Барська ОТГ зробила своїм брендом подільські яблука

Децентралізація

Барська об’єднана територіальна громада зробила своїм брендом подільські яблука, тут вдруге провели Міжнародний яблучний фестиваль-ярмарок Apple Bar.

Захід відбувся за сприяння Вінницького Центру розвитку місцевого самоврядування, створеного за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Наявність виробництва і переробки яблук у регіоні Бар визнав для себе можливістю для розвитку своєї території. Тому 21 жовтня, у Всесвітній день яблука, тут за нашої підтримки проведено Міжнародний яблучний фестиваль-ярмарок Apple Bar. Тут зібрали усіх виробників з околиць. Ми зацікавлені у тому, щоб допомогти громаді стати сильнішою, і допомогли написати проект «Яблучний шлях», який буде реалізовуватися за підтримки ЄС на території Барської та Северинівської ОТГ», - повідомив директор Вінницького ЦРМС Олег Левченко.

За його словами, фестиваль яблук як частина проекту дозволить забезпечити промоцію громади і максимально використати потенціал регіону, який вважається найсприятливішим для вирощування яблук. Зокрема, у створенні навколо них туристично-оздоровчого кластеру. Відтак, треба подільське яблуко показувати сильніше і краще, і щоб фестиваль Apple Bar став ключовим профільним фестом у масштабах всієї країни, принаймні, у найближчій перспективі.

Поділяє цю думку й голова Барської ОТГ Артур Цицюрський.

«Бар здавна називають «яблуневою гілкою Поділля», тому ми захотіли закріпити це як наш бренд, причому, чимось великим, потужним, гостинним і комплексним. І так народилася ідея проведення фестивалю-ярмарку Apple Bar. У нашому районі розташована значна кількість особистих садків та господарств, які спеціалізуються на яблуках. Великим підприємствам легше, бо в них налагоджена не тільки система виробництва, а й збуту. А фермерам та малим господарникам складніше, оскільки раніше вони працювали за схемою вродило-зібрав-здав-заробив. Зараз світ змінився, і треба прораховувати свої кроки наперед і динамічно розвиватися. Тому наше завдання - популяризувати яблучний бізнес і показати, як можна створювати додану вартість для територій», - сказав Цицюрський.

У межах фестивалю відбувся форум «Розвиток сільських території об’єднаних територіальних громад», під час якого обговорювалися напрямки розвитку малого бізнесу і фермерських господарств, які спеціалізуються на виробництві плодово-ягідної продукції за участі представників влади, виробників яблук та експертів і науковців.

Гості та учасники фестивалю мали нагоду познайомитися з місцевими культурними традиціями та автентичними промислами, зокрема, відбувся пленер гончарів “Відродження традицій Барської кераміки”. Також була представлена розважальна програма з виступами мистецьких колективів, виставкою-продажем яблук та виготовленої з них продукції і дегустацією різноманітних яблучних смаколиків від об’єднання «Гастрогід Вінниччина».

Читайте також: Apple Bar: у Вінниці виробники та експерти обговорили проблеми сезону-2018

Також під час фестивалю можна було побачити та придбати найрізноманітніші вироби народних майстрів і навчитися виготовляти керамічні вироби на гончарному майстер-класі.

Програма «U-LEAD з Європою» спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Фото: Антоніна Мніх