В Укроборонпромі розкрили деталі виробництва вертольотів за ліцензією США
У державному концерні «Укроборонпром» розробили дорожню карту освоєння виробництва вертольота класу Bell UH-1 Iroquois.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба ДК "Укроборонпром".
"Перемовини про крупновузлове складання вертольотів між Одеським авіазаводом, що входить до складу Укроборонпрому, та американською компанією (Bell Textron - ред.) тривають уже декілька років. Ще в 2017 році між Укроборонпромом та американською стороною підписано меморандум, предметом якого визначено співробітництво з метою організації виробництва вертольотів на території України – в кооперації з партнерськими підприємствами", - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що пізніше Одеський авіаційний завод уклав відповідну генеральну угоду з американськими партнерами.
"Упевнений, що з новою командою концерну ми, нарешті, зможемо реалізувати цей проєкт. Дорожню карту буде презентовано керівництву концерну найближчим часом", - цитує пресслужба директора авіазаводу Віталія Юхачова.
За його словами, йдеться про національний український продукт, транспортно-пасажирський вертоліт середнього класу, екіпаж якого складається із 2 осіб, а борт здатний вмістити до 13 пасажирів. Його зможна використовувати як транспортний, пожежний, рятувальний, санітарний тощо.
Як зазначив Юхачов, цей проєкт є інвестиційним, тож залучення коштів з держбюджету на цьому етапі не передбачається.
Крім того, складання вертольотів планується у майбутньому локалізувати, тобто використовувати комплектуючі українського виробництва.
Директор авіазаводу запевняє, що підприємство спроможне виготовити гелікоптер-демонстратор вже до Дня Незалежності України.
Водночас, угода про нерозголошення інформації не дозволяє жодній зі сторін повідомляти деталі існуючих домовленостей.
Як повідомлялося, 26 лютого ДК "Укроборонпром" оприлюднив повідомлення про підготовку до запуску ліцензійного виробництва гелікоптерів UH-1 Iroquois на Одеському авіазаводі, що було пов’язано з відвіданням підприємства главою Укроборонпрому Юрієм Гусєвим.
Утім, 3 березня американська компанія-виробник гелікоптерів Bell Textron оприлюднила інформацію про те, що перемовини про ліцензію на організацію виробництва вертольота ще не завершено, хоча компанія готова до співробтництва.
Bell UH-1 Iroquois – американський багатоцільовій вертоліт фірми Bell Helicopter Textron, також відомий як "Г’юї" (Huey). Одна з найвідоміших і масових машин в історії вертольотобудування. Серійно виробляється з 1960 року. Відтоді було випущено значну кількість військових і цивільних його модифікацій.
ДП "Одеський авіаційний завод" – одне з найстаріших авіаційних підприємств України та Європи, створене у 1911 році. Спеціалізується на ремонті літаків МіГ-21, МіГ-23, МіГ-27, Л-39; модернізації літаків МіГ-21 і Л-39; ремонті агрегатів літаків МіГ-29, Ан-12, Ан-24, Ан-26 і Як-40; ремонті авіаційних двигунів різних марок та їх агрегатів; сервісному обслуговуванні; виготовленні запасних частин і навчанні персоналу.