В інтернатах і дитбудинках 65% витрат іде на зарплату - офіс Уповноваженого

В інтернатах і дитбудинках 65% витрат іде на зарплату - офіс Уповноваженого

Доповідь
Укрінформ
Фактичні витрати в інтернатних закладах не забезпечують потреби самих дітей.
Про це у відповідь на прохання кореспондента Укрінформу прокоментувати аналітичну доповідь "Дотримання прав дитини в системі альтернативного догляду" заявила Представник Уповноваженого з дотримання прав дитини в сім'ї Аксана Філіпішина.

"Куди йдуть фактично кошти: це витрати на заробітну плату працівників цих закладів і на комунальні витрати. Власне кажучи, на харчування, на медичне обслуговування, одяг дитини залишається набагато менше коштів. Це абсолютно не забезпечує потреби дитини, тому зі знаком оклику я зазначала у своїй презентації, що найгірше забезпечена фінансово дитина саме в інституційних закладах", - заявила Представник Уповноваженого.

Вона зауважила, що за статистикою трохи більш як 5 тисяч дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, перебувають в інституціях (йдеться про охоплені регіони моніторингу - Київську, Одеську, Львівську, Донецьку та Харківську області - прим.). Загалом, як зазначила Філіпішина, в подібних інституціях по всій Україні перебуває понад 100 тисяч дітей.

"По суті, це є "соціальним сирітством", яке є прихованим, коли батьки віддають з тих чи інших причин своїх дітей до закладів. І матеріальне забезпечення там на такому низькому рівні", - додала вона.

Як зазначалось, 15 травня на профільному міжрегіональному форумі офіс Уповноваженого з прав людини презентував аналітичну доповідь в результаті моніторингу "Дотримання прав дитини в системі альтернативного догляду".

"Загальні витрати бюджетних коштів - 7 тисяч грн на місяць, фактичні витрати на дитину - 6,5 тисячі на рік. Таке фінансування не може належним чином забезпечити навіть мінімальний рівень біологічних потреб дитини", - йдеться у доповіді.

У документі також зазначається, що в інтернатах і дитячих будинках на заробітну плату і нарахування на неї йде понад 65% коштів, які виділяються на заклади і, таким чином, "система є головним споживачем свого бюджету".

Протягом 2018-2019 року в рамках співпраці за Багатостороннім Меморандумом про взаєморозуміння та співпрацю між Міністерством соціальної політики, офісом омбудсмена, представництвом ЮНІСЕФ в Україні та ГС "Українська мережа за права дитини" було розроблено методологічне підґрунтя та здійснено моніторинг дотримання прав дитини в системі альтернативного догляду.

Читайте також: Рада провалила законопроект про посилення соцзахисту дітей

Для проведення моніторингу було обрано 5 пілотних областей: Київська, Львівська, Донецька, Одеська та Харківська. У ході моніторингу були використані офіційні статистичні дані Державної служби статистики та адміністративні дані.

Об'єктами моніторингу стали 42 об'єкти в згаданих регіонах: 2 сім'ї (1 Дитячий будинок сімейного типу, 1 прийомна сім'я), 1 Об'єднана територіальна громада, 4 будинки дитини. 2 дитячі будинки, 5 шкіл-інтернатів, 1 притулок для дітей, 2 центри соціально-психологічної реабілітації дітей, 3 дитячі лікарні, 1 заклад нового типу - центр соцпідтримки дітей та сімей "Промінь надії", 12 служб у справах дітей, 9 центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.

Підготовка доповіді відбувалась за підтримки ЮНІСЕФ в Україні в рамках проекту "Посилення спроможності неурядових організацій для моніторингу дотримання прав дитини".

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-