Переходи для життя

Переходи для життя

Аналітика
447
Ukrinform
Переходити через залізничні колії в непередбачених для цього місцях — це більш небезпечно, ніж пробувати перебратися вбрід через бурхливу гірську річку.

І це не просто слова — перетнути колії, порушуючи правила, щастить не всім. Понад 500 людських життів щорічно перериваються саме через легковажну поведінку й через те, що люди забувають прописні істини, які їм вкладають у голови ще з дитсадка та школи: залізниця — територія підвищеної небезпеки. Але змінити людську природу та зробити всіх розсудливими неможливо, саме тому Укрзалізниця розпочала масштабну програму з попередження невиробничого травматизму. У цьому та наступному роках з’являться десятки сучасних безпечних пішохідних переходів через колії саме в тих місцях, де це найбільше потрібно людям, де вони перетинають колії, звісно, якщо це буде технологічно можливо з точки зору виробничого процесу залізниці. Перші такі переходи, зроблені за найсучаснішими стандартами, вже оцінили в містах Біла Церква, Ірпінь та Київ.

Вихід — сучасний пішохідний перехід

Про те, як виникла ідея будувати саме переходи, досвід яких країн ліг в основу проектів і чому для початку були обрані саме Ірпінь, Біла Церква та Дарниця, кореспондентці «Магістралі» розповів директор регіональної філії «Південно-Західна залізниця» Роман Веприцький. За його словами, в.о. голови правління Укрзалізниці Євген Кравцов із членом правління Желько Марчеком дали завдання директорам регіональних філій, аби ті розробили альтернативні заходи для попередження невиробничого травматизму. Першою впоралася з завданням регіональна філія «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця», розробивши сучасні пішохідні переходи. Зараз її досвід починають переймати й інші філії.

На Південно-Західній почали з вивчення досвіду Білорусі, Польщі, Австрії, Естонії та США, який намагалися накласти на особливості українського менталітету. У результаті розглянули три варіанти. Перший — будівництво мостів. Складний довготривалий інфраструктурний проект. Поспостерігавши за такими мостами, що вже зведені в Україні, залізничники зрозуміли, що люди ними не користуються. Переважно вони пересуваються з тачками, велосипедами і великими сумками, тож ходять протоптаною стежкою поруч із мостом. На наявність безбар’єрної архітектури, що дозволяє піднімати візки й велосипеди, не зважають. Тож цей варіант відкинули.

Другий — будівництво підземних тунелів — відхилили через те, що він дуже витратний і потребує багато часу, а слід було діяти тут і зараз. Тож обрали третій — пішохідний перехід через колії.

Один такий можна збудувати всього за місяць, включаючи розробку проектної документації і, власне, роботу. Крім цього, коштує він 1 млн грн, у той час як міст — до 20 млн грн, а пішохідний перехід — ще більше. Не слід забувати й про те, що в підземному переході потрібно буде регулярно відкачувати талі води, а конструкція мосту, зокрема опори, потребує постійного обслуговування.

Читайте також: УЗ виплатила $550 пасажиру, який спізнився на літак через поломку експреса

Із зарубіжного досвіду запозичили світлову та звукову сигналізацію та кольорову розмітку. Та на цьому не зупинилися. Розробили унікальні огородження лабіринтного типу. «Тут ми пристосували досвід аеропортів до наших реалій, — пояснює Роман Веприцький. — Це зроблено для того, аби, перш ніж ступити на перехід, людина змушена була трохи пройтися праворуч уздовж колії, а потім ліворуч і подивитися, чи немає поїзда. Коли вона йде певний час уздовж колій, то навіть якщо буде в навушниках і не зверне увагу на звукове попередження — помітить наближення поїзда».

Три об’єкти за плечима

Перші місця для спорудження переходів обирали, зважаючи на рівень травматизму. Так, у Білій Церкві, де залізниця фактично «розрізає» місто навпіл, лише цього року загинули під колесами поїздів семеро людей, з яких троє — діти. Важливо, що до ініціативи Укрзалізниці долучилася місцева влада, яка допомагала і в розробці проекту, і фінансово. Перехід спорудили без залучення сторонніх організацій, силами фахівців Фастівської дистанції колії. Тут зосереджена велика кількість яскравих попереджувальних знаків, нанесена горизонтальна розмітка, є світлова сигналізація. Для маломобільних громадян забезпечений безбар’єрний доступ. Після позитивного фідбеку від білоцерківців подібні проекти вирішили реалізовувати далі.

