Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Хмари (Cloud) і доступність сервісів

Хмари (Cloud) і доступність сервісів

Блоги
Укрінформ
Хмара (cloud computing) & Доступність (availability)

Поняття «доступність хмарних сервісів» давно увійшло в наше життя. Можливо, саме сервіси як Office 365 від Microsoft, пошта Gmail від Google і стали каталізатором довіри до віртуалізації і розквіту епохи хмарних технологій.

Дійсно, за рахунок того, що хмарні сервіси можливо об'єднати з фізичної інфраструктурою в різних ЦОД`ах, отримуючи гібридну структуру, то така інфраструктура більш відмовостійка і може дати доступність набагато вище ніж один ЦОД, в якому розміщується фізичне устаткування.

Є ще один фактор, без якого хмарні сервіси і ЦОД можуть перетворитися в чорні хмари.

Підключення до хмарної або фізичної інфраструктурі здійснюється через інтернет або прямий канал передачі даних (оптика). Підключення може бути реалізовано кількома способами - на різний «гаманець» і в залежності від потреб бізнесу.

Давайте розглянемо основні варіанти підключення:

Варіант 1: з використанням технології GPON. За вартістю організації та обслуговування дана технологія є найдешевшою, але більш нестабільна, а про відмовостійкості і захищеності каналу мови бути не може. Бюджетний варіант дає швидкість від 10Мбіт/с до 100 Мбіт/с, і, як правило, підключається мідним інтерфейсом. При цьому інтернет провайдер не дає ніяких гарантій і ніякого SLA.

Варіант 2: з використанням оптичного кабелю (волоконно-оптичний зв'язок) від вузла оператора до серверної кімнати. Ця технологія дає можливість включатися як оптичним, так і мідними типом інтерфейсу. Вартість такого підключення вище за рахунок більш дорогого устаткування і прокладкою оптичного кабелю, тобто з'являються одноразові витрати на побудову оптичної лінії зв'язку. Швидкість передачі даних досягає до 1Гбіт/с. При цьому інтернет провайдер в договорі вказує SLA (в середньому до 90 годин простою в рік).

Варіант 3: інтернет і канал зв'язку з резервуванням. Включення буде проводитися з 2-х незалежних майданчиків/вузлів і йти до офісу клієнта 2-ма різними фізичними шляхами. В офісі клієнта буде встановлено маршрутизатор, який автоматично перемикатися між основним і резервним каналами при несправності та збої. Рівень SLA при такому підключенні фіксується на рівні 99.98% (трохи менше 2-х годин на рік). Таке рішення одне з найдорожчих і складається з абонентської плати за основний і резервний канали інтернет, прямих каналів зв'язку, побудованих від 2-х незалежними операторів зв'язку.

Висновки:

Якщо у Вас, наприклад, дизайнерське бюро і в хмару винесена тільки 1С Бухгалтерія, то відсутність інтернету в офісі протягом години або двох згубно позначиться виключно на настрої дизайнера, який слухав музику онлайн. А значить Вам підійде варіант 1.

Якщо у Вас туристична агенція з пошуком турів по телефону, база розташована в хмарі і потрібно мати високу швидкість підключення, Вам підійде варіант 2. Але! Варто звернути увагу, які наслідки можуть бути, якщо інтернету в офісі не буде годину через поломку на лінії зв'язку.

Варіант 3: інтернет і прямий канал зв'язку з резервуванням. Такий тип підключення обов'язковий для банків, виробництва, де доступність сервісів критична. Відсутність підключення до мережі інтернет в таких компаніях може привести до колосальних репутаційних і адміністративним ризиків, фінансових втрат і недоотримання виручки, що, звичайно ж, є неприйнятним.

Віталій Москвін, менеджер проектів UCloud

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-