Мовний омбудсмен за два місяці отримав майже тисячу скарг і звернень

Мовний омбудсмен за два місяці отримав майже тисячу скарг і звернень

Укрінформ
До секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови починаючи з 16 січня надійшло 944 повідомлення від громадян України.

Як передає Укрінформ, про це йдеться на сторінці Уповноваженого в Фейсбуці.

"За два місяці дії статті 30 мовного закону (з 16 січня по 16 березня 2021 року) на адресу Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 944 повідомлення від громадян України щодо захисту прав на отримання інформації та послуг державною мовою, усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою", - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що найбільше повідомлень, звернень та скарг надійшло з Києва та Київської області (368). Із Львівської області надійшло 88 звернень, які стосуються переважно порушень в інших регіонах України (про порушення у Львівській області – 3), із Харківської – 74, Одеської – 38, Дніпропетровської – 35, Чернігівської - 32, Запорізької та Полтавської – по 19, Вінницької – 10.

Читайте також: Ткаченко пояснив, чому лагідна українізація краща за штрафи

Переважна більшість (382) звернень стосується відсутності української версії вебсайтів про надання послуг та сайтів інтернет-магазинів, частина сайтів за замовчуванням має недержавну мову. 211 звернень громадян стосуються порушення їхніх прав у сфері обслуговування (надання послуг здійснювалося недержавною мовою як в окремих магазинах, так і у магазинах великих торговельних мереж, супермаркетах, закладах громадського харчування, банківських установах, салонах краси, перукарнях, ветеринарних клініках).

Також продовжує зростати кількість звернень щодо порушення мовного законодавства в органах місцевого самоврядування. Щодо використання недержавної мови депутатами місцевих рад надійшло 48 повідомлень громадян.

Як повідомляв Укрінформ, 16 січня 2021 року набули чинності норми статті 30 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", які регулюють використання державної мови у сфері обслуговування споживачів. Відповідно до цієї статті, державною мовою мають звертатися до споживачів в усіх сферах обслуговування.

Верховна Рада 25 квітня 2019 року ухвалила Закон "Про забезпечення функціонування української мови як державної". Переважна більшість його норм набула чинності 16 липня 2019 року.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-