Добре організоване харчування є визначальним критерієм для батьків у виборі дитсадку

Добре організоване харчування є визначальним критерієм для батьків у виборі дитсадку

1045
Ukrinform
Будь-яка їжа, запропонована дітям і приготована в закладі з дотриманням вимог чинного законодавства, є безпечною та корисною. Таке зобов’язання мають засновники, тобто власники, а також керівники дошкільних навчальних закладів перед батьками та опікунами дітей.

Так, в Україні з 2016 року діє новий Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я від 24.03.2016 р. № 234 та зареєстрований у Міністерстві юстиції 14.04.2016 р. за №563/28693. Однією з переваг Санітарного регламенту є те, що він передбачає створення дошкільних навчальних закладів усіх форм власності, у тому числі у житлових та нежитлових приміщеннях. А норми харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 р. №1591.

У 2017 році, за інформацією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, під час здійснення державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства у навчальних закладах спеціалісти Служби взяли участь у 44,5 тис. обстеженнях харчоблоків. Порушення вимог санітарного законодавства встановлено майже у половини навчальних закладів, що на 23% більше, ніж у 2016 році. Основні з них: недотримання вимог щодо транспортування продуктів харчування та продовольчої сировини, порушення термінів проведення обов’язкових медичних оглядів обслуговуючим персоналом, недотримання термінів реалізації продуктів харчування, порушення технології приготування страв, що підтверджено результатами лабораторних досліджень.

          Урядовий контактний центр на замовлення Міністерства освіти і науки у жовтні 2017 року провів дослідження на тему: «Актуальні проблеми дошкільної освіти України», що проводилося шляхом телефонного опитування та подальшого аналізу інформації, отриманої від заявників, які звернулися на урядову «гарячу лінію». Отже, з 10 критеріїв «хорошого дитячого садка», а саме: зручність розташування, кваліфікований персонал, наявність спеціальних освітніх програм, спортивних гуртків, добре обладнані приміщення та територія для прогулянок, повноцінне харчування, тобто якісна їжа, наявність спеціального меню для дітей з особливими потребами тощо, на думку опитаних, найважливішими є кваліфікація персоналу та повноцінне харчування. Ці варіанти відповіді були більш поширеними і набрали 65,1% , усі інші разом 61,6%. Увага до цих факторів цілком виправдана, адже від кваліфікації персоналу напряму залежить якість більшої частини послуг, що надає заклад дошкільної освіти. Водночас, належне харчування є одною з найголовніших складових цілісного розвитку дошкільнят і забезпечення здоров’я дитини. 

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж  2017-го та з початку 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано майже 3 тисячі звернень щодо діяльності закладів дошкільної освіти.

Звернення свідчать про те, що актуальними залишаються питання налагодження організації харчування дітей у дошкільних закладах. Слід зазначити, що почастішали повідомлення щодо неналежної якості їжі. За словами заявників, недотримання санітарно-гігієнічного режиму в дошкільних навчальних закладах призводить до захворювань.

Так, наприклад, заявниця з Новотроїцького району Херсонської області звернулася на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на неналежне харчування дітей у дошкільному відділенні навчально-виховного комплексу (НВК) села, де вона проживає. За її словами, батькам навіть не показують, чим діти харчуються протягом дня та в якій кількості. Також повідомила, що харчування проводиться за кошти батьків, проте її дитина приходить додому голодна. Жінка просила сприяння у налагодженні якісного харчування дітей у яслах-садку.

У Новотроїцькій райдержадміністрації Херсонської області поінформували, що Новотроїцький райцентр з обслуговування навчальних закладів та установ освіти здійснив перевірку харчування учнів та вихованців зазначеного у зверненні НВК. Було встановлено, що на час перевірки меню у дошкільному відділенні НВК не відповідає примірному двотижневому меню, накази на заміну продуктів відсутні, меню не затверджено керівником закладу, калькуляція в меню відсутня, а також виявлено інші  недоліки. У відділі освіти райдержадміністрації вивчають пояснювальні від персоналу та директора НВК. За результатами здійснюватимуться заходи адміністративного впливу згідно з чинним законодавством.

Жителька м. Костянтинівка Донецької області поскаржилася на відсутність цукру в раціоні харчування у дитячому садку. В Костянтинівській міській раді пояснили, що перебої з постачанням цукру в дошкільні заклади міста були пов’язані з проведенням процедури відкритих тендерних торгів на початку 2018 року. Наразі управлінням освіти міської ради визначено переможців, проведено процедуру закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», укладаються нові договірні відносини з постачальниками продуктів харчування у дошкільні заклади міста.

Киянка просила перевірити санітарно-гігієнічні умови в одному зі столичних закладів дошкільної освіти у зв’язку з тим, що після вживання рибних котлет, на її думку, у малолітньої дитини спостерігається нудота та блювота. Шевченківською районною в м. Київ державною адміністрацією було організовано ретельну перевірку повідомлення заявниці. У ході перевірки, зокрема проведено  дослідження питної води з водопровідного крану після  фільтру на харчоблоці, 20 відібраних зразків змивів, а також санітарно-мікробіологічне дослідження готових страв.

За отриманими результатами, патогенних ентеробактерій не виявлено, про що свідчать підтверджуючі документи. Директору ЗДО рекомендовано провести з батьками групові батьківські збори та проінформувати їх про організацію харчування дітей у колективі та в домашніх умовах.

За період з 23 лютого по 1 березня 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 36 тисяч 833 дзвінки, а також 969 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>