Послуга зі зміни місця реєстрації онлайн буде добровільною - Міграційна служба

Послуга зі зміни місця реєстрації онлайн буде добровільною - Міграційна служба

Укрінформ
Послуга для українців щодо реєстрації онлайн - на порталі "Дія" або через відповідний мобільний застосунок - буде реалізовуватися винятково за бажанням особи.

Про це йдеться у відповіді Державної міграційної служби України на інформаційний запит Укрінформу.

У відомстві нагадали, що наприкінці минулого року уряд прийняв постанову № 1364 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання в електронній формі», яка набула чинності 31 грудня 2020 року, і що положеннями цієї постанови передбачається упродовж 2 років з дня набрання чинності цією постановою реалізувати експериментальний проєкт щодо реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання осіб в електронній формі.

Читайте також: Сплатити податки ФОПи зможуть через «Дію»

“Для забезпечення реалізації вказаного вище експериментального проєкту, постановою КМУ № 1364 затверджено Порядок реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання в електронній формі, який визначає процедуру подання заяви про реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання в електронній формі, обміну інформацією між національними електронними інформаційними ресурсами, які використовуються з метою реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання в електронній формі осіб, які можуть подати таку заяву, та перелік відомостей, необхідних для її подання, а також інші питання реєстрації / зняття з реєстрації. Так, відповідно до положень Порядку, реєстрація / зняття з реєстрації в електронній формі буде здійснюватися виключно за бажанням особи”, - поінформували у відомстві.

За даними ДМС, під час експериментального проєкту цією послугою зможуть скористатися: особи, що пройшли автентифікацію з використанням інтегрованої системи автентифікації, кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначного встановлення особи; особи, які мають паспорт громадянина України у формі картки (у разі здійснення реєстрації місця проживання за адресою житла, відомості про яке внесені до Держреєстру речових прав на нерухоме майно, та за умови, що особа є власником (співвласником) зазначеного житла або отримала електронну згоду на реєстрацію місця проживання від власника (співвласників) зазначеного житла, а також за відсутності обтяжень речових прав на зазначене житло).

Читайте також: Е-паспорти прирівняли до паперовихЗеленський підписав закон

Також цією послугою зможуть скористатися неповнолітні діти (віком від 14 до 18 років), (у разі наявності в реєстрі тергромади інформації про зареєстроване місце проживання батьків чи одного з них).

Заява, як пояснюють у відомстві, буде формуватися заявником на Єдиному державному вебпорталі е-послуг «Портал Дія» після проходження ним автентифікації та надсилатиметься через єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ до органу реєстрації, який у день надходження заяви або на наступний робочий день у разі, коли заява надійшла у неробочий час або за годину до закінчення робочого часу, здійснюватиме реєстрацію / зняття з реєстрації або прийме рішення про відмову у реєстрації / знятті з реєстрації в установленому законодавством порядку.

“Водночас зазначаємо, що заява формується програмними засобами у довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, зокрема, відповідно до виду реєстраційної дії. У разі коли заявник не є одноосібним власником житла, у заяві також зазначається інформація про власника (співвласника) житла”, - уточнюється у повідомленні.

Читайте також: За рік портал «Дія» відвідали понад 3,6 млн користувачів - Федоров

Як інформують у ДМС, електронна згода на реєстрацію місця проживання від власника (співвласників) житла зазначатиметься у заяві під час її формування. Оплата адмінзбору за реєстрацію / зняття з реєстрації здійснюватиметься за допомогою програмних засобів порталу “Дія” під час формування заяви перед її поданням. При цьому документ, що підтверджуватиме сплату адмінзбору, до заяви не додаватиметься.

Під час формування заяви отримуватимуться / підтверджуватимуться наступні відомості: з Держреєстру актів цивільного стану громадян - відомості про дату видачі свідоцтва про народження, найменування органу, який його видав, та про батьків чи одного з батьків, якщо заяву подає неповнолітня особа; з Держреєстру речових прав на нерухоме майно - відомості про право власності на житло, обтяження речових прав на житло.

Також із Єдиного державного демографічного реєстру (через єдину інформаційну систему МВС) під час формування заяви отримуватимуться / підтверджуватимуться відомості про дійсність унікального номеру запису у цьому Реєстрі та паспорта громадянина України у формі картки.

Читайте також: Мінцифри запустило освітній курс про електронний документообіг для підприємців

“Варто також звернути увагу, що формування заяви припиняється або її подання блокується за допомогою програмних засобів порталу Дія, якщо зазначені у заяві відомості: не підтверджуються відомостями зазначених вище реєстрів; надані не в повному обсязі (у тому числі у разі, коли відсутні відомості про оплату адмінзбору або не надано електронної згоди власника (співвласників) житла); не узгоджуються між собою. Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, несе заявник”, - поінформували у відомстві.

Як повідомлялося, 7 квітня у МВС поінформували, що в Україні невдовзі зареєструвати або змінити місце реєстрації можна буде повністю онлайн - на порталі “Дія” або через відповідний мобільний застосунок.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-