Другий такий перехід звели в Ірпені. «Ми посилюємо безпеку на об’єктах залізниці, особливо в тих місцях, де є гостра потреба зробити цивілізованими та безпечними місця стихійного перетину залізничних колій. На місці нового переходу в Ірпені за останні два роки травмовано п’ятеро осіб. А новий перехід допоможе максимально убезпечити мешканців та гостей міста. Загалом це вже другий збудований у цьому році такий перехід. Він аналогічний тому, що був відкритий у липні в Білій Церкві. Продовжимо і далі реалізовувати такі проекти в інших населених пунктах», — зазначив член правління Укрзалізниці Желько Марчек.

Третій перехід у регіональній філії «Південно-Західна залізниця» зведений поблизу станції Дарниця в Києві. Тут є всі необхідні елементи безпеки й навіть відеоспостереження.

Враження місцевих мешканців

Четвертий перехід наприкінці жовтня збудували в регіональній філії «Львівська залізниця». Наш кореспондент дізнавався у львів’ян, чи до душі їм така інновація. Сучасний пішохідний перехід через колії між вулицями Городоцькою та Курмановича львів’яни оцінили достойно.

Люди кажуть, що тепер перетинати колії справді стало зручніше та безпечніше. Адже залізничники продумали все до дрібниць: підходи вимощено тротуарною бруківкою, безпосередньо до колій можна піднятися пандусом, а на самому проході укладено два комплекти залізобетонних плит. Про наближення потяга інформує звукова та світлова сигналізація.

— Пішохідний перехід зроблений по-людськи, адже ним можуть безперешкодно й безпечно скористатись і мами з дітьми у візочках, і навіть самотужки люди з обмеженими фізичними можливостями. Пандуси ж зроблені з дотриманням усіх сучасних стандартів, — сказала перехожа Оксана.

А от літній чоловік, який відмовився назватися, переконаний, що такий перехід змусить дотримуватися правил перетину колій і людей похилого віку. Бо, мовляв, навіть там, де є підземний або надземний переходи, пенсіонери все одно йдуть навпростець, адже їм важко підніматися та спускатися сходинками. Колії вони перетинають повільно, чим наражають себе на небезпеку. А тут рівнесенька доріжка, яка ще й освітлюється в темну пору доби.

Подбали і про безпеку слабозорих та незрячих пішоходів: для них шлях до колій і початок переходу через них «показує» тактильна плитка.

Далі: плазмові панелі, світлові стіни

До речі, лише одним сучасним пішохідним переходом регіональна філія «Львівська залізниця» не обмежуватиметься. Наразі служба колійного господарства вже підготувала виконавчому директорові регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Володимиру Кроту пропозиції щодо місць облаштування наступних переходів.

Найближчі плани Південно-Західної залізниці — це спорудження переходів у Хмельницькому та біля Вінниці. Всього у 2019 році планують побудувати ще 12 переходів. Усі вони матимуть тверде антислизьке покриття, загородки навколо колій, LED-освітлення. Також планується доповнити ці зони перетину колій плазмовими панелями, де транслюватимуть мотиваційні ролики й показуватимуть, що може статися, коли не дотримуватися правил безпеки. Нині залізничники працюють на тим, щоб зробити ці панелі антивандальними. Ще одна ідея — світлові стіни. Поки що ведеться економічне обрахування такого ноу-хау. Це стіни з червоного («Стій!») та зеленого («Іди!») світла.

Пішохідні переходи — не єдина ідея порятунку громадян. Після побудови сполучення для курсування «Kyiv-Boryspil Express» і зведення навколо нього металевого паркану залізничники вирішили зарежимлювати й інші об’єкти.

Наразі як пілотний проект зводиться металевий паркан зі спеціальної проволоки з освітленням, відеоспостереженням та інформаційними табличками в районі торгівельного центру «Оушен Плаза» в Києві. Поки що це лише 1 км, але в планах — 100-200-кілометрові огорожі довкола колій. Такий паркан коштує дешевше, ніж бетонні стіни, і його не можуть розмалювати графітери.

Наразі до ідеї зведення сучасних пішохідних переходів долучилася регіональна філія «Донецька залізниця». Коли місцева влада підтримає ініціативу Укрзалізниці, компанія готова продовжувати роботу скрізь, де є на це потреба.

Ілона Павленко, Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-