В Укравтодорі озвучили вартість першої концесійної дороги в Україні

В Укравтодорі озвучили вартість першої концесійної дороги в Україні

Укрінформ
Проектна вартість будівництва платної дороги Київ - Біла Церква складе близько 300 млн дол. Залучення міжнародних інвесторів стане можливим після внесення змін до закону про концесії.

Про це в коментарі Радіо Свобода заявив радник голови «Укравтодору» Олександр Кава.

«Мова йде не про ремонт чи реконструкцію існуючих доріг, а саме про будівництво нових доріг. При цьому, нинішні дороги на цих напрямках будуть виконувати роль безплатних альтернатив, яких вимагає закон. Вартість таких проектів доволі велика. Якщо говорити про дорогу Київ – Біла Церква, то без питання викупу землі під цей проект вартість будівництва складає близько 300 мільйонів доларів. У районі Білої Церкви ми маємо трафік середньодобовий 20 тисяч автомобілів, а в районі Києва – 44 тисячі автомобілів», – сказав Кава.

Він нагадав, що наразі підготовлений законопроект про внесення змін до закону про будівництво доріг на умовах концесії. Після ухвалення документа Укравтодор зможе офіційно розпочати переговори з потенційними компаніями-концесіонерами на будівництво цих доріг.

Радник зазначає, що вкладені кошти інвестор зможе окупити за рахунок запровадження плати за проїзд, вартість проїзду буде визначати інвестор проекту.

«Компанія-концесіонер, яка побудує дорогу, буде її експлуатувати упродовж 25 років. Після завершення терміну дії договору про концесію дорога буде передана в державну власність. А протягом цих 25 років інвестор буде повертати вкладені в будівництво кошти», – повідомив Кава.

Читайте також: Омелян пояснив 900% надбавок до зарплати головного "дорожника"

За його словами, є компанії, які попередньо виявили свою зацікавленість, це міжнародні інвестори, які реалізували проекти будівництва, експлуатації концесійних доріг у країнах Західної та Східної Європи.

Кава переконаний, що для держави вигодою від такого проекту є те, що з’являється дорога, на яку не витрачаються бюджетні кошти і яка врешті залишається у її власності, а для інвестора – отримання прибутку за ці 25 років.

Нагадаємо, у листопаді 2016 року Верховна Рада ухвалила закон, який передбачає створення Державного дорожнього фонду України. Серед іншого, документ передбачає, що акцизний податок з виробленого в Україні пального, зі ввезеного в Україну пального та ввізне мито на нафтопродукти, зараховуються до спеціального фонду державного бюджету у 2018 році в розмірі 50 відсотків, у 2019 році – в розмірі 75 відсотків.

Закон запроваджує розподіл коштів фонду таким чином: 60% – на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту й утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, на утримання доріг. Цей закон набирає чинності з 1 січня 2018 року.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-