Поліція запустила кампанію з обізнаності про кібербезпеку

Поліція запустила кампанію з обізнаності про кібербезпеку

Відео
Укрінформ
У Києві у середу відбулася презентація соціальної кампанії від кіберполіції щодо обізнаності про кібербезпеку.

Участь у презентації цієї соціальної кампанії взяв глава Департаменту кіберполіції Нацполіції Сергій Демедюк, повідомляє кореспондент Укрінформу.

“З нашими друзями, а ми співпрацюємо із представниками ОБСЄ, різними офіційними компаніями, які нам допомагають, розпочинаємо такий, на наш погляд, дуже важливий проект. Як показує наша практика, є певні основні поняття, які повинен знати кожен наш громадянин, користувач смартфону, і певні правила безпеки, ігнорування і незнання яких призводить до дуже багатьох негативних наслідків”, - сказав Демедюк.

Він наголосив, що громадяни фактично не розуміють самої ролі злочинців, які використовують не лише свої технічні знання для отримання доступу, а і звичайні правила психології впливу.

“Зараз, на превеликий жаль, під час вчинення великих кібератак, коли ми починаємо проводити розслідування, ми виявляємо, що ШПЗ (шкідливий програмний засіб - ред.) було занесено у закриті простори того чи іншого держпідприємства, компанії, корпорації, і ці проблеми виникли лише через незнання певних елементарних правил користування електронною поштою, неусвідомлення того, що потрібно використовувати і оновлювати завжди програмне забезпечення, і таке інше”, - додав глава кіберполіції.

Під час презентації цієї інформаційної кампанії було продемонстровано два відеоролика - щодо захисту інформації від зламу в Інтернеті і щодо безпечного шопінгу онлайн, по 5 основних правил щодо кожної з цих тем.

Читайте також: СБУ запобігла хакерським атакам на держоргани, задіяні у виборчому процесі

Зокрема у ролику щодо захисту інформації від зламу в Інтернеті громадянам радять:

- вигадати складні паролі, які міститимуть великі та маленькі літери, цифри та спецсимволи;

- використовувати лише ліцензійне програмне забезпечення, бо піратські програми можуть бути заражені вірусами;

- не переходити за посиланнями, які містяться у листах від невідомих осіб;

- не скачувати на комп'ютер файли з неперевірених ресурсів, бо разом з цими файлами можна завантажити і вірус;

- не використовувати публічний Wi-Fi для доступу до корпоративної інформації — у такій мережі шахраям легше отримати доступ до даних особи.

У іншому ролику, присвяченому безпечному шопінгу в Інтернеті, рекомендують:

- не розміщувати оголошення на фішингових ресурсах (фішинговий сайт — це шахрайський веб — ресурс, який виманює реквізити платіжних карток під виглядом надання послуг, що не існують). Потрібно звертати увагу на назву сайту;

- якщо особу просять надати пін-код чи строк дії картки по телефону, цього робити не потрібно, працівникам банку ця інформація не потрібна;

- якщо на телефон надійшло повідомлення про блокування банківської картки з невідомого номеру, потрібно перевірити номер на сайті кіберполіції у розділі “Стоп фрод”, бо шахраї вже можуть знаходитися у базах даних кіберполіції;

- якщо гроші вже зникли з рахунку, потрібно негайно подзвонити у банк з проханням заблокувати картку і відмінити переказ коштів;

- потрібно використовувати післяплату при купівлі речей в Інтернеті, це не дасть змоги шахраям виманити кошти у особи заздалегідь.

У свою чергу керівник програми «Безпека людини» координатора проектів ОБСЄ в Україні Лілія Грудко зазначила, що поради, викладені у відеороликах, були підготовлені у форматі карток, які будуть розповсюджуватися у школах, ВНЗ, під час інших різноманітних інформкампаній, тощо. Також ці ролики планується транслювати на телеканалах і поширювати у соцмережах.

“Ми уже з самого раннього дитинства стаємо учасниками і суб'єктами кіберпростору. Тому давайте спільно навчимося ним користуватися, дотримуватися певних правил і показувати приклад іншим”, - сказав Демедюк.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-