Вчені уточнили, що вулканічна активність на Місяці завершилася близько 2 мільярдів років тому

Китайські науковці, які досліджують Місяць, дійшли висновку, що період вулканічної активності на супутнику Землі завершився близько 2 мільярдів років тому, тобто, тривав майже вдвічі довше, ніж вважалося раніше.

Як передає Укрінформ, про це з посиланням на результати дослідження, опубліковані групою вчених Інституту геології та геофізики Академії наук Китаю, повідомляє People's Daily

В ході роботи китайські фахівці аналізували зразки місячного ґрунту, доставлені на Землю наприкінці 2020 року китайською місією з дослідження Місяця Чан’е-5 (Chang'e-5). Тоді вперше у світі за понад 40 років вдалося отримати близько 1731 грама місячних зразків.

У дослідженні йдеться, що вченим вдалося датувати вік наймолодшої породи на Місяці приблизно 2 мільярдами років. Це вказує на те, що період місячного вулканізму був на 800-900 мільйонів років довшим, ніж вважалося раніше.

Китайські науковці розповіли, що вирішальне значення для розуміння масштабу виверження місячної магми мають вік утворення базальту, його геохімічні характеристики та часові рамки охолодження.

Для визначення віку отриманого Чан’е-5 базальту дослідницькій групі потрібно було встановити товщину потоку базальтової лави та масштаб виверження.

З цією метою фахівці проаналізували 21 зерно олівіну з базальтових уламків і виявили, що час охолодження більшості частинок олівіну був менше одного року. Використовуючи термодинамічну модель, вони підрахували, що товщина потоку базальтової лави становила від 10 до 30 метрів.