Новий закон про приватизацію сприятиме залученню інвесторів - ФДМУ

Новий закон про приватизацію сприятиме залученню інвесторів - ФДМУ

333
Ukrinform
Одна з головних причин того, що велика приватизація, про яку влада заявила ще у 2014 році, досі не розпочалася, полягає в тому, що потенційні інвестори просто не можуть розібратися у законодавчій базі.

Про це заявив виконувач обов'язків голови Фонду держмайна Віталій Трубаров в інтерв'ю "Фокусу".

"Одна з головних причин у тому, що потенційні інвестори просто не можуть розібратися у законодавчій базі по приватизації. Приватизаційну діяльність регулюють сім законів, під них прописано безліч підзаконних актів. Одна "абевегедейка", тобто розділення об'єктів на п'ять категорій, чого варта (наразі держактиви залежно від їхнього розміру і значення для економіки країни діляться на п'ять категорій: "А", "Б", "В", "Г", "Д", для кожної з яких прописано свою процедуру приватизації, - ред.). Пропрацювавши у ФДМ багато років, я неодноразово бачив, як юристи з найвищою кваліфікацією загрузали в усьому цьому", - вважає Трубаров.

При цьому, він висловив сподівання, що новий закон про приватизацію все-таки ухвалять і питання з політичної площини перейде в економічну.

"Сподіваюся, що ухвалення нового закону про приватизацію стане кроком до імплементації певних домовленостей між урядом і Верховною Радою. Питання продажу держактивів перейде з політичної до суто економічної площини, і ми зможемо робити свою роботу. Цим законом ми перекреслюємо усю плутанину, у нас з'являється один документ, який не включає список того, що продаватиметься, а говорить про те, які правила гри та процедура приватизації об'єктів", - заявив він.

Трубаров нагадав, що у запропонованому на розгляд Верховної Ради законопроекті про приватизацію запропоновано, що об'єкти діляться всього на дві великі групи. Якщо у підприємства більше 250 млн грн активів - це велика приватизація. Усе інше - мала.

Читайте також: Фонд держмайна назвав об’єкти, які планує продати у 2018 році

Якщо раніше існувало п'ять способів продажу, то залишиться тільки два. Для великої приватизації це буде залучення радників з числа компаній зі світовим, європейським ім'ям. 

"Наприклад, ми зараз на фінішній прямій вибору радника для приватизації Центренерго. Радником щодо цього активу стала польська філія EY (у минулому Ernst & Young, - ред.). Вони своєю репутацією відповідатимуть за якість продукту. Йде відбір радників для обленерго і ТЕЦ, що залишаються у власності держави. Наразі ми обговорюємо з Кабміном, чи буде один радник для усіх енергетичних активів, або для кожного свій. Але у продажу великих активів обов'язково візьмуть участь компанії з високою репутацією", - заявив Трубаров.

Об'єкти малої приватизації, згідно з проектом, продаватимуться через електронні майданчики.

"Якщо ми говоримо про об'єкти малої приватизації - все продаватиметься через електронні майданчики. Ми прибираємо будь-який вплив держструктур на факт продажу", - відзначив Трубаров.

У новому законі також скорочується термін позовних вимог до процесу купівлі-продажу. 

"Наразі нова людина, прийшовши у владу, може сказати: "А давайте подивимося, що у нас було десять років тому?" Інвесторів це примушує нервувати. Тому ми визначаємо класичний термін давності позову - три роки", - підкреслив в.о. голови ФДМУ.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-