Може, хабарі й фейкові, але ж ганебні київські дороги – це факт

Може, хабарі й фейкові, але ж ганебні київські дороги – це факт

Аналітика
1286
Ukrinform
Київавтодор образився на СБУ за «фальсифікації». Але його керівники пішли у відпустки саме зараз і... разом

Обшуки Київавтодору та розповсюдженні Службою безпеки України шокуючі фото про вміст сейфів, набитих купюрами усіх номіналів, спричинили гучний скандал. Дорожники одразу звинуватили силовиків у фальсифікаціях. Мовляв, вказана на офіційному сайті СБУ і розтиражована ЗМІ інформація про 4 млн гривень незадекларованих коштів (у супроводі фото з купою готівки та величезною кількістю печаток і штампів невідомих компаній) взагалі не відповідає дійсності. Комунальники навіть встигли публічно поскаржитися київському меру на засіданні Київраді. Однак на антикорупційну комісію демонстративно не з’явилися.

З приводу того, чи існували ті купи грошей в реалі чи ні зараз проводиться спеціальна перевірка. В цій ситуації варто почекати висновків досудового слідства Печерського районного суду. Однак, «праведний» гнів «автодорівців» не відміняє того ганебного факту, що  по якості дорожнього покриття Київ сьогодні займає чи не останнє місце серед міст-мільйонників України. І на цьому фоні усі заяви комунальної структури про чесність та прозорість, про конструктивну реакцію на критику та щирість намірів тануть, як той асфальт після зими на київських дорогах.

Гроші там, де й асфальт -  безслідно щезли

Із виступу генерального директора комунальної корпорації "Київавтодор" Олександра Густєлєва на сесії Київської міської ради:

«Хочу зауважити і наголосити, що вказана на офіційному сайті СБУ і розтиражована у ЗМІ інформація не відповідає дійсності. Була вилучена тендерна документація, договори, платіжні відомості, акти виконаних робіт. Крапка!», - заявив пан Густєлєв.

У протоколі обшуку, який оприлюднив очільник Київавтодору, зазначалося, що будь-які цінності, валюта, гроші, ювелірні вироби, предмети старовини тощо виявлені не були. «Окремо хотів би зауважити, що вищевказаних речей та документів і не могло бути, враховуючи, що всі тендерні закупівлі здійснюються “Київавтодором” в системі Prozorro абсолютно відкрито та згідно з законом України. Все, вказане мною, викладене на офіційному ресурсі корпорації “Київавтодор”, зі справжніми фото та попередніми результатами слідчих дій», - резюмував Густєлєв.

Мер Києва Віталій Кличко в свою чергу наголосив, що правоохоронні органи мають дати логічне пояснення розбіжностей інформації в матеріалах, які з’явилися в ЗМІ, та в протоколах правоохоронців. “Якщо є факти, докази, - винних ми покривати не будемо і всі вони мають бути притягнені до відповідальності, - підкреслив Кличко. - Бо, хочу відзначити, що буквально тиждень тому подібна ситуація була на “Київпастрансі” - теж обшуки, теж оголошені мільйонні збитки, а по факту доказів не знайшли і не навели”.

Колеса авто не брешуть

А тим часом, звинувачення більш ніж серйозні. Силовики підозрюють посадових осіб "Київавтодору" у крадіжці "сотень мільйонів гривень", які виділялися з державного та міського бюджетів на будівництво та ремонт доріг, міжквартальних проїздів та прибудинкових територій.

За версією слідства, керівники "Київавтодору" за змовою з комерсантами під час тендерів закуповували матеріали і послуги за значно завищеними цінами. Потім гроші начебто перераховували на фіктивні фірми, переводили в готівку і привласнювалися організаторами угоди. Мова йде про привласнення таким чином у 2016 році майже 300 млн. грн. Кримінальне провадження розслідується за ст. 191 (розкрадання) Кримінального кодексу України.

В його основу лягли висновки Державної аудиторської служби (бувше Контрольно-ревізійне управління, потім Фінінспекція – Авт.), яка повідомила, що  за неповних три роки з січня 2014-го виявлено завищення підрядними організаціями вартості ремонтів автошляхів м. Києва загалом на суму майже 11 млн грн. «Під час ревізії також зафіксовано порушення законодавства у сфері закупівель за державні кошти. Приміром, корпорація не відмінила торгів та уклала з підрядниками договори на загальну суму майже 418 млн грн, попри невідповідність пропозицій учасників торгів вимогам документацій конкурсних торгів», - зазначається у звіті державних ревізорів.

Але ж головне не в тому: попри те, що в судовому порядку факти крадіжок ще не доведені, будь-який житель та гість столиці України може бачити результати багаторічних старань Київавтодору на власні очі і «відчути» колесами власного авто. Варто лише проїхатися вулицями Києва (навіть центральними, не кажучи вже про відгалуження від них) чи зайти на сайт мобільного навігатора Navizor . На цій інтерактивній карті стану українських доріг, Київ в усій своїй дорожній ганьбі, як на долоні…

Для розуміння схем, пояснюємо - зеленим кольором позначено дороги, на яких у незадовільному стані перебуває не більше 9% покриття, червоним – на яких пошкодження складають 26% і більше. Порівняйте тут столицю з найкрупнішими обласними центрами.

Вдалий час для відпустки? Одночасно з антикорупційною перевіркою! Начальник разом з першим заступником…

Цікаво, що доки слідчі «копають» власне проти Київавтодору, головна контора комунальної корпорації наразі призначила службову перевірку за оприлюдненими в пресі фактами можливих зловживань посадовими особами одного з районних підрозділів – шляхово-експлуатаційного управління (ШЕУ) Солом’янського району. Комунальники подякували журналістам за громадський контроль та щиро запевнили громадськість у рішучому конструктиві. Однак поки що все виглядає, як пошук стрілочників – не більше.

Підозру викликає той факт, що сьогодні 24 березня ані пан Густєлєв, ані його підлеглі не з’явилися на засідання антикорупційної Комісії Київради, де, в зв'язку з останніми подіями, мали обговорювати  ситуацію, що склалася навколо діяльності КК "Київавтодору" та ремонту доріг в Києві. Депутати чекали, що керівництво підприємства принесе їм для вивчення договори з підрядниками, акти виконаних робіт та інші документи, здатні встановити справжній стан справ в галузі.

Але з'ясувалося, що гендиректор та його перший заступник Юрій Баранов… пішли у відпустку. Принаймні, так пояснюється в офіційному листі Київавтодору. Депутати говорили, що готові були вислухати навіть рядового механіка, але й той не прийшов.

От і думай, що означає неявка головних столичних автодорівців на таке відповідальне засідання – звичайна неповага чи незвичайний мандраж?…

Марина Нечипоренко, Київ.

 


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-