Ботоферми зараз не є порушенням: юрист вважає, що закони треба міняти

Фото

До законодавства України потрібно внести зміни стосовно проведення виборчої агітації в соціальних мережах.

Про це заявила медіаюрист Інституту розвитку регіональної преси Оксана Максименюк на публічному обговоренні в Укрінформі.

“У першу чергу обов’язково потрібно внести зміни у законодавство, які стосуються використання соціальних мереж, зокрема в проведенні агітації за чи проти. На сьогоднішній день це не порушення законодавства, тобто використання ботоферми або написання коментарів не є порушенням. Законодавством це ніяк не зафіксовано. Але фактично це формує нову думку в суспільстві, яка згодом впливає на його вибір”, - сказала Максименюк.

Вона зазначила, що гарним прикладом того, як певна думка може вплинути на вибір людини, є парламентські і президентські вибори в Україні. За її словами, здебільшого думка громадськості в цей період була сформована за рахунок інтернету (соціальні мережі, коментарі до певних постів тощо).

“Якщо буде визначено, що певні особи, які протиправно наймають осіб, які пишуть замовні коментарі, впливають на думку читачів, то за це повинна бути якась відповідальність. Тому що наразі такого порушення в законодавстві не визначено”, - сказала Максименюк.

Також вона зазначила, що доцільно було би звернутися до самої соціальної мережі Facebook з пропозицією вирішення проблеми виборчої агітації.

"Відслідкувати осіб, які є ботами в мережах Youtube чи Facebook насправді можна, тут потрібна тільки воля самого провайдера. І фактично такі великі компанії, можливо не бажаючи того, впливають на політичну ситуацію в Україні, і дуже суттєво", - додала Максименюк.

Читайте також: “Тролі” на столичному Подолі, або Чию діяльність зупинила компанія Facebook

У свою чергу, медіаюрист Центру демократії та верховенства права Ігор Розкладай зазначив, що інтернет наразі перебуває в "сірій зоні", де відбувається велика кількість активностей, але з точки зору закону його майже не існує.

"Регулювати так, як ми звикли, великі платформи майже неможливо, тому що, як мінімум, у нас немає жодного впливу. І не лише в форматі юрисдикції, а й впливу економічного. А економічний чинник є, мабуть, найголовнішим у таких речах", - сказав він.

Читайте також: Facebook та Instagram видалили по мільйону ботів в Україні

Медіаюрист ГО "Платформа прав людини" Олександр Бурманін додав, що на цьогорічних парламентських та президентських виборах в Україні в якості агітації успішно почали використовувати нову соціальну мережу Telegram. Тож, за його словами, в Україні починає з'являтися все більше способів поширення виборчої агітації.

Фото: Павло Багмут