Занижений тариф на залізничні перевезення створює поле для корупції - експерт

Занижений тариф на залізничні перевезення створює поле для корупції - експерт

Укрінформ
Занижений тариф на залізничні вантажні перевезення, який на даний час діє в Україні, створює підвищений попит на дешеві вагони і поле для корупції.

Таку думку висловив виконавчий директор Національного комітету з промислового розвитку при Кабінеті міністрів України, народний депутат, голова об'єднання організацій роботодавців Харківської області Анатолій Гіршфельд, обгрунтовуючи потребу індексації тарифів на залізничні перевезення, повідомляє Укрінформ.

"Індексація тарифів на залізничні вантажні перевезення необхідна вже зараз, оскільки наразі тарифи неринкові, а індекс цін на продукцію виробників до кінця 2017 року зросте не менше, ніж на 15 %. Занижений тариф "Укрзалізниці" створює підвищений попит на дешеві вагони та поле для корупції", - сказав він.

Гіршфельд зауважив, що тарифи "Укрзалізниці" на сьогодні значно нижчі, ніж інших залізниць на ширині колії 1520 мм, і лише індексація тарифів створить мотивацію для виготовлення конкуретного рухомого складу. "Тільки коли тарифи будуть ринковими, створюватиметься мотивація для виготовлення рухомого складу. Необхідно, щоб усі власники рухомого складу працювали у рівних умовах", – пояснив він.

Експерт також звернув увагу на критичний стан рухомого складу "Укрзалізниці", що потребує термінового оновлення, оскільки лише за таких умов "Укрзалізниця" зможе повноцінно працювати і розвиватися. "Без суттєвого оновлення рухомого складу компанія не зможе повноцінно виконувати свої функції: не лише забезпечувати перевезення, а й бути локомотивом національної економіки. Кошти від індексації тарифів повинні спрямовуватися на програму оновлення рухомого складу", – підкреслив Гіршфельд.

Читайте також: Без індексації тарифів інвестиційна програма Укрзалізниці під загрозою - експерт

Як повідомляв Укрінформ, "Укрзалізниця" та бізнесові і промислові асоціації останній місяць провели у гарячих дискусіях про індексацію тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом.

Прогнозовані доходи від цьогорічної індексації тарифів відображені у фінплані Укрзалізниці на 2017 рік, який затвердив Кабмін 13 вересня 2017 року. Однак відповідний наказ Мінінфраструктури про індексацію досі не затверджено у Мін’юсті.

Крім цього, Державна регуляторна служба зволікає з підписом наказу на індексацію, аргументуючи це тим, що бізнес проти, і економіці не під силу. 

Врешті-решт у цьому році залізничники теж пішли на компроміс з бізнесом та згодні індексувати вантажні тарифи не на 22,5 %, як закладено у фінплані, а на 15 %, оскільки саме на стільки, а то і більше зростуть ціни виробників промислової продукції за підсумками 2017 року.

У залізничній галузі доходи формують вантажні перевезення, пасажирські – збиткові. За розрахунками фахівців, збитки у сегменті пасажирських перевезень залізничним транспортом на кінець цього року сягнуть 10,5 млрд грн. До того ж перевізник зобов’язаний субсидувати витрати на пасажирські перевезення за рахунок доходів від вантажних. Інший механізм відшкодування перевізнику витрат в Україні не діє, тоді як у більшості європейських країн виділяються дотації з державного бюджету як в розвиток інфраструктури, так і пасажирський сектор. Хоча Укрзалізниця працює в умовах жорстко регульованих державою тарифів, вона споживає продукцію, ціни на яку формуються вільно в ринкових умовах і стрімко зростають. Це призводить до збільшення витрат перевізника і обмежує можливості для інвестиційної діяльності.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-