Найдовший у світі міст і штучний місяць: як Китай дивує світ

Найдовший у світі міст і штучний місяць: як Китай дивує світ

Аналітика
Укрінформ
Штучний місяць дозволить зекономити електроенергію, освітлюючи вулиці замість ліхтарів. Від грандіозного моста користі буде менше...

За останній час Китаю вдалося двічі здивувати світ. Вперше, коли він оголосив про запуск амбітного проекту зі створення штучного місяця, а вдруге — збудувавши найдовший у світі морський міст. До речі, 7 з 10 найдовших мостів світу збудували в Китаї, причому найдовший міст США у цьому загальному рейтингу лише на дев’ятій позиції.

Країна, що має другу економіку світу і стає в рівень із найбільшими політичними гравцями, вже давно не сприймається такою, як її подавали расистські «радянські анекдоти», — бідною та голодною: китаєць, мовляв, поспішає відкопати картоплю, посаджену вчора, бо «сильно кусать хоцеця!»). Можна тільки подивитися і позаздрити великому народові, темпам з, якими він примусив світ ставитися до себе принципово по-іншому. Згадані ж масштабні проекти тільки засвідчують, що Китаю не достатньо бути другою економікою, він претендуватиме на звання і першої, і найбільш іноваційної. Але до цієї – ще лежить шлях, а чим же Піднебесна, здивувала світ зараз — Укрінформ вирішив дізнатися детальніше.

Штучний місяць замість вуличних ліхтарів зекономить $173 млн на рік

Китай взявся за амбітний проект зі створення штучного місяця і до 2020 року планує запустити його над містом Ченду. За задумом розробників, він має підсилити світло справжнього Місяця, зависаючи над містом. Такий «ліхтар» зможе освітлити коло діаметром 10-80 км, а точний діапазон освітлення регулюватиметься в межах десятків метрів. Штучний місяць буде у восьмеро яскравішим за справжній і це дозволить йому стати альтернативою вуличним ліхтарям. За оцінками голови Науково-дослідного інституту аерокосмічних наук і технологій систем мікроелектроніки в Ченду Ву Чуньфена (Wu Chunfeng), якщо штучний місяць освітлюватиме 50 км квадратних території, місто зможе зекономити на електроенергії близько $173 млн на рік.

Детального опису, як виглядатиме штучний «місяць» поки що немає, та як пише China Daily, він матиме спеціальне покриття, яке відбиватиме сонячне світло назад на Землю, подібно до того як це саме відбувається зі справжнім Місяцем. Штучний місяць знаходитиметься на значно ближчій відстані від Землі — на орбіті висотою 500 км, тоді як справжній місяць — за 380 тисяч кілометрів.

Принцип освітлення земної поверхні штучним місяцем // Фото: The Times
Принцип освітлення земної поверхні штучним місяцем // Фото: The Times

Розробники кажуть, що в 2022 році планується запуск уже трьох штучних місяців. Вони зможуть по черзі відбивати сонячне світло, оскільки не завжди будуть в найкращому положенні відносно сонця, і за потреби разом зможуть освітити площу близько 3600-4400 км кв. на Землі упродовж 24-х годин.

Найдовшого у світі мосту через море вистачило б на 60 Ейфелевих веж!

А ще Китай вважається світовим лідером з будівництва найдовших морських споруд. Щойно там офіційно відкрили найдовший морський міст, який з'єднує материкове місто Чжухай з Гонконгом і Макао. Перехід, довжина якого складає рекордні 55 кілометрів, включає в себе надводну дорогу і підводний тунель протяжністю 7 кілометрів.

Вартість зведення такого морського гіганта склала $20 мільярдів, а будували його майже ціле десятиліття — з 2009 року. Міст дозволив скоротити час у дорозі між Гонконгом і Чжухаєм з 3-х годин до 30 хвилин. А створений він у такий спосіб, аби витримати землетруси та тайфуни, яких чимало трапляється у цих місцях. Для будівництва використали 400 000 тонн сталі, якої було б достатньо для будівництва 60 Ейфелевих веж та 1,08 мільйони кубометрів бетону. Інженери стверджують, що міст має вистояти не менше 120 років. До того ж на ньому передбачені посилені заходи безпеки - спеціальні камери будуть оглядати всіх водіїв, які перетинатимуть міст, на ознаки сонливості, а також, звісно, для протистояння терористичній загрозі.

Міст між Гонконгом і Чжухаєм // Фото: AP
Міст між Гонконгом і Чжухаєм // Фото: AP

Проїхатися шикарним мостом зможуть не всі — водіям для цього потрібно буде мати спеціальний дозвіл, який видається за системою квот. Навіть більше — проїзд усіх транспортних засобів буде платним.

Новий міст сприйняли суперечливо — одні називають його інженерним тріумфом та національною гордістю, інші ж навпаки — білим слоном, тобто нерентабельним об’єктом. Критики також відмічають, що політичне значення мосту перевершує його практичну корисність.

Варто відмітити, що будівництво нового китайського мосту супроводжувалося багатьма проблемами - перевитратами бюджету, корупцією, юридичними проблемами, що стало причинами затримки у завершенні робіт. Не обійшлося і без трагічних інцидентів - за словами чиновників, під час його будівництва загинули 9 робітників (але за інформацією ЗМІ — вдвічі більше). Іще сотня людей отримали травми, через що у пресі його називали мостом смерті. Будівництво мосту викликало й обурення екологів, які заявляли, що споруда матиме руйнівний вплив на рожевих дельфінів - зникаючий вид (інженери звісно ж стверджують, що під час будівництва моста враховувалися усі екологічні вимоги, аби не нашкодити морській фауні регіону). Чи зменшують привабливість “інженерного дива” усі ці проблеми — покаже час. А поки що Китаю вдалося задовольнити власні амбіції хоча б у тому, що світ не втомлюється обговорювати його досягнення.

Юлія Горбань, Київ

Друге фото: Mirror

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-