Скупитись в Новусі чи в Ашані? Тепер вам підкаже телефон

Скупитись в Новусі чи в Ашані? Тепер вам підкаже телефон

Аналітика
Укрінформ
Додаток Costless дасть змогу порівнювати ціни на продукти в різних супермаркетах. Але останні, в свою чергу - проти...

Українські IT-шники продовжують приємно дивувати. В мережі поширилась новина про створення додатку, який дозволяє за допомогою смартфона порівнювати ціни в різних супермаркетах. Тобто користувач обирає товари, а додаток порівнює ціни на них і пропонує найдешевший магазин. Хоча додаток презентували кілька днів тому і працює він поки що у тестовому режимі, але його вже завантажили понад 9000 осіб. Тобто сервіс уже стає популярним.

Ідея мобільного додатку, що дозволяє порівняти ціни на продукти в супермаркетах — відносно нова. В Україні такого досі не було. Натомість сайти, що мають таку функцію — уже є. Зокрема, mysupermarket.org.ua — так, як і додаток Costless, дає змогу порівнювати ціни на продукти. Втім, через те, що адміністрація сайту не співпрацює з торговельними мережами (про що зазначено на самому сайті), ціни на товар можуть не відповідати дійсності. Отже, ідея Costless — не нова, але може бути корисною.

Costless має доволі простий інтерфейс. Однією з новинок-фішок додатку є функція “порівняти ціну кошику” - тобто користувач обирає у програмі набір товарів, які необхідно купити, а потім порівнює ціни на весь список по різним мережам супермаркетів. “Віконце” “додати в кошик” є одразу на стартовій сторінці додатку.

Ну що, поекспериментуємо? Для прикладу ми обрали ледь не навмання і вирішили порівняти кілька найпопулярніших товарів, які нібито є в усіх столичних супермаркетах — мінеральну воду “Моршинська” негазовану 1,5 літра, молоко “Яготинське” в пляшці та кілограм сиру “Російський” виробництва “Шостки”. Додаток каже, що найдешевше весь перелік товарів можна придбати в “Ашані” за 178 грн 14 коп, трохи дорожче, за 178 грн 80 копійок — у “Фуршеті”. Далі, за 209 грн 25 коп — в супермаркетах “Фоззі” і найдорожче, за 217 грн 57 коп — в мережі “Новус”. Отже, зекономити за допомогою додатку можна від 60 копійок до 40 гривень. Це вже суттєво. А якщо кошик більший за три продукти — то й зберегти вийде на більшу суму.

Щоправда, додаток зараз порівнює, на жаль, не всі супермаркети. Наприклад, у його базі немає інформації про більшість продуктів мереж АТБ та “Білла”. Чому ж в додатку немає всіх супермаркетів, а відтак, чи не є він черговим рекламним ходом від якоїсь великої мережі?

Costless вигідний людям, але небезпечний для великих супермаркетів

Як виявилось, додаток Costless все ще в стадії розробки. Автор та розробник додатку Анна Кармазіна в коментарі Укрінформу розказує, що ідею порівняння цін у магазинах досить важко втілити: “Додати кожен магазин до бази даних — купа роботи. Є певний алгоритм — інформацію про ціни в маркетах ми беремо з відкритих джерел (інтернету). Саме тому у нас поки що нема деяких торговельних мереж (зокрема і АТБ). Далі всі зміни в цінах ми виправляємо напівавтоматично — а це тисячні каталоги. Також є можливість додавати товари і ціни самим користувачам - з чеків покупок. І ще один канал — домовлятись із мережами щодо надання інформації про ціни”.

Реалізувати такий проект, на перший погляд, неймовірно важко. Адже для магазинів, що “заманюють” клієнтів не низькими цінами та акціями, а, наприклад, якістю товарів, такий додаток, якщо стане популярним, може зіграти роль антиреклами. “Можливо, не всім мережам це вигідно. Магазини мають власний маркетинг. Вони аналізують своїх покупців і на основі цього визначають цінову політику. Якісь продукти вони продають дешевше, інші — дорожче чи істотно дорожче. Відповідно, на цьому і базується одна з їхніх концепцій забезпечення доходу. Натомість ми в певному сенсі руйнуємо цю концепцію — радимо користувачам додатку місця, де можна зекономити” - ділиться думками Анна Кармазіна.

Натомість для малого та середнього бізнесу IT-продукти на кшталт Costless є додатковою і безкоштовною рекламою. “Думаю, бізнесмени розуміють, що це в будь-якому випадку технології майбутнього і нікуди від цього не подітися. А великі, “розкручені” мережі супермаркетів і так мають свій маркетинг, їм, можливо, також цікаво, але там можуть заважати бюрократичні механізми, або якісь інші моменти, про які не кажуть. Є такі великі мережі, які мають принципову позицію — ми робимо усе власними силами. А втім, треба розуміти, що були, є і будуть люди, які хочуть зекономити, і їх багато. І вони це все вже роблять, але в “ручному режимі”. А для тих людей, які не ставлять собі на меті зекономити, Costless був би також корисний — вони могли б, наприклад, з додатку дізнаватися, який товар є в тому чи іншому магазині, а якого немає”, - запевняє розробниця Costless.

Якщо авторам проекту і не вдасться знайти спільної мови з великими мережами, то це не стане катастрофою. Розробники пояснюють, що планують “викрутитись” за допомогою так званого “парсингу чеків” - користувач завантажує інформацію з чеку в додаток, отриманий в магазині, а система автоматично оновлює ціни в додатку. Щоправда, невідомо, яким чином можна буде завантажити: чи скануванням самого чеку або його зображення, чи ж “вручну” додаючи всі ціни. Втім, щоб ціни в додатку оновлювались швидко, необхідно щоб додатком користувались якомога більше людей.

Далі — сервіс кеш-бек і “домашні” продукти

Розробники Costless не планують обмежувати свій додаток однією лише функцією порівняння цін. Зокрема, за словами Анни Кармазіної, першочергове завдання — додати функції, які дозволять ділитись власним списком покупок. “Також в планах є функція ділитись картками в сімейному колі. Наприклад, якщо у одного члена сім’ї є картка, а в іншого немає, але вона йому потрібна — він може нею скористатись за допомогою додатку. Це має бути зручно”, - пояснює Анна.

Серед планів для Costless — розробка сервісу кеш-бек (купляєш товар — отримуєш певний відсоток від його вартості на свій рахунок). “Зараз ми ведемо перемовини щодо впровадження сервісу з різними брендами. Проте поки що ми не вирішили, яким чином це буде втілено — або прив’яжемо Costess до готового сервісу, або ж розробимо систему власноруч. Втім, це вже глобальні плани”, - розказує Анна Кармазіна.

Вже зараз додаток можна встановити на телефон — користувачам Android достатньо завантажити його у PlayMarket, а найближчим часом, за словами розробників, його можуть завантажити й власники продукції Apple в AppStore. Далі — реєстрація за допомогою Facebook і додаток готовий до користування.

Додаток Costess вже привернув нашу увагу, і це свідчить про те, що такий сервіс в наш час виявився б щонайменше не зайвим. Втім, хай навіть ним буде користуватись кожен — без співпраці з магазинами досягти повної відповідності цін в додатку та на полицях, здається, нереально. Чи вийде у Costess це втілити, або ж проект, як і десятки інших подібних сервісів, виявиться “пшиком” - покаже лише час.

Микола Романюк, Київ

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-