Урядовий контактний центр: Права споживачів - під захистом держави

Урядовий контактний центр: Права споживачів - під захистом держави

Укрінформ
Придбання продуктів харчування та різноманітних товарів – звичне явище, з яким громадяни стикаються майже щодня. Та якщо товар виявився неякісним, тоді гроші були витрачені даремно разом із добряче зіпсованим настроєм.

Тому відшкодування збитків є необхідною процедурою. А в разі вживання зіпсованих продуктів, можна ще й завдати неабиякої шкоди здоров’ю.

Саме напередодні Всесвітнього дня захисту прав споживачів, який традиційно відзначають 15 березня, неможливо не торкнутися цієї гострої теми. Отже, свято було започатковано у 1961-му році, коли Президент США Джон Кеннеді у своїй промові сформулював основні права споживача: на достовірну інформацію про товари та послуги, на їх якість і безпеку, а також на право висунення споживацьких претензій та їх захист у суді.

У нашій країні порушення якості та безпечності продукції також не залишаються поза увагою держави, що підтверджується Законом України «Про захист прав споживачів», постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» та іншими нормативно-правовими актами. Згідно із Законом споживач має право на належну якість і безпеку продукції та обслуговування, захист своїх прав державою, достовірну інформацію про продукцію та про її виробника, на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції. З метою захисту порушених прав споживачі можуть звертатись до суду та інших державних органів і громадських організацій. Якщо ж якість придбаного товару неналежна, споживач у встановлені законодавством строки може вимагати відшкодування витрат на усунення недоліків, повернення сплачених грошей, заміну товару тощо. Але, не дивлячись на чіткі норми законодавства, покупці іноді стикаються з труднощами при покупці та використанні продуктів та товарів.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, загалом впродовж 2016 року та з початку 2017-го на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 7000 звернень з питань захисту прав споживачів, серед яких близько 1000 цьогоріч.

Громадяни здебільшого скаржилися з приводу неякісних товарів, надання неякісних послуг, підвищення цін, на незаконну торговельну діяльність, необхідність проведення перевірок тощо. Питання захисту прав споживачів найбільше турбувало жителів м. Київ, а також заявників із Дніпропетровської, Харківської, Одеської, Львівської та Донецької областей.

Так, на веб-сайт Урядового контактного центру надійшло повідомлення від жителя м. Дніпро, який поскаржився на обслуговуючий персонал супермаркета АТБ. Заявник повідомив, що поклав у кошик яблука, вартість 1 кг яких була невисокою, але на касі їх ціна чомусь стала значно вищою, тому він опинився у неприємній ситуації. Покупець звернувся до адміністрації магазину, а також зателефонував на «гарячу лінію» АТБ з проханням передивитись камери спостереження для визначення, який саме товар він поклав у кошик. Проте йому було відмовлено у грубій формі. Дане звернення було розглянуто Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, в результаті з персоналом магазину було проведено роз’яснювальну роботу, вказано на некоректні дії продавця-консультанта. Заявникові адміністрацією магазину були принесені вибачення, що підтверджено у телефонному режимі під час зворотного зв’язку із фахівцями Урядового контактного центру.

Заявник із Донеччини звернувся на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на Костянтинівський молокозавод. Чоловік  розповів, що придбав сир і сметану виробництва даного заводу, але товар виявився неякісним, внаслідок чого його дружина, яка годує грудьми дворічну дитину, отруїлась і потрапила до лікарні. Звернення надійшло на розгляд до Управління Держпродспоживслужби у м.Торецьк, після чого було проведено службове розслідування, ветеринарно-санітарний огляд молочної продукції, мікробіологічні дослідження біоматеріалу хворої дружини заявника та харчових продуктів, які вона вживала. У ході дослідження було виявлено, що збудником інфекційного захворювання є Klebsiella pneumoniae, яка була виявлена в сирі. В результаті правоту заявника було доведено, чоловік отримав грошову компенсацію на лікування дружини. Фахівці Урядового контактного центру під час зворотного зв’язку з’ясували, що питання вирішено.

Киянин повідомив на урядову «гарячу лінію», що придбав мультиварку в супермаркеті «Епіцентр», яка невдовзі зламалась. Чоловік приніс товар у сервісний центр, де йому видали акт, що продукція ремонту не підлягає. Тож покупець звернувся до «Епіцентру» із заявою про повернення коштів, а також актом і чеком. Чоловіку мали повернути гроші на його банківську карту, проте кошти перераховані не були. Після розгляду даного звернення Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Київ гроші надійшли на рахунок заявника протягом тижня. Фахівці Урядового контактного центру переконалися в цьому під час зворотного зв’язку.

За період з 3 березня 2017 року по 9 березня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 26 тисяч 761 дзвінок, а також 681 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

 

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-