Кінолютий: Родина по обидва боки колючого дроту, дружба з монстром і примари психлікарні

Кінолютий: Родина по обидва боки колючого дроту, дружба з монстром і примари психлікарні

Укрінформ
Огляд візуальних новинок лютого допоможе зорієнтуватися в кіношному та фестивальному калейдоскопі місяця

Українська кінозима завершиться фільмами, заснованими здебільшого на реальних історіях. Поряд із тріумфами та поразками знаменитостей вченого світу та спорту, лютнева кінопрограма розповість про трагедії українського народу, що відбувалися в минулому та тривають сьогодні.

З 2 лютого

Рідні

Провідний російський документаліст Віталій Манський присвятив картину своїм родичам, розділеним, подібно багатьом вітчизняним родинам, бурхливими катаклізмами сучасності. Докладніше про цей фільм ми писали в нашому матеріалі про Одеський кінофестиваль.

За кров до перемоги / Bleed for This

Бен Янгер звертається у своїй картині до популярного сюжету про талановитого, але не надто успішного боксера, вихідця з соціальних низів, який отримує останній шанс, щоб нарешті показати, чого вартий. Проте в якийсь момент ситуація складається досить несприятливим чином, тому шанс виявляється передостаннім - і все засновано на реальних подіях, звичайно ж.

Історія Вінні Паца, чия боксерська кар'єра, здавалося б, повинна була піти під укіс через ураження і травми, розказана не дуже винахідливо, але досить відчутно, в першу чергу завдяки чудовому акторському виконанню Майлза Теллера, який зіграв головну роль, Аарона Екхарта, що втілив тренера головного героя і, особливо, ірландського актора Кіарана Хайндса, який виступив у якості Паца-старшого.

З 16 лютого

Голос монстра / A Monster Calls

Іспанський постановник Хуан Антоніо Байона, відомий насамперед дебютною стрічкою, хоррором «Притулок», знову звертається до жанру страшної казки. Проте у «Голосі монстра» потойбічне та чарівне виявляється своєрідною метафорою, що дозволяє більш виразно відобразити буденну драму мільйонів наших близьких - боротьбу зі смертельною хворобою та спроби змиритися зі швидким відходом рідних. Примітно, що сюжет однойменного роману Патріка Нессе, літературного першоджерела фільму Байони, був придуманий письменницею Шиван Дауд, яка померла від раку, перш ніж зуміла завершити книгу.

Картина розповідає про хлопчика, чия мати безуспішно намагається впоратися з онкологічним захворюванням. У безсонні ночі тривоги та горя його відвідує монстр, який, незважаючи на грізний вигляд, виявляється істотою досить добросердною, яка скрашує існування дитини, самотньої у своїх переживаннях. Ця дивна дружба видається метафоричним відображенням душевних поривів тих з нас, хто потребує допомоги оточуючих, щоб знайти душевну рівновагу та врятувати своїх близьких.

Патерсон / Paterson

Фільм Джима Джармуша, якого, поряд з Теренсом Маліком, можна назвати найбільш успішним кінематографічним поетом серед американських режисерів, які зазвичай тяжіють до прози, поставив фільм про водія автобуса з нью-джерсійського містечка Патерсон. Непоказне на перший погляд існування героя виявляється насиченим творчістю та емоційними поривами. Головний герой, його дружина та друзі, які також є представниками цілком пересічних професій, виявляються натхненними шанувальниками поезії, а сам Патерсон ще й пише вірші, про що знає тільки його дружина (як його твори звучать рядки відомого сучасного поета Рона Патгетта).

Відповідним чином у цьому фільмі, прем'єра якого відбулася в рамках конкурсної програми Каннського МКФ, найбільш повсякденні, побутові клопоти, хвилювання та розмови наповнені символічним значенням та літературними алюзіями.

З 23 лютого

Приховані фігури / Hidden Figures

Фільм Теодора Мелфі присвячений кільком з тих прихованих, що залишалися до недавнього часу невідомими героям космічної ери, неймовірним інтелектуальним подвижникам - до того ж, вельми далеким від стереотипного образу генія ракетобудування, - яким Сполучені Штати зобов'язані своїм статусом головної космічної держави. Поставлена за однойменним документальним бестселером Марго Чі Шеттерлі, картина розповідає про робочі будні та перипетії особистого життя трьох чорношкірих співробітниць НАСА, математиків та інженерів Кетрін Джонсон, Дороті Он і Мері Джексон, чиї розрахунки забезпечили успішну реалізацію космічної програми «Меркурій-Атлас-6» і ряду інших проектів.

«Приховані фігури», що завоювали більше трьох десятків нагород, отримали й три номінації на «Оскар» у категоріях «Кращий фільм року», «Кращий адаптований сценарій» і «Краще виконання жіночої ролі другого плану».

Гіркий врожай / Bitter Harvest

Виходець із родини українських емігрантів, які втекли від влади сталінського СРСР у роки Другої світової, канадський режисер Джордж Менделюк поставив стрічку, присвячену чи не головній трагедії його історичної батьківщини. Дія розгортається на початку 1930-х, у селі, ще зберігає традиційний сільський уклад. Але примусова колективізація виявляється лише прологом до катастрофи - Голодомору. Герої стрічки, нащадки старовинного козацького роду, вирішують взяти до рук зброю, щоб протистояти людожерському режиму.

Незважаючи на участь таких популярних виконавців, як Теренс Стемп, Баррі Пеппер і Макс Айронс, фільм Менделюка, покликаний привернути увагу іноземної аудиторії до катаклізму, забутого, загубленого у кривавих штормах XX століття, на жаль, не зацікавив фестивальних організаторів і прокатників. На американські екрани він виходить більш ніж через рік після завершення, і, хоча до знайомства з самою картиною грішно виносити остаточне судження, зауважимо, що трейлер справляє враження вирощеної з найкращими намірами і з прикрим естетичним результатом розлогої журавлини.

Червона черепаха / La tortue rouge

Один з найбільш значних європейських аніматорів, голландець Міхаель Дюдок де Віт, лауреат «Оскара» за стрічку «Батько та дочка», поставив свій перший повнометражний фільм на легендарній японській студії «Джіблі», куди його запросив Хаяо Міядзакі. Ця картина, знята, як і інші роботи Дюдока де Віта, без діалогів, розповідає про людину, яка опинилася на безлюдному острові, і намагається вибратися з нього за допомогою плоту, але несподівано стикається з протидією гігантської червоної черепахи.

Цей вишукано мінімалістичний фільм, що отримав приз журі програми «Особливий погляд» Каннського кінофестивалю і тепер бере участь в «оскарівській» гонці, підхоплює мотиви попередніх стрічок режисера на кшталт «Ченця та рибки» про взаємини людини та природи, постає притчею про нашу здатність досягти гармонії з навколишнім світом.

Привиди Елоїз / Eloise

Шанувальникам хоррора адресований режисерський дебют Роберта Легато, відомого майстра спецефектів, нагородженого «Оскаром» за роботу над «Титаніком» і «Хранителем часу». Дія розгортається у божевільні, одній з улюблених локацій жанру з часів Едгара Аллана По.

Лікарня «Елоїз», про яку йдеться, давно покинута, закрита після якоїсь таємничої і, за чутками, дуже неприємної історії. Кілька молодих людей проникають у її спорожнілі коридори та палати, щоб відшукати якийсь документ, який дозволить одному з них вступити в права спадкування, однак замість цінного паперу, як водиться, виявляють щось інше, що проти волі героїв проливає світло на драматичні обставини, які призвели свого часу до закриття цього закладу.

ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ

Фестиваль «Британський театр кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 7-го лютого постановкою однією з найкращих комедій Шекспіра «Сон літньої ночі», представленої на сцені «Глобуса», чиї вистави стали чи не найбільш вдалими сучасними зверненнями до творчості Барда.

Останній з шекспірівських шедеврів, своєрідне прощання автора з творчістю та з життям, філософська трагікомедія «Буря», буде показана 21-го лютого у постановці Королівської шекспірівської компанії.

28-го лютого відбудеться показ вистави театральної групи Stuart Thompson and Playful Production «Нічия земля» за п'єсою лауреата Нобелівської премії Гарольда Пінтера. Головних героїв, двох літніх письменників, що потрапили в халепу, зіграли Ієн МакКеллен і Патрік Стюарт.

Інший фестиваль у «Києві», «Фільми-виставки на великому екрані», представлені стрічками, що досліджують мистецтво Франсиско Гойї та Клода Моне. Показ «Гойя: образи з плоті та крові» відбудеться 5-го лютого, а «Я, Клод Моне» буде продемонстровано 19-го лютого. В обох картинах оповідання засноване на листах та інших особистих записах художників.

Олександр Гусєв. Київ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-