На Волині навчали, як створити бренд громади

Децентралізація

На Волині для 50 об’єднаних тергромад провели семінар “Брендинг як засіб стратегічних комунікацій”, на якому вони дізнавалися, як бути впізнаваними і розвивати унікальність певної території.

Семінар було організовано радниками Волинського Центру розвитку місцевого самоврядування, який створений за підтримки Програми “U-LEAD з Європою” та Мінрегіоном, повідомляє кореспондент Укрінформу.

Щоб бути успішною, кожна громада визначає власний шлях розвитку, опираючись на особливості географічного розташування та ті ресурси, які є на її території. Для цього більшість об'єднань розробляє стратегію розвитку: визначає конкретні напрямки роботи на певний період, в результаті яких зміниться якість життя місцевих мешканців.

“Зараз діяльність місцевого самоврядування спрямована на те, щоб розвивати території в нових умовах, які сформовані завдяки реформі з децентралізації. З'явилося багато нових можливостей, відповідно - зобов'язань і відповідальності. Це природно, бо так і організовані розвинуті суспільства. Я закликаю використовувати ці можливості саме зараз, активно комунікувати, налагоджувати зв'язки і шукати шляхи для розвитку, щоб у майбутньому бути готовими до конкуренції з іншими громадами за ресурс і за фахові кадри. Для цього потрібно вивчати власні особливості та працювати у напрямку впізнаваності”, - розповів директор Центру Анатолій Пархом'юк.

Важливим етапом у розвитку громади є стратегічні комунікації, які дають можливість презентувати напрацювання ОТГ в інформаційному просторі і, створивши певний імідж, привабити потенційного інвестора чи донора вкладати кошти у розвиток конкретних територій.

"На сучасному етапі більшість голів громад дбають про вирішення нагальних інфраструктурних проблем: ремонт дахів, заміну вікон, ремонт доріг та багатьох інших. При цьому вони не призначають людину, відповідальну за комунікацію, втрачаючи через це хороші можливості прорекламувати певні напрацювання і заявити про себе хоча б у своєму регіоні, а також втрачаючи можливість залучити додаткові кошти на розвиток своїх територій у потенційних донорів”, - зауважила експерт ЦРМС із комунікацій Олена Кузьмич.

Щоб громада була впізнаваною, вона має розробити власний бренд, який би допоміг вирізнити її унікальність і виокремити територію з-поміж інших. Брендом можуть бути кількасотлітні храми, які відвідають потенційні туристи, органічна продукція чи особливий мед, який виробляють місцеві пасічники, а також відомі історичні постаті.

“Складовими бренду є розробка логотипу і створення короткого слогану або девізу бренду. Часто в громадах плутають герб громади із певними геральдичними символами та офіційно затвердженими кольорами, і логотип, який може бути досить вільної форми. Проте саме логотип легко наноситься на сувенірну продукцію та на вироби, які виготовляються саме на цій території. А це — реклама і впізнаваність”, - наголосила Кузьмич.

Читайте також: Представники з регіонів ознайомились з вінницьким досвідом управління фінансами

Чимало волинських громад, серед яких Дубівська, Смідинська, Любешівська, Боратинська і Заборольської ОТГ, уже розробили власні логотипи. На їх прикладах учасники семінару проаналізували певні переваги і недоліки елементів логотипів та доцільність використання кольорів.

“Важливо знати, що при створенні логотипу громади не центральна садиба має бути в центрі уваги. Логотип має об'єднувати усіх, хто входить до складу громади, тому варто показати це через, наприклад, певну кількість пелюсток у квітці, паростків чи стовбурів на дереві або людей, які взялися за руки. Таким чином є змога підкреслити, що в єдності - сила і що майбутнє твориться усіма разом у спільній роботі над покращенням життя”, - підкреслила експерт ЦРМС.

Також під час семінару відбулася практична сесія, на якій учасники створювали логотип громади. Вони мали змогу поекспериментувати з різними шрифтами та кольорами і порівняти їх із відомими брендами, логотипи яких знані у світі.

“У нашій громаді щойно завершилася розробка стратегії розвитку, і одним із заходів, прописаних у ній, є створення бренду. Цей семінар був дуже пізнавальним і цікавим, адже я дізналась, з чого починати створення бренду та на які деталі звертати увагу. В нас затверджено прапор і герб громади, при створенні яких ми спиралися на те, що в нас зелена громада, приваблива для туристів. Думаю, ми опрацюємо саме ідею з рослинним брендом”, - поділилася думками учасниця семінару, проектний менеджер Велицької ОТГ Олена Васильєва.

Програма «U-LEAD з Європою» фінансується спільно Європейським Союзом і державами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Фото: Ольга Шарута