продукти вітчизняного виробництва. 

Культура споживання мотивує

У тому, що без підтримки держави українським виробникам дитячої продукції складно конкурувати з імпортними товарами, переконана і заступник голови Міжвідомчої художньо-технічної ради з іграшок та навчально-наочних ігрових посібників МОН України Людмила Гладун. 

Людмила Гладун
Людмила Гладун

Експерт нагадала, що, на відміну від галузі дитячого харчування, виробники іграшок не мали жодної програми підтримки. «І хоча нашої думки як Міжвідомчої ради щодо розробки спеціальної програми питали  і неодноразово за час діяльності ради на найвищому урядовому рівні ми подавали пропозиції, вони чомусь відкидалися…». 

Євген Садовніков
Євген Садовніков

Євген Садовніков, директор компанії-виробника іграшок «КФІ «Енергія Плюс», зауважив,  що розробка та випуск нової іграшки окупається протягом 10 місяців; за 13 років вони впровадили 400 видів ігрової продукції, а якби мали підтримку, то могли б до 4 000.

Андрій Мельничук
Андрій Мельничук

Директор Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської держадміністрації Андрій Мельничук під час прес-конференції нагадав про можливість кредитування київських підприємств з найвигіднішою на сьогодні відсотковою ставкою. З 2017 року підприємства,  що працюють в нашому місті, мають можливість отримати кредит від київської влади за ставкою 9,5%. За словами Мельничука,  ініціатива спрямована на підтримку столичного бізнесу.

«Залучення такого фінансового ресурсу дозволить оновити виробничі потужності, збільшити обсяги виробництва, а також вийти на новий рівень ведення бізнесу», — наголосив він.

«У бурхливому морі бізнесу сьогодні, як і десять, і двадцять років тому, з підтримкою чи без неї, випливають найсильніші та найвідповідальніші, кому попри труднощі вдається знайти свою точку опори, втриматися на ринку і навіть  конкурувати зі світовими лідерами.

Сергій Клейменов
Сергій Клейменов

Якість своєї продукції вони тримають і підвищують. І нехай не надто швидкими темпами, та кількість цих підприємців зростає», — констатував під час «круглого столу» Сергій Клейменов, директор компанії «Паритет Тойс», одного з провідних виробників іграшок. Цього року «Паритет Тойс» взяв участь у світовій виставці іграшок Spielwarenmesse у Нюрнберзі.  «Якщо минулого року учасників з України, які пропонували експорт своєї продукції, було 11, то цього року вже 16. Нам є що запропонувати не лише українським дітям, а й світу», — заявив Сергій Клейменов. — Наприклад, наша маса для ліплення, яку компанія третій рік виробляє в Україні за власною запатентованою технологією, вже користується попитом в Італії, Великій Британії, Франції, Ізраїлі, Туреччині, навіть у Південній Кореї. Самостійно і в лабораторіях ми тестуємо всі іграшки, які виробляємо або тільки плануємо запускати у виробництво. Бо до питання якості нам усім потрібно ставитися не тільки як до маркетингової переваги. Виробники іграшок мають вплив на здоров’я та  безпеку дітей — нашого майбутнього, і ставитися до цього потрібно надвідповідально! Це стосується  не лише бізнесу, а й споживачів також». Виробник закликав батьків уникати товарів, які викликають щонайменші сумніви у їх якості та безпечності. Задля цього «Паритет Тойс» навіть видав методичку для відповідальних батьків про те, як швидко визначити якість іграшок.

Точку зору Сергія Клейменова підтримав і розвинув директор  Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА Андрій Мельничук. «Якби споживачі розуміли, яка продукція є неякісною, і безпосередньо через споживання спонукали підприємства не виробляти таку продукцію, тоді б і виробники робили відповідні висновки. Переконаний у тому, що обізнаність громадян щодо своїх споживчих прав стане дієвою мотивацією для підвищення якості товарів та послуг для виробників», — наголосив посадовець.

Також він повідомив, що за ініціативи Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА, спільно з Контактним центром міста Києва 1551, розпочав роботу кол-центр із питань захисту прав споживачів.

«Уже в перший день роботи інформаційно-консультаційної телефонної лінії з питань захисту прав споживачів, що була ініційована Департаментом промисловості та розвитку підприємництва КМДА спільно з Контактним центром міста Києва 1551, було надано більше десяти консультацій», — зазначив Мельничук, підкресливши, що дана ініціатива виявила, наскільки важливе це питання для киян.

Григорій Коцюба

Фото: Володимир Тарасов


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-