Омелян розповів про початок реалізації транспортної стратегії Drive Ukraine 2030

Міністерство інфраструктури розпочало реалізацію перших елементів "Транспортної стратегії 2030".

Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв'ю "Економічній правді".

"Ми зараз зосередили зусилля на тому, щоб втілити в реальність сучасні цифрові рішення, які мають забезпечити управління галуззю в режимі онлайн, з мінімальним втручанням чиновника. У нас в міністерстві над цим працює профільний директорат цифрової інфраструктури на транспорті, який очолює Олександр Озеран. Перші елементи, які ми хочемо запустити – це системи зчитування трафіку, зважування в русі, фіксація швидкості на регулярних ділянках доріг. Має бути чіткий моніторинг трафіку по всій країні", - сказав міністр.

За словами Омеляна, планується, що системи контролю і моніторингу будуть підпорядковані Мінінфрастркутури.

"Усі ці системи контролю і моніторингу будуть зведені в одну — у так званий інтелектуальний кабінет підпорядкований Мінінфраструктури. До "Укравтодору" будуть підключені всі інші сервіси", - зазначив він.

Ще одним напрямком, який вже почав втілюватися в рамках стратегії, міністр назвав розвиток ринку електрокарів.

"Спільно з "Укренерго" розробляємо систему суперчарджерів, які дозволять заряджати електрокари не 22 кВт, як зараз є переважно по Україні, а 150 і більше кВт. Тобто навіть сучасний автомобіль з батареєю 70-100 кВт ви зможете зарядити протягом 15-20 хвилин", - зазначив він. 

Перший пілотний проект по указаних елементах Стратегії має запрацювати вже взимку.

"Зважування в русі ми будуємо. Перший пілот по суперчарджерах ми запустимо взимку, а до кінця наступного року плануємо запустити мережу", - повідомив Омелян.

Читайте також: Підозрюваного у незаконному збагаченні Омеляна відпустили за кордон

Наступним кроком в реалізації транспортній стратегії Drive Ukraine 2030, за словами Омеляна, стане запуск в тестовому режимі на ділянках, де перевірятимуться розумні авто, мережі 5G для підключення авто. 

"Це вписується в концепцію нашого нового транспортного коридору Go Highway, який ми погодили з Єврокомісією", - сказав міністр.

За словами міністра, планується, що новий транспортний коридор Go Highway, який Україна будує спільно з Польщею та Єврокомісією, буде з елементами самокерованих авто.

"Мережа 5G, про яку я говорив, це насправді предтеча чи основа для розумних машин. Вона створить можливості для комунікації автомобілів. Для цього потрібен надійний зв'язок і швидкісний обмін даними. Забезпечити його зможе тільки система 5G", - розповів Омелян про плани Мінінфраструктури. За прогнозами міністра, робота над цими елементами стратегії може розпочатися за один-два роки.

"Рік-два, зараз відбувається тестування у Голландії та Китаї", - пояснив він.

Решта елементів стратегії, такі, наприклад, як дороги, що повинні самозаряджатися, мають більш віддалені перспективи. За словами Омеляна, їх початок стане можливим за три-п'ять років.

"Це перспективний напрям. Ми серйозно за це поки що не бралися, тому що це питання 3-5 років, коли на ринку буде достатня кількість електрокарів. Промислового використання доріг, які заряджають авто під час руху, ще ніде в світі немає. Вони тільки тестуються. Але це не означає, що ми не повинні про це думати", - зазначив він.

На сьогодні, за словами міністра, частка електрокарів серед автомобілів складає в районі відсотка. У той час, як реалізація проекту буде доцільною лише у разі, коли ця часта сягне 30 відсотків.

"Коли електрокарів буде бодай 30%. Зараз дуже мало. В районі відсотка", - повідомив він.