Громадяни хочуть бути впевнені, що поліція завжди на варті їхнього спокою – Урядовий контактний центр

Громадяни хочуть бути впевнені, що поліція завжди на варті їхнього спокою – Урядовий контактний центр

375
Ukrinform
Реформа національної поліції, як органу сфери безпеки, стала життєво важливою для забезпечення високого рівня правопорядку в країні, без якого суттєво скорочуються можливості масштабного політичного, соціального та економічного розвитку.

Поліція має використовувати нові методи діяльності та реагувати на потреби місцевих громад, не забуваючи про чуйність і людяність задля ефективного врегулювання конфліктів, тільки так вона справді отримає довіру народу.

Сьогодні, 4 серпня, в Україні відзначається день Національної поліції. Саме цього дня у 2015 році Президентом України був підписаний довгоочікуваний Закон «Про національну поліцію».

Тож, проведене Урядовим контактним центром на початку 2017 року прогнозне дослідження «Оцінка населенням результатів реформування системи правоохоронних органів» свідчить, що головним надбанням цієї реформи в Україні є те, що правоохоронцям вдалось позбавитися колишнього негативного сприйняття населенням міліції (нині поліції) в цілому, що було сформоване роками роботи попередньої правоохоронної системи. Водночас, враховуючи складність і масштабність реформи, важливо відзначити, що на сьогодні велика кількість опитаних прихильно ставиться до її результатів. На запитання: «Який результат, на Вашу думку, дала реформа правоохоронних органів?» 44,2% респондентів відмітили позитивний характер змін, лише 8,9% вважають результат негативним.

Натомість очільник Міністерства внутрішніх справ України заявив, що "не реформи й розмови про них потрібні громадянам і нам, а результат. І суспільство бачить якісні зміни в роботі правоохоронних органів, а відтак – рівень довіри зростає". Так, за його словами, рівень довіри громадян до поліції виріс до 42%. І це - колосальна цифра і гігантський ріст за останній час, враховуючи те, що раніше українці мали мінімальну довіру до поліціянтів. 

Така ситуація відкриває для Національної поліції свого роду «вікно можливостей» для формування нового формату взаємодії з населенням. Українці готові оцінювати поліцію саме за результатами її діяльності, а не за негативним кліше. Національна поліція, на відміну від багатьох вітчизняних держустанов та організацій, напрацьовує певний авторитет у населення.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 6000 звернень з питань дотримання законності та протидії злочинності. Серед них: адміністративні стягнення, порушення громадського порядку і спокою, посягання на власність, життя, здоров’я та честь людини, функціонування об’єктів грального бізнесу.

Для прикладу, багатодітна мати із с. Мостове Миколаївської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на своїх сусідів. Жінка повідомила, що вони не дотримуються правил утримання тварин, на їх подвір’ї - 12 собак. Тварини кидаються на людей та дітей, загризають домашню птицю мешканців села. З даного приводу громадяни неодноразово зверталися до голови сільської ради, а також до Національної поліції України, проте жодних дій досі не вжито. Станом на травень 2017 року питання не було вирішено. Заявниця просила вжити заходів та прослідкувати за дотриманням прав утримання тварин, аби мешканці села без остраху відпускали своїх дітей на вулицю. Доманівське відділення Вознесенського відділу поліції Головного управління НПУ в Миколаївській області розглянуло дане звернення, і після ретельної перевірки стосовно громадян, які порушують права утримання тварин, були складені відповідні протоколи за статтею 154 «Порушення правил тримання собак та котів» Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Громадянка із с. Яблунівка Хустського району Закарпаття повідомила, що в 2015 році подала заяву до районного відділення поліції ГУНП України в Закарпатській області стосовно нанесення їй тілесних ушкоджень мешканцем села. Жінка зазначила, що станом на червень 2017 року проблема залишилася невирішеною – жодних заходів вжито не було. Жінка просила сприяння фахівців урядової «гарячої лінії», щоб стосовно вищезазначеної особи були вжиті відповідні заходи в межах компетенції. Після розгляду звернення Головним управлінням НПУ в Закарпатській області заявницю повідомили про те, що матеріали кримінального провадження були скеровані до Ужгородської місцевої прокуратури для затвердження обвинувального акту. Під час зворотного зв’язку із жінкою було встановлено, що у відповіді на її звернення були надані усі роз’яснення та рекомендації щодо даної справи, а саму громадянку викликали для свідчень до прокуратури. Наразі справу передано до суду, судове засідання було призначене на липень 2017 року.

Українська поліція не лише розслідує злочини та захищає громадян від посягань на їхні життя та власність, але й проявляє неабияку уважність до звернень про розшук зниклих рідних та близьких, сприяючи возз’єднанню сімей.

Жителька с. Запорожець Запорізької області звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням про допомогу в розшуку її брата. Жінка повідомила, що хлопчик виховувався в інтернаті «Сонечко» з 1997 по 1999 рік, але потім його забрав батько, який згодом відмовився від дитини. Наразі місце проживання брата невідоме. Після розгляду даного прохання керівництвом Комунарського відділення Дніпровського відділу поліції ГУНП України в Запорізькій області, повідомлено, що брат заявниці наразі мешкає з батьком у м. Запоріжжя.

Стурбована мати із с. Чижиків Львівської області у розпачі звернулася на урядову «гарячу лінію» за допомогою у розшуку дочки. Громадянка повідомила, що в лютому 2017 року її дочка разом із своїм малолітнім сином поїхали автобусом до м. Львів. Через тиждень дитину привіз співмешканець дочки і сказав, що вона зникла, сама ж дочка на дзвінки не відповідає. Заявниця повідомила, що викликала працівників Пустомитівського відділення Франківського ВП ГУНП України у Львівській області, вони взяли особисті речі дочки для подальшого розслідування. Жінка просила сприяння у розшуку її доньки. Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції України було розглянуто дане звернення й через тиждень доньку заявниці було знайдено. Це підтвердила під час зворотного зв’язку щаслива матір.

Отже, Національна поліція перейшла на новий, реально якісний рівень свого функціонування, ставлячи своїм найпершим завданням – завоювати довіру в населення. Громадяни тепер можуть сміло звернутися до працівників поліції не лише з своїми проблемами, що стосуються безпеки життя та власності, а й у таких простих питаннях, як віднайти правильний маршрут, заявити про втрату речей на місці, звернутися за допомогою під час поганого самопочуття. За останній рік люди почали сприймати поліцейських як добрих друзів та помічників, які ніколи не відмовлять у допомозі.

Урядовий контактний центр, у свою чергу, вітає працівників Національної поліції із професійним святом та бажає сил і наснаги в роботі!

За період з 28 липня 2017 року по 3 серпня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 74 тисячі 714 дзвінків, а також 871 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-