13 висновків 13-річної українки за рік життя у США - 20.07.2018 15:07 — Новини Укрінформ
13 висновків 13-річної українки за рік життя у США

13 висновків 13-річної українки за рік життя у США

Фото
580
Ukrinform
Проживши рік у США, школярка Соня Рашкован поділилася своїми враженнями про навчання, подорожі та побут у новій країні.

Свої думки вона висловила у колонці для WOMO

"Мені 13 років. Я рік як живу з батьками у США і навчаюся у звичайній американській школі. За ці 12 місяців я побачила, у чому різниться американський підхід до навчання від українського", - написала вона.

Отже, по пунктах:

1. Diversity — це не тільки 56 національностей у школі, а розуміння і прийняття того, що діти — і люди — навколо різні. У школі ти навчаєшся дивитися на людину як на особистість, а не звертати увагу на те, що вона виглядає по-іншому. Самовираження для американців дуже важливе.

2. Над самоідентифікацією потрібно працювати, а також розуміти її. Коли я прийшла на перший урок англійської, я очікувала заучування правил граматики або читання класичних романів, але яким було моє здивування, коли вчителька запитала, з чого складається наша особистість. Це була тема на цілу чверть, яка закінчилася твором на тему, що найунікальніше в нашій особистості.

3. Соціальна активність важливіша за твої оцінки. З початкової школи дітей вчать працювати і допомагати своїй спільноті. До закінчення 12 класу кожен повинен отримати 75 годин допомоги для community. Навіть якщо всі оцінки відмінні, але немає 75 годин — учень не зможе вступити до коледжу. 

4. Лідером може бути кожен: просто комусь потрібна допомога в усвідомленні цього. На World Studies (симбіоз історії, географії, економіки та політології) ми постійно грали в командні ігри, і щоразу вчитель призначав різних дітей капітанами команд, пояснюючи, що він хоче дати всім можливість відчути себе впевнено в ролі лідера. До кінця року діти самі вже обирали щоразу нових людей у капітани.

5. Потрібно вчитися використовувати свої права. Кожен навчальний рік у школі проходить два види виборів: перші — до шкільної ради самоврядування, а другий до самоврядування шкільного району. Перед початком голосування всім кажуть, що ми практикуємо в реалізації свого конституційного права обирати людей, які представляють нас, а також дуже багато раз повторюють, що кожен (не "всі", а кожен) повинен брати участь в голосуванні, тому що думка кожного важливо!

6. Читати цікаво: просто потрібно знайти книги, які подобаються тобі. В українській школі я не дуже любила читати, а в американській почала читати постійно і з задоволенням. У медіацентрі нової школи бібліотекар насамперед поставила багато запитань про те, що мені цікаво, а ще через 5 хвилин запропонувала книгу, яка мені сподобалася. Тепер щоразу, коли я заходжу в бібліотеку, на мене вже чекає книга, яка підходить саме мені. І так для кожного завзятого читача в шкільній бібліотеці.

7. Учням дають свободу вибору в усьому. Наприклад, мови у школі вчити не обов'язково, але при цьому учень може вибрати з японської, італійської, іспанської, французького, китайської та російської мови, а також вибрати свій темп навчання. Я обрала вивчення французької за прискореною програмою.

8. Уміння/бажання ставити запитання розвивається з дитинства. Воно полягає в тому, щоб поставити під сумнів те, що вже знаєш, а отже, подивитися на звичні речі під іншим кутом. Улюблена фраза вчителя мого брата: "Дякую за гарне питання!" І кожне питання обов'язково заохочується.

9. Викладач не завжди має рацію, тому він завжди радий допомозі. Найбільш наочний приклад був на уроці Science, коли вчитель розповідав про динозаврів, але один з учнів оскаржив один з аспектів. Учитель пообіцяв перевірити інформацію, а на наступному уроці визнав свою помилку і похвалив учня за нестандартне мислення.

10. Просити про допомогу не має бути страшно. Щодня у нас є урок-ТAG, який триває 30 хвилин, і учні можуть піти на консультацію до будь-якого вчителя. І кожен дуже радий допомогти. [...]

11. Всі знання можна застосувати на практиці: і знання про будову людського тіла, тому що тоді ми можемо вибирати оптимальні продукти для себе, а експоненційною функцією можна порахувати, як швидко інопланетяни зможуть захопити Марс, ну або, наприклад, всі файли буде видалено через вірус на комп'ютері тощо. Будь-яку тему показують на практиці, і вже немає відмовок: «Це ніколи мені не знадобиться в житті!».

12. На англійську перейти не складно, а страшно. Запитання, яке ставлять найчастіше: чи складно було вчити всі предмети англійською? Я вчилася в Києві в спеціалізованій школі з поглибленим вивченням англійської, тому я йшла в американську школу з упевненістю в своїй англійській, але все виявилося не так легко, як я думала. Найголовніше - це не відмовчуватися, поки ви не заговорите правильно, тому що граматика прийде з часом, а свободу в спілкуванні отримати складніше.

13. США — не тільки Нью-Йорк і Лос-Анджелес. Протягом року ми багато подорожували, і щоразу я дивувалася унікальності природи різних штатів: гори, океани, ліси, пустелі. [...]

Фото з сайту womo.ua 

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>