Громадянам необхідна доступна й безкоштовна дошкільна освіта - Урядовий контактний центр

Громадянам необхідна доступна й безкоштовна дошкільна освіта - Урядовий контактний центр

642
Ukrinform
Фундамент розвитку майбутньої особистості, як відомо, закладається в ранньому віці. Тому дуже важливо саме в дитинстві отримати якомога більше знань та умінь, аби розвинути творчі здібності та здобути якісну освіту в майбутньому, соціальний досвід тощо.

Саме дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. Її функціонування регламентоване Конституцією України та Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Конвенцією ООН про права дитини. Але на сьогодні, існуюча мережа дошкільних навчальних закладів не в повній мірі забезпечує освітні потреби населення, хоча формально, дошкільний навчальний заклад (ДНЗ) – заклад освіти дітей від двох місяців до шести (семи) років, що здійснює догляд, оздоровлення, виховання і навчання дітей. Фактично, та значна кількість дітей, яка перебуває у черзі на влаштування у ДНЗ, не забезпечується рівними стартовими умовами для подальшого навчання у школі, що суперечить вимогам чинного законодавства. Водночас, маємо перевантаження груп дітьми. Також ускладнює здобуття якісної дошкільної освіти незадовільний стан матеріально-технічної бази окремих дошкільних навчальних закладів.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 5 000 звернень з питань освіти, у тому числі 1000 звернень - з дошкільної освіти. Більшість отриманих звернень було надіслано для розгляду по суті та вирішення порушених у них питань до органів виконавчої влади. В деяких випадках фахівцями Центру було проінформовано заявників та надано необхідні роз’яснення, що їх задовольнили.

Упродовж тривалого часу в освітньому секторі накопичувалися численні проблеми системного характеру. Так, у батьків дошкільнят існують труднощі щодо зарахування дітей до дитячих садочків, зокрема через відсутність вільних місць, навіть коли вони заздалегідь стають у чергу для зарахування до дошкільних закладів. Крім того, висловлювалися невдоволення щодо введення нової системи електронного запису дітей до дошкільних навчальних закладів, де наразі черга «йде не вперед, а назад». Зокрема про такі явища повідомляли батьки дошкільнят з м. Київ та області.

Слід зазначити, що система нового електронного запису надала батькам механізм контролю за прийомом дітей до дошкільних навчальних закладів, де, на жаль, простежується збій цієї черговості. Так, заявниця повідомила, що її дитина станом на початок квітня поточного року була зареєстрована у черзі до ДНЗ на 2017 рік. Проте, через два тижні на сайті вже з’явилась інша інформація, що дитина потрапить до дошкільного закладу тільки 2018 року.

Все більш актуальною стає проблема щодо обов’язкової сплати «благодійних внесків» у навчальних закладах, де створюються різні форми вимагання грошей, а фактично - це вимагання коштів на ремонт, розвиток дітей, заміни вікон тощо. Крім того, вимагання сплати внесків, за інформацією заявників, призводить до неможливості потрапити в бажаний садочок, що, очевидно, потребує відповідного нормативного врегулювання на законодавчому рівні.

 Також систематично скаржилися батьки дошкільнят щодо незадовільної організації навчально-виховного процесу та непедагогічного ставлення окремих вихователів до їхніх дітей. Зокрема, повідомляли про застосування методів виховання, пов’язаних з фізичним та психічним впливом. І така поведінка вихователів пов’язана саме з несплатою «благодійних внесків». Така ситуація, насамперед, складається через недостатнє дер­жавне фінансування дошкільних закладів. Можливим шляхом вирішення наявних проблем може бути поступове реформування нинішньої освітньої системи з метою подальшого вдосконалення та збільшення фінансування з боку держави.

Мешканка Криничанського району Дніпропетровської області, яка виховує трьох дітей, звернулась на урядову «гарячу лінію» з проханням влаштувати дитину до дитсадку. Заявниця повідомила, що її діти з весни 2016 року знаходяться у черзі на влаштування у дитячий садок «Сонечко», та просила надати роз'яснення, чи мають право діти на влаштування до навчального закладу без черги як діти з багатодітної родини, та посприяти зарахуванню дітей заявниці до вказаного дитячого садку. Дане звернення було розглянуто Криничанською РДА. В результаті заявниці повідомили, що в селищі Кринички є два дошкільні заклади – «Вишенька» та «Сонечко». І через те, що перший дитсадок наразі перебуває на ремонті, другий – перевантажений. Згідно із законодавством пільги для багатодітних сімей на влаштування дітей до ДНЗ відсутні. Тож після завершення капремонту закладу «Вишенька» діти заявниці будуть прийняті до дитсадка «Сонечко».

Заявниця з Новоукраїнського району Кіровоградської області повідомила на урядову «гарячу лінію» про отриману відмову від керівника дошкільного навчального закладу щодо зарахування її сина до дитсадка у с. Рівне. За результатами розгляду Кіровоградською РДА з’ясовано, що питання вирішено повністю. Дитину зараховано до дитсадка, що підтверджено зворотним зв’язком.

Жителька м. Херсон, яка працює в дошкільному навчальному закладі, поскаржилася, що з території садочка не вивозиться сміття, яке мають вивозити працівники «Херсонавтокомунсервіс» щовівторка. Дане звернення було розглянуто управлінням освіти Херсонської міської ради, після чого проблему було вирішено. Вивіз сміття наразі проводиться згідно графіку, в чому фахівці Центру переконалися під час телефонної розмови із заявницею.

Мешканець м. Хуст Закарпатської області повідомив на урядову «гарячу лінію», що Широківській дитячий навчальний заклад припинив роботу. Причину цього не повідомляють. Прохання заявника ­– вжити відповідних заходів та відновити роботу вищезазначеного дитячого садка. Після розгляду звернення Виноградівською РДА Закарпатської області заявникові повідомили, що функціонування дитсадка було дійсно припинено на деякий час через відсутність централізованого водопостачання, а саме вихід з ладу глибинного насоса та силових кабелів. Через кілька тижнів роботу закладу було відновлено, що і підтверджено зворотним зв’язком із заявником.

Аби якнайшвидше вирішити проблеми у сфері дошкільної освіти, уряд визначив пріоритетними об’єктами соціальної інфраструктури саме дитсадки та школи.

За період з 19 травня по 25 травня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 38 тисяч 555 дзвінків та 764 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-