Укроборонпром не збирається отримувати ліцензії на літаки, які вимагає РФ

Генеральний директор ДК "Укроборонпром" Павло Букін назвав сумнівним і необґрунтованим твердження представника РФ про ексклюзивне право розробника впливати на супровід реалізованої авіатехніки, коментуючи опублікований в ЗМІ лист заступника Федеральної служби ВТС РФ Пєтухова головному маршалу авіації, командувачу ВПС Індонезії.

Про це повідомляє прес-служба “Укроборонпрому”.

"Україна – сильний гравець на ринку ремонту, підтримання льотної придатності та модернізації літаків, зокрема й розроблених в інших державах. І сьогодні Укроборонпром на потужностях Луцького ремонтного заводу "Мотор" виконує контракт із ремонту авіаційних двигунів для ВПС Індонезії. Тому РФ намагається тиснути на друзів і партнерів України в Індонезії та інших країнах. Подібні листи – спроба витіснити нас із перспективних міжнародних ринків", – цитує Букіна прес-служба.

За словами Букіна, Україна володіє необхідною технічною документацією для поточного і капітального ремонту, продовження льотного ресурсу військової авіації широкого модельного ряду – "МіГ", "Су", "Іл", "Мі". Такі права не мають зворотної сили, і у РФ немає правових підстав вимагати від України додаткового ліцензування, додав Букін..

"У питаннях регулювання військової авіації кожна країна-експлуатант встановлює свої правила і вносить зміни в конструкцію. Маркером самостійності є достатність науково-технічного, конструкторського і виробничого потенціалу кожної країни. Тому претензії розробників або виробників, у даному випадку російських, – неактуальні", – впевнений Букін.

Як зазначається, в РФ практикуються подвійні стандарти, де здійснили низку кроків у питаннях самостійного просування на зовнішніх ринках послуг з ремонту та модернізації авіатехніки сімейства "Ан". Зокрема, в РФ затверджені інститути, що відповідають за конструкторський супровід в експлуатації літаків української розробки.

Читайте також: Укроборонпром заявляє, що співпрацю з фірмою Рогози припинив ще у 2017 році

За словами Букіна, Луцький ремонтний завод "Мотор" виконує капремонт авіадвигунів АЛ-31Ф і ГТДЕ-117-1, ВКА і всіх їх вузлів та агрегатів з 1990 року.

"Ремонт виконується в обсязі і за технологіями у відповідності до ремонтної документації, що діє на підприємстві, відповідно до стандартів, технічних умов та іншої правової бази, що діє в Україні. Перед укладенням контракту, представники замовника обов’язково виконують верифікацію підприємства, оглядають виробничі потужності, перевіряють діючі сертифікати, що підтверджують легітимність ремонту і рівень стандартів якості", – підкреслив гендиректор концерну, додавши, що завод вирішив питання імпортозаміщення запасних частин.

Букін запевнив, що підприємство співпрацює з провідними українськими авіаційними заводами, конструкторськими бюро та інститутами. Завдяки цій кооперації, а також запасним частинам, які завод виробляє власними силами, повністю забезпечений ремонт авіадвигунів для ВПС України та іноземних замовників.

В “Укроборонпромі” нагадали, що у виданні "Цензор.нет" було опубліковано документ за підписом заступника Федеральної служби ВТС Пєтухова, який відправлений головному маршалу авіації, командувачу ВПС Індонезії, датований 27 лютого 2019-го.

В листі Пєтухов застерігає індонезійського маршала від розміщення в Україні замовлень на ремонт авіатехніки, в тому числі двигунів АЛ-31Ф для Су-27. Він заявляє, що сертифікація українських підприємств на відповідність діючій технічній документації не проводилася. Окремо підкреслюється, що російська сторона "не зможе нести відповідальність за експлуатацію таких літаків".