Громадяни потребують роз’яснень щодо отримання засобів реабілітації – Урядовий контактний центр

298
Ukrinform
Особи з інвалідністю потребують реабілітації як основного соціального чинника їх інтеграції у соціум. Та, на жаль, в країні спостерігається тенденція до збільшення кількості осіб з інвалідністю, зокрема, дітей з інвалідністю.

Так, наприкінці минулого року Верховною Радою України прийнято Закон «Про внесення зміни до Закону України «Про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї», згідно з яким слово «інваліди» замінено на слова «особи з інвалідністю». Таким чином, держава  продемонструвала новий підхід до осіб з обмеженими можливостями, визнавши їх рівність з повносправними людьми. 

В Урядовому контактному центрі, який забезпечує роботу урядової «гарячої лінії», 4 липня 2017 року під головуванням Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю Раїси Панасюк відбулась нарада з питань виконання доручення Уряду щодо створення можливостей для людей з порушенням функцій мовлення та слуху повноцінного спілкування з фахівцями  урядової «гарячої лінії» із застосуванням сучасних ІТ-технологій.

Під час наради відбулась широка дискусія щодо шляхів розширення можливостей комунікації з органами виконавчої влади для громадян із порушенням слуху та які користуються жестовою мовою. Крім того, учасники наради наголосили на необхідності для таких людей створення умов для надсилання відеозвернень, можливостей виклику швидкої медичної допомоги, поліції, служби порятунку тощо, надання психологічної підтримки, первинної допомоги при зверненнях до органів соціального захисту та інше.

Також на нараді було продемонстровано можливості використання Skype-зв’язку із людиною, яка мовою жестів звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням викликати швидку медичну допомогу. Відеозвернення прийняв консультант, що володіє жестовою мовою, та невідкладно надіслав його відповідній службі для реагування, повідомивши про це заявникові.

У західних країнах, наприклад, для реабілітації осіб з інвалідністю успішно використовується модель комплексної реабілітації, що передбачає можливість надання усього комплексу реабілітаційних заходів на базі однієї установи. За інформацією Мінсоцполітики, в нашій країні вже створені місцевими органами влади 10 центрів комплексної реабілітації.

Не менш важливим напрямом, як вважають у Мінсоцполітики, є створення умов для зменшення інвалідизації суспільства. Та, на жаль, в країні спостерігається тенденція до збільшення кількості осіб з інвалідністю, зокрема, дітей з інвалідністю.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2017 року на урядову «гарячу  лінію» надійшло понад 1800 звернень, що стосувались забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації. Для порівняння: за І півріччя минулого року надійшло 1063 звернення з цього питання. Найчастіше за допомогою у подоланні бар’єрів, з якими зіткнулися особи з інвалідністю та їх рідні, зверталися жителі Дніпропетровської, Донецької, Харківської, Одеської областей та м. Київ.

Окрім скарг на зволікання чи відмову у видачі засобів реабілітації, автомобілів та облаштування пандусів, заявники (переважно з Дніпропетровської області) потребували роз’яснень щодо умов і права на отримання таких засобів, термінів їх видачі, різновидів тощо.

До основних видів технічних та інших засобів реабілітації належать: протезно-ортопедичні вироби, у тому числі ортопедичне взуття, системи протезів на хребет, на верхні та нижні кінцівки, засоби для пересування (крісла колісні кімнатні та дорожні, крісла колісні з електричним приводом), а також допоміжні засоби для особистої рухомості, переміщення та підйому (палиці, милиці, ходунки) тощо.

Заявники також повідомляли про недоліки в якості отриманих засобів реабілітації, потребували допомоги у проведенні їх ремонту, просили сприяння у виплаті компенсації за бензин, технічне обслуговування чи ремонт автомобілів, виданих органами соціального захисту.

Так, на урядову «гарячу лінію» зателефонував заявник від імені дружини – особи з інвалідністю І групи, лежачої хворої та просив посприяти в отриманні інвалідного крісла-візка для хворої. Він повідомив, що звертався до виробника - ТОВ «Фенікс-Медикал», якому було надіслано пакет відповідних документів від УПСЗН Суворовського району м. Одеса, проте питання не вирішено з причини відсутності договору. За результатами розгляду звернення у Департаменті  праці та соціальної політики Одеської міської ради заявника було поінформовано про наявність на складі комунального закладу «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарського забезпечення» інвалідних візків та запропоновано отримати візок для дружини. Фахівці урядової «гарячої лінії» зворотним зв’язком з’ясували, що дружину не забезпечено інвалідним візком, а також не відома інформація про терміни його виготовлення підприємством-виробником. Разом з тим, заявник не бажав звертатися до «Міського центру гуманітарної допомоги, інформаційного та громадського забезпечення» для отримання візка у тимчасове користування. Водночас, у Департаменті праці та соціальної політики Одеської міської ради поінформували, що заявнику надали роз’яснення про порядок отримання візка від виробника, зокрема, надання необхідних документів.

Жителька м. Кривий Ріг, особа з інвалідністю ІІ групи, повідомила, що заяву для отримання ходунків подала в листопаді минулого року до Управління праці та соціального захисту населення виконкому Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради, проте станом на 12.06.2017 р. ходунки не отримала. Заявниця просила сприяння в наданні ходунків якнайшвидше. Після звернення на урядову «гарячу лінію» виконком Тернівської райради запропонував жінці отримати ходунки з числа повернутих засобів реабілітації, які вона погодилася отримати. Під час зворотного зв’язку заявниця підтвердила позитивне вирішення питання.

У мешканки м. Синельниково Дніпропетровської області дитина має діагноз: вальгусна установка стоп. Тож мати зателефонувала на урядову «гарячу лінію» та розповіла, що зверталася до Центру ортопедії у м. Дніпро з проханням замінити ортопедичні устілки (або їх корекції) у зв'язку із їх пошкодженням під час поганих погодних умов, проте отримала інформацію, що за корекцію необхідно сплатити 280 гривень. Жінка поскаржилася, що у зазначеному закладі навіть не запропонували оглянути стопи дитини, аби з’ясувати,   які саме устілки необхідні для користування. Просила  вжити заходів щодо заміни пошкоджених неякісних устілок на нові найближчим часом. Фахівці урядової «гарячої лінії» надіслали звернення для розгляду Дніпропетровській облдержадміністрації, і невдовзі під час зворотного зв’язку з’ясували, що дитині одразу після звернення на урядову «гарячу лінію» безкоштовно видали нові устілки в Центрі ортопедії.

За період з 30 червня 2017 року по 6 липня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 62 тисячі 100 дзвінків, а також 749 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання не нижче першого абзацу на «ukrinform.ua» — обов’язкові. Цитування і використання матеріалів у офлайн-медіа, мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди "ukrinform.ua". Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.

© 2015-2017 Укрінформ. Усі права застережені.

Дизайн сайту — Студія «Laconica»
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-