Громадяни скаржаться на корупцію – Урядовий контактний центр

Громадяни скаржаться на корупцію – Урядовий контактний центр

Укрінформ
Слово «корупція» кожен українець чує майже щодня. Ця проблема, на жаль, є однією з основних, що заважає сталому розвитку нашої держави.

Згідно із Законом України «Про запобігання корупції» центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику, є Національне агентство з питань запобігання корупції. Агентство є повністю незалежним від впливу і втручання, що гарантується його спеціальним статусом, особливим порядком призначення його членів, особливим порядком фінансування, належними умовами оплати праці членів та службовців цього органу, прозорістю його діяльності тощо. Національне агентство з питань запобігання корупції проводить аналіз стану запобігання та протидії корупції в Україні, діяльності державних органів, статистичних даних та іншої інформації, здійснює моніторинг, а також розробляє проекти Антикорупційної стратегії,  реалізує антикорупційну політику, здійснює перевірку декларацій держслужбовців, координує виконання міжнародних зобов’язань та виконує інші завдання. Тепер кожен громадянин може повідомити про корупційне правопорушення, надіславши повідомлення на веб-сайт або зателефонувавши до Національного агентства з питань запобігання корупції.

Урядом спільно з громадськістю було створено ініціативу «Разом проти корупції», в рамках якої було проведено тренінги, в яких взяли участь представники органів виконавчої влади та експерти. За допомогою даного проекту можливо запровадити механізми запобігання корупції та посилити громадський контроль за їх виконанням. Але, не дивлячись на всі докладені зусилля, випадки хабарництва мають місце, про це і скаржаться громадяни.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), упродовж 2016 року на спеціалізовану «гарячу лінію» з питань корупційних діянь у центральних і місцевих органах виконавчої влади, державних і комунальних установах, організовану на базі Центру, надійшло більше 700 звернень громадян. Впродовж І кварталу 2017 року зареєстровано понад 100 звернень із вказаної тематики. Переважно скарги надходили від жителів Дніпропетровської, Одеської, Харківської та Львівської областей.

Громадяни повідомляли про факти, що мають ознаки корупції, насамперед з боку працівників медичних закладів, закладів освіти, а також посадовців місцевих органів влади. Заявники скаржилися на вимагання посадовими і службовими особами сплати коштів за вчинення необхідних дій, а саме: складання іспитів та заліків, видачу дозвільних документів, надання медичної допомоги тощо. Люди з побоюванням зверталися з такими повідомленнями, тож третина їх – анонімні.

Заявниця з м. Дніпро повідомила на урядову «гарячу лінію», що заступник директора з наукової роботи комунального закладу освіти Дніпропетровської обласної ради є рідною донькою директора цього закладу, тобто знаходиться в прямому підпорядкуванні близької особи, що порушує вимоги закону України «Про запобігання корупції». Це є підставою для дострокового припинення трудового договору, згідно із п. 4 ст. 41 КЗпП України. Звернення було надіслано на розгляд Дніпропетровської облдержадміністрації, в результаті чого доньку директора було звільнено з посади. Тож питання вирішене повністю.

Житель м. Кам’янець-Подільський зателефонував на урядову «гарячу лінію» та повідомив, що терапевт районної лікарні бере хабарі за лікування. Зокрема, чоловік поскаржився, що за отримання групи інвалідності лікар в одного з пацієнтів вимагав 2000 гривень. Також зазначив, що про факти хабарництва цієї особи писали у друкованих виданнях, цим питанням займалася місцева поліція, проте результатів перевірки немає. Після розгляду звернення Кам’янець-Подільським відділенням поліції в Хмельницькій області заявникові було повідомлено, що слідчим було порушено кримінальне впровадження стосовно лікаря. По даному факту було проведено досудове розслідування, за результатами якого справу було направлено до суду з обвинувальним актом.

Киянин поскаржився на корупційні дії працівників районного паспортного столу Відділу управління ДМС України. Заявник повідомив: аби подати документи на виготовлення закордонного паспорту та отримати готовий документ, відбувається запис громадян на папері, та згідно з цим списком приймають фахівці. Проте в кабінет проходять особи, не зазначені у списку. Зокрема, один із відвідувачів повідомив, що для прийому поза чергою він сплатив 100 гривень. Звернення було розглянуто Державною міграційною службою України, після чого було здійснено перевірку вказаних фактів. Фахівці ДМС в ході перевірки встановили, що черга, дійсно, формується в ручному режимі, що створює сприятливі умови для зловживань. В результаті керівництвом ДМС ужито заходів щодо усунення недоліків у роботі працівників паспортного столу, розглядається питання щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

На веб-сайт Урядового контактного центру надійшло звернення від студентки з м. Вінниця, яка повідомила про складну ситуацію у своєму ВНЗ. Дівчина виконала дипломну роботу, але на її захист не з’явилася через інсульт у бабусі. Тепер за прийняття роботи у неї вимагають хабар у розмірі 500 доларів. Дівчина не має таких коштів, оскільки і так сплатила за навчання майже 16 000 гривень. В результаті студентку відрахували, і заяву на поновлення в університеті не приймають. Звернення було розглянуто Вінницьким відділом поліції ГУНП у Вінницькій області, після чого дане повідомлення було зареєстроване в Єдиному реєстрі досудових розслідувань із ознаками злочину. Наразі проводяться слідчі дії.

Отже, кожне повідомлення про випадки корупції має велике значення для суспільства і допомагає подолати це ганебне явище, що заважає розвитку країни.

За період з 31 березня 2017 року по 6 квітня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 29 тисяч 633 дзвінки, а також 788 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-