Естонія цифровізувала 100% державних послуг і тепер працює над проактивністю системи - радниця в e-Estonia
Естонія почала цифровізацію державних послуг, як тільки повернула собі незалежність. Зараз 100% сервісів доступні онлайн і відкриті для українських біженців теж.
Про це в інтервʼю Укрінформу заявила радниця із цифрової трансформації в e-Estonia Петра Гольм.
“Ми почали цифровізуватися, як тільки повернули собі незалежність і визначили цей процес як національну стратегію. Враховуючи, скільки в Естонії населення і природних ресурсів, ми не стояли перед великим вибором сфер для успіху. Нам треба було зрозуміти, як побудувати економну державу і не бути такою забюрократизованою, як сталі демократії”, – сказала вона.
Гольм зазначила, що технології стали для естонців засобом ефективного урядування, та підкреслила, що будь-яка взаємодія із державою має цифровий варіант. Винятком є послуги муніципального рівня, які також залежать від регіонів.
“Якість життя – це причина, чому Естонія побудувала цифрову державу. Ми не хочемо, щоб люди витрачали час, енергію і свої нерви. Усе має бути автоматично, ефективно, і ми сподіваємося, що одного дня – й проактивно”, – розповіла радниця.
Вона пояснила, що за умови проактивності система надає державні послуги сама, як-от дитячі виплати, не очікуючи подання заяв.
Гольм уточнила, що особи, які легально приїжджають в Естонію, зокрема в статусі біженця, відразу отримують посвідчення особи і отримують доступ до цифрової інфраструктури.
Як повідомляв Укрінформ, у 2026 році у держбюджеті України на Міністерство цифрової трансформації передбачили 10,16 млрд грн. Основні видатки планується спрямувати на оборонні інновації, розвиток застосунку «Дія» та антикорупційні проєкти.