Фонд Порошенка і Мінрегіон створять мережу інклюзивних центрів - меморандум

Перша леді України Марина Порошенко та віце-прем'єр Геннадій Зубко підписали Меморандум про співпрацю та створення умов для навчання для осіб з особливими освітніми потребами.

Підписання документу відбулося 10 жовтня в Укрінформі, повідомляє кореспондент агентства.

«Фонд Порошенка вийшов з ініціативою і розробив типові проекти медіатеки і ресурсної кімнати в рамках проекту «Інклюзивна освіта - рівень свідомості нації». Ресурсні центри покликані надавати психологічну допомогу дітям з особливими потребами, оцінювати їх стан, а також супроводжувати дитину протягом всього її навчання. Наступним важливим питанням, яке постало перед суспільством, є впровадження розповсюдженої мережі ресурсних центрів... І сьогодні мені приємно, що для реалізації цього проекту до нас приєдналася команда Міністерства регіонального розвитку та будівництва», - сказала Марина Порошенко.

Меморандум передбачає співробітництво у розробці типових проектів нових будівель та реконструкції приміщень та споруд закладів освіти з урахуванням індивідуальних можливостей дітей з особливими освітніми потребами. Всі проекти будуть запропоновані замовникам будівництва для подальшої реалізації. За словами Марини Порошенко, ресурсні центри можуть бути розташовані як на території навчальних закладів, так і як окремі приміщення, в залежності від можливостей самого навчального закладу.

 Марина Порошенко зазначила, що створення таких центрів має на меті забезпечити доступ до освіти всім без винятку дітям, таким чином держава закладає фундамент майбутнього країни. Саме тому надзвичайно важливо створити такий навчальний простір, щоб у кожної дитини з особливими освітніми потребами була можливість навчатися в школі за своїм вибором. Ресурсні центри, за словами першої леді, мають бути створені в кожній громаді, а також на рівні регіональних міських центрів. 

"Якщо ми кажемо про реформу "Нова українська школа", ми кажемо про створення нового навчального простору, це не тільки нові програми та методики, а й учбові майданчики, спортивні майданчики, це інфраструктура, все, що дає нову якість, що неможливо без інклюзивної освіти", - зазначив на підписанні меморандуму віце-прем'єр-міністр, міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко.

Він наголосив, що місцеві громади в умовах децентралізації мають фінансові можливості для створення такого освітнього та ресурсного простору. Джерелами фінансування, за його словами, крім коштів місцевих бюджетів та міжнародної технічної допомоги, можуть бути освітня субвенція, субвенція на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад, соціально-економічний розвиток окремих територій, а також кошти Державного фонду регіонального розвитку. 

Віце-прем'єр повідомив, що на основі методологічних розробок, які напрацьовано фондом, вже підготовано рекомендації щодо створення нового освітнього простору, такого, як медіатека, ресурсний центр, у які увійшли зокрема рекомендації щодо підбору приміщень, підбору персоналу з урахуванням особливостей населеного пункту, кількості учнів, які потребують особливих умов навчання тощо. 

Читайте також: Новий закон про освіту надає свободу вибору учням — Порошенко

Як відомо, за сприяння Благодійного фонду Порошенка за останній рік в Україні вперше створено майже 100 медіатек - спеціально облаштованого, безбар'єрного простору для дітей, який включає в себе бібліотеку, зону відпочинку, робочу зону з доступом до Інтернету. В цьому просторі діти можуть робити домашні завдання, відпочивати, спілкуватися один з одним, що сприяє інтеграції дітей з особливими потребами в навчальний процес.

 У травні цього року був прийнятий закон «Про інклюзивну освіту», який передбачає створення можливостей для навчання дітям з особливими освітніми потребами. Також у вересні Верховна Рада ухвалила закон «Про освіту», який визначає основні положення про інклюзивну освіту.

Також у липні 2017 року уряд прийняв Постанову про затвердження положення про інклюзивно-ресурсний центр. Головна мета створення таких центрів - проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення супроводу дитини з особливими освітніми потребами.