Питання надання комунальних послуг для громадян стало болючим – Урядовий контактний центр

Питання надання комунальних послуг для громадян стало болючим – Урядовий контактний центр

Укрінформ
З настанням холодів, відколи стає зимно, кожен мріє про тепло та затишок у власних домівках. Натомість, багато громадян не можуть похизуватися належною температурою опалення, наявністю гарячої води та відсутністю проблем зі світлом.

Саме це відбувається через неналежне виконання комунальними службами своїх обов’язків та нерідко через заборгованість громадян.

Так, з метою врегулювання відносин між постачальниками та споживачами житлово-комунальних послуг, Президентом України Петром Порошенком 5 грудня 2017 року підписано Закон «Про житлово-комунальні послуги». Цей документ дозволяє чітко встановити обов’язки та відповідальність усіх сторін, дає можливість співвласникам будинків і управителям розпоряджатися ресурсами та в разі потреби захищати свої права. Реалізація положень Закону сприятиме демонополізації та дерегуляції у сфері житлово-комунальних послуг, підвищенню їх якості, забезпеченню можливості контролю за їх наданням, оновленню житлового фонду та підвищенню ефективності його управління. Документом осучаснюються правові, економічні та організаційні засади надання споживачам житлово-комунальних послуг, а також запроваджуються новітні моделі договірних взаємовідносин між споживачами та виконавцями послуг, побудовані на принципах відкритості, прозорості та взаємної відповідальності.

Законом встановлено три моделі організації договірних відносин щодо надання комунальних послуг: індивідуальний договір, колективний договір та договір з колективним споживачем. Законом не вводиться жодних нових платежів, а лише вимагається виокремлення з тарифів на комунальні послуги деяких складових, які вже до них включені. Зокрема, документом передбачено виокремлення із тарифів витрат на утримання абонентської служби. Ці витрати тепер повинні оплачуватися тому, хто дійсно працює зі споживачем з питань збору платежів. Якщо це робитиме виконавець комунальної послуги - зазначені витрати оплачуватимуться йому як плата за абонентське обслуговування. Якщо це, наприклад, управитель, то такі витрати будуть закладені в оплату за послугу з управління.

Нормами закону визначено перелік житлово-комунальних послуг, загальні вимоги щодо надання таких послуг та організаційні засади їх комерційного обліку, порядок оплати за їх надання та застосування соціальних нормативів, порядок і особливості укладання, зміни та припинення договорів суб’єктами правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), впродовж 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 125 тисяч звернень з питань роботи підприємств комунального господарства.

Найбільш проблемними були звернення щодо надання послуг з централізованого водопостачання, опалення та електропостачання. З початком опалювального сезону 2017-2018 рр. особливо гостро порушувалися питання підключення, ненадання та неналежного надання централізованого опалення, насамперед у закладах соціальної сфери (освітніх та медичних).

Так, заявник, лікар із с. Телепине Черкаської області, зателефонував на урядову «гарячу лінію» та поскаржився на відсутність опалення в сільській амбулаторії загальної практики сімейної медицини. За його словами, температура повітря в приміщенні становить +7 градусів, водночас, у закладі на стаціонарному лікуванні перебуває вісім осіб. З цього приводу працівники амбулаторії неодноразово зверталися до Черкаської облдержадміністрації, та марно. Чоловік просив сприяння у наданні послуги з централізованого опалення. Після розгляду звернення Черкаською облдержадміністрацією, вже за три дні послугу опалення в амбулаторії було підключено. Під час зворотного зв’язку заявник повідомив працівникам Центру про те, що послуга надається якісно, у приміщеннях закладу тепло.

Львів’янка зателефонувала на «гарячу лінію» з приводу проведення ремонтних робіт покрівлі даху в будинку, де вона проживає. Заявниця повідомила, що дах знаходиться в аварійному стані вже кілька місяців. Із таким проханням вона вже зверталася до ЖЕКу та міської адміністрації, але безрезультатно. Жінка просила сприяння в проведенні ремонтних робіт покрівлі даху найближчим часом. Звернення було надіслане на розгляд Львівській облдержадміністрації. Під час зворотного зв’язку із громадянкою встановлено, що ремонтні роботи на даху за місцем її постійного проживання були проведені вже за три дні після звернення.

Жителька м. Кропивницький поскаржилася працівникам урядової «гарячої лінії» на відсутність опалення в її будинку. За словами заявниці, жодного дня послуга з централізованого опалення не надавалася їй на належному рівні: батареї були холодні то у вітальні, то в кухні. Заборгованості зі сплати за послугу жінка не має, тож просила сприяти у забезпеченні якісною послугою опалення та не проводити нарахування за час надання послуги неналежної якості. Звернення розглядалося Кіровоградською облдержадміністрацією. Під час зворотного зв’язку працівники «гарячої лінії» з’ясували, що якісне надання послуги централізованого опалення вже було відновлене в день реєстрації звернення,а також проведено перерахунок оплати.

За період з 22 по 28 грудня на урядову «гарячу лінію» надійшло 78 тисяч 725 дзвінків, а також 679 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна та Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-