У Нацраді розповіли про порушення з боку ЗМІ на виборах

Ексклюзив

Нацрада назвала систематичне маніпулювання результатами соцдосліджень і поширення «політичної джинси» одними з найбільш негативних особливостей діяльності медіа протягом позачергових парламентських виборів 2019 року.

Про це в ексклюзивному коментарі Укрінформу повідомив член Нацради Сергій Костинський у п'ятницю перед початком пресконференції за результатами моніторингу телерадіопростору України.

“Моніторинг телерадіопростору, який Національна рада здійснювала під час позачергових виборів до Верховної Ради України, засвідчив, що маніпулювання результатами соціологічних досліджень і прихована агітація (зокрема, політична джинса), стали найбільш негативними явищами цих парламентських виборів”, - зазначив Костинський.

Він також звернув увагу на незбалансованість розподілу ефірного часу між суб’єктами виборчого процесу.

“Високий індекс присутності повідомлень персоніфікованого характеру свідчить про те, що медіа безсоромно надавали перевагу окремим суб’єктам виборчого процесу. Дисбаланс посилювався також тим, що учасники виборчих перегонів брали участь у медіапроєктах в якості ведучих. Подібні речі потребують обов’язкового законодавчого врегулювання”, - заявив він.

Читайте також: Нацрада хоче отримати право штрафувати ЗМІ за порушення на виборах

Та попри це, на думку Костинського, діяльність українських медіа стала більш демократичною та прозорою, якщо порівнювати цю виборчу кампанію з попередніми. Значну роль у цьому процесі, вважає він, відігравало Суспільне мовлення.

“НСТУ були притаманні такі риси, як збалансованість розподілу ефірного часу між учасниками виборчих перегонів, а також неупереджене ставлення до кандидатів у депутати і партій. Суспільне мовлення фактично стало медіаеталоном у висвітленні парламентських виборів”, - підкреслив він.

Також Костинський повідомив, що позачергові парламентські вибори в Україні висвітлювалися більшістю іноземних каналів, в ефірі яких Нацрада не зафіксувала фактів трансляції політичної реклами або проведення передвиборної агітації.

Читайте також: Нацрада оштрафувала 43 компанії за неподання інформації про структуру власності

Загалом, за його словами, задля всебічного та об’єктивного аналізу діяльності медіа під час виборчого процесу з 24 травня Нацрада здійснювала постійний моніторинг п’яти загальнонаціональних телеканалів: “UA:Перший”, “Інтер”, “1+1”, “Україна”, “ICTV”. Окрім того, за визначеним графіком регулятор моніторив ще 35 телеканалів і 15 загальнонаціональних радіостанцій. Представники Національної ради в областях забезпечили моніторинг діяльності місцевих і регіональних телерадіоорганізацій.

Окрім того, упродовж 24 травня-21 липня здійснювався вибірковий моніторинг вітчизняних супутникових інформаційних програм та іноземних супутникових телеканалів, включених до списку адаптованих, на предмет зокрема порушення ними норм законодавства України щодо заборони громадянам іноземних держав, особам без громадянства ведення передвиборної агітації через журналістську діяльність або в діяльності яких містяться заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом і поширення мови ворожнечі.