Профільний комітет готовий рекомендувати Раді проект закону

Профільний комітет готовий рекомендувати Раді проект закону "Про освіту"

Укрінформ
Комітет Верховної Ради з питань освіти та науки рекомендуватиме парламенту ухвалити у другому читанні та в цілому законопроект "Про освіту".

Документ рекомендовано до ухвалення з урахуванням пропозицій та зауважень, висловлених під час його обговорення на засіданні комітету 21 червня, повідомляє кореспондент Укрінформу.

Як сказав у коментарі агентству в.о. голови комітету ВР з питань освіти та науки Олександр Співаковський, ухвалення законопроекту можливе ще на поточній сесії ВР.

"Я сподіваюся, що 11 липня ми будемо виносити закон під купол Верховної Ради і голосувати", - сказав Співаковський.

Він зауважив, що при обговоренні документа останні 9 місяців було досягнуто низки компромісів у деяких питаннях, зокрема, щодо статті 7 про мову.

"Ми мусили знайти баланс між розумінням того, що альтернативі державній мові (в освітньому процесі - ред.) просто немає в Україні, бо це головний інструмент функціонування в державі і головний інструмент доступу дітей з національних меншин до всієї  інфраструктури України. Ми не можемо допустити культурної, мовної ізоляції національних меншин", - наголосив Співаковський.

Крім того, за його словами, в остаточній редакції не буде передбачено ліцензування закладів позашкільної освіти. Були враховані й пропозиції щодо базової зарплати вчителів - 4 прожиткові мінімуми (у Перехідних положеннях буде прописано термін виконання цієї норми).

Як зауважила на засіданні комітету міністр освіти та науки Лілія Гриневич, цей законопроект прописує реформу середньої загальної освіти, запроваджується так званий компетентнісний підхід, трирічна старша профільна школа. У ньому також є норми, які розширюють можливості дітей з особливими потребами, запроваджується інклюзивне навчання, забезпечуються права на освіту осіб з особливими освітніми потребами.

Крім того, запроваджується новий орган - Національне агентство кваліфікацій, яке серед іншого має створити Реєстр кваліфікацій, координувати розробку професійних стандартів, брати участь у виробленні освітніх стандартів тощо. Це, за словами Гриневич, створює реальний механізм взаємодії між ринком праці і системою освіти. Крім того, заклади освіти 1-2 рівнів акредитації виокремлюються у так звану фахову освіту. "Молодший спеціаліст та молодший бакалавр можуть готуватися в цих закладах без підготовки бакалавра", - наголосила міністр.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-