Астрономи виявили найшвидшу зірку у Всесвіті

Астрономи з Кельнського університету (ФРН) та Університету Масарика в Брно (Чехія) виявили S4716, найшвидшу зірку у відомому Всесвіті.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє The Independent.

Зірка під назвою S4716 обертається навколо чорної діри Стрільця A* в центрі нашої галактики Чумацький Шлях, розташованої на відстані, що дорівнює відстані між Землею та Сонцем.

Зірка знаходиться в S-скупченні з понад 100 зірок, які відомі своєю особливою швидкістю руху.

Читайте також: Астрономи знайшли дев'ять «літієвих» зірок-карликів

Після спостереження за S4716 протягом майже 20 років вчені встановили, що вона обертається навколо надмасивної чорної діри, діаметр якої становить 23,5 мільйона кілометрів, лише за чотири роки зі швидкістю 8 000 кілометрів на секунду.

«Зірки не можуть утворюватися так легко поблизу чорної діри. S4716 повинна була рухатися всередину, наприклад, наближаючись до інших зірок і об’єктів у S-скупченні, що призвело до значного скорочення її орбіти», - заявив Міхаель Заячек, астрофізик з Університету Масарика в Брно, який брав участь у дослідженні